• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Snartis - pigga på dig kramar!!! Hoppas att tabletterna hinner få dig på banan innan kick'n bestämmer sig för att det är dags.

Och - ovanligt många sidor att vakna till i morse. Trevligt. Gör att jag inte tar tag i de där jobbiga uppgifterna jag har framför mig (har under semestern glömt vad det handlade om, och det tar emot att försöka minnas). Ska skaffa lite fika och sätta igång sen tror jag.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    kul att se att sweetan haft flera att hålla babbelmaraton med under kvällsskiftet

och kul att se dig igen snartis gumman. Som jag redan sagt så fasiken vad skönt att det inte ´var havandeskapsförgiftning iallafall.

Och helt klart samlar kickn krafter. jag har på full känn att den galningen tittar ut inom en vecka...
    Fy vad spännande

Borren har så klart inte vänt sig
    trots idoga försök med att ligga med bäckenet högre än axlarna osv.
    Jag känner mig så sjukt ledsen över det här
    det känns liksom som att man inte får vara emd om det stora fyrverkeriet i slutet på graviditeten.- Att man liksom inte får finalen som amn väntat på.

meklen blev jätte arg och ledsen på mig när jag uttryckte detta här om dagen. han påpekade att den stora fuinalöen verkligen är att få sin borre. Och visst har han rätt. men jag tror inte att någon som inte står där och håller på att missa en förlossning kan förstå hur ledsen man känner sig.
    jag är så ledsen över detta att jag knappt själv kan fatta att jag tar det så allvarligt.
    Usch jag skäms nästan över de tankar jag har.

Men men på fredag är det blodprov, på tisdag är det konsultation inför vändningsförsök och sen får vi se OM det går att vända och i så fall vilken dag det kan bli.

Hemma är det fortfarande kaos, men vi har satt upp en ny garderobsvägg och står redo att flytta tillbaka allt in i kök och gästrum. Sen ska vi försöka städa så attd et blir beboeligt.
    det sista fixet med att få klart kök och gästrum kan vi ta allt eftersom.

lappis och sweet: skönt att höra att ni tar det lugnt inför BIM. Sen vet jag ju precis hur "lugn" man egentligen känner sig innerst inne...

• Liten med Mindre

Vickan och Sweet - ni skulle nog trivas med min make på utrustningsträffen om några veckor. Fast de kanske är lite väl nördiga förstås. :D Och till träffen tror jag det mest följer med ryggsäckar, lampor och knivar...

utrustning.se

• Liten med Mindre

Frullis - det låter som borren är lika envis som sin mor? :? Hoppas att h*n ger med sig på vändningsförsöket (och att det går att göra).

Tyvärr hörde jag om en kollega där bebben vänt sig tillbaka efter 2 försök. Sen gav de upp. Trist. Men - jag håller ett par tummar extra för dig och vändningen!

Och några till tummar för att vi får höra om en pigg Snartis-bebis inom en inte allt för lång framtid. :)

Och nu värker den förbenade kajak-armen igen, så det är bäst jag sätter mig och läser lite jobbpapper. :(

• -August-

Tjihoooooo - Nu antligen fick jag utslag pa AL-testet!!! Imrose! Dar var det stegring igar och forrgar

Ikvall kor vi minsann! :D :D :D

• Tinga

Ha, ha Augusti - då vet vi vad som händer ikväll hemma hos er!

Piggelin - visst är det toppen med shopping i USA! Dessutom blir det en extra krydda när man känner att man gör "fynd" hela tiden!

Liten - grattis till fint UL! Spännande med flyttat datum också -satsar du på en 07:a eller 08:a? Eller ja, en 08:a blir det ju oavsett!

Lappis & Sweet - jag är grymt impad av er jag-bryr-mig-inte-om-BIM-attityd! Tror jag aldrig att jag hade klarat.

FruLlan - trist att "naturmetoden" att få Boris att vända sig inte fungerar, men ni har ju trorts allt vändningsförsöket kvar att "se fram emot". Det kanske gör susen för Boris!

• Clown

Oj, här var det full fart minsann. Vad bra att du fått ordning på stickorna Brud i augusti, kör hårt!

Om man ska följa alla tips som finns i denna tråd i samband med varje akt, kommer man bara hinna att hänga på BT och ha sex. :)

BS: Vi vet inte om mannens simmare fungerar efter all behandling. Vi har fått fritt fram att försöka i väntan på inplanerad IVF. Väl vid IVF´n kommer de att kontrollera hans simmare och använda dessa om det går. I annat fall har vi ett gäng av mycket god kvalitet infrusna på SU.

• Tinga

Ha, ha - jag läste just ett jättekul inlägg i en annan tråd! Det var en bröllopsgäst som undrade om hennes man var tvungen att ha vit skjorta eller om en färgad var OK att ha på bröllop, och en som svarade föreslog att han kunde ha en skjorta i en färg som matchade färgtemat! Ursäkta om jag trampar någon på tårna, men hur kan man bara föreslå något sådant?!?

• -August-

han ar val ingen gardin??? Vissa kan inte fa nog av at matcha!

• start september

Snartis, låter inte som du haft en kul helg. Förhoppningsvis blir du snabbt bättre med tabletterna och att du också hinner samla krafter till det som nog kommer snart!

FruLlan, stor kram till dig. Du har rätt att vara ledsen, det vet bara du hur det känns. Håller tummarna för att vändningen funkar!! Men om det inte visar sig gå så tänk på att när du väl har en Borre så lär ledsenheten ersättas ganska fort med andra känslor!

Lapinette, jag förstår att du inte vill mixtra. Jag lade ju av med p-piller (fick spiral istället) för 10 år sen av precis den anledningen. Men visst är det väl så att det är en sorts hormoner för nedreglering och sen progesteron efter att ägget inplaterats? Så fick Koko har jag för mig. Men det är väl klokt att kolla med en IVF-klinik innan du får proesteron nu, kanske stökar det till nedregleringen eller nåt sånt och då kanske du inte vill chansa. Syster Marie tror jag inte tänker på en framtida IVF och vad det innebär eftersom de ju inte gör sånt på hennes mottagning.

Augusti - grattis till utslag! Nu behöver du inte fundera mer på det!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!