• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Snart så....

SKOR?? vad är det??
    Har levt i samma illrosa plastträskor sen midsommar. Har lite problem att få på mig några andra så det ska bli sååååå skönt att få ta på sig några snygga med klack i höst.

• Liten med Mindre

Ska på lunch nu. Hoppas svetten avtar snart Snartis.

Glöm inte att dricka och äta lite salt!

• -August-

Na, jag har en allvarlig graviditetsfundering. Det har ar fran FL:

Du är fertil i sammanlagt nio dagar, sju dagar innan ägglossning, under ägglossningsdagen och dagen efter ägglossning. Ägglossningen sker alltid 10-16 dagar före väntad menstruation. Om du därför har en menstruationscykel på 35 dagar bör du ha ägglossning på dag 21. Eftersom ägget bara lever upp till 24 timmar och det faktum att mannens spermier endast överlever i några dagar, är det därför störst chans att bli gravid genom att ha samlag dagarna kring din ägglossning.

Vad far inte ihop det! Om agget bara lever i 24 h, hur kan man vara fertil i 7 dgr innan? Spermien havdar de lever i bara "nagra dagar", sa de kan val inte syfta pa att man ar fertil pga spermierna kan overleva sedan sju dagar innan AL?

Supersmarta tradomaner - hjalp!

• Snart så....

Näää fryser inte och duscha hjälper inte så mkt. Blir lika klibbsvettig direkt efter.

Förstår verkligen de som kommer i klimaktieriet nu.....

• viktualia

Snartis! spännande! men ytterligt jobbigt att svettas så hemskt... parkera sig i duschen kanske är ett alternativ?!? särskilt om det är på gång

• viktualia

Du hann före... hm... jobbigt... skickar en klibbfri stärkande kram till dig!

• Lapinette

Det lät otroligt länge!! Själv så dödar ju mitt sekret spermierna 3 dagar innan ÄL så för mig är definivt cykeln mindre än 7 dagar. Jag skulle gissa på att jag som bäst klarar av det hela 2 dagar innan ÄL och 1 dag efter...men kanske inte ens det för jag vet ju inte om jag har ett mördarsekret.

• Snart så....

hej Vickan,

Ja kanske ska göra det, fast oj vad rynkig man skulle bli :D

• Lapinette

Vet inte om detta helt och fullt stämmer. Lägg till och ändra.

Frejis BIM 14/8
    Sweet BIM ??
    September BIM ??
    Lapinette BIM 21/8

Snartis 18/8
    Muggles 23/8
    Frullan 4/9

Försöker bara ha hyfsad koll på vad som händer den närmaste månaden här inne.

• nu är jag fruL

snartis
    Ihhhhhhhhh
    låter som det är nåt på G
    jäklarns vad spännande...!!!!!!!!!

fast det är klart... det är ju trist att du svettas och har ont...
    men jag tror att det börjar närma sig födelsedag!!!!
    Innan helgen är min gissning!!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!