• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Clown

Oj, oj, oj! Ni skriver ju på som fasen! Blev lite deppig över att jag missat skodiskussionen. Älskar skor!

Det är så spännande att flera av er närmar sig BF. Dessutom att ni alla har BF så tätt inpå varandra.

Pirr: precis som flera andra påpekat, sluta läs på FL!!!

• -August-

Izzie - Undrar om du ar orolig over att det ska bli under julaftonshelgen? Jag ar sjalv fodd 16/12 och har manga ganger fatt otippat medlidande nar folk har undrat. Hm, vad ar det som ar sa hemskt med det? Jag tror att alla alskar sin fodelsedag och inte skulle vilja flytta den.

Jag ar van att det ar morkt och mycket sno ute, att jag kan ha jultema pa kalasen och att de flesta ar pigga pa lite kalas infor julen. Annu en anledning for mig att alska julen!

Andra negativa saker som folk tanker ar att man alltid ska vara sist. Sist in pa krogen, sist att ta korkort osv. Jag var desto mer ivrig att ta korkortet maste jag saga, eftersom manga hade hunnit ta det. jag tavlade nog med mig sjalv och fick det redan 7/2 - sa fort det bara gick.

Det har borjar lata som "Mitt livs novell", men jag vill bara hoja rosten som sent pa aret-fodd

dessutom alskar jag stjarntecknet Skytten, aven om jag tycker att det ar bogus!

• start september

FL är bra om man de facto har ett konstaterat problem och vill hitta andra i samma sits. Det finns en bra X-tråd där man kan ställa frågor till andra som fått samma cellgift som jag och det har varit jätteskönt.

På köpet får man alla oinformerade inlägg, otrevligheter och rena dumheter samt alla som det gått snett för.

Jag tror att folk som råkat ut för elände i genomsnitt stannar längre och är mer aktiva på FL och därför upplevs det som att det finns mer elände än vad den genomsnittliga gravida ska behöva råka ut för.

Det är ju betydligt större chans att allt funkar som det ska än att något ska hända!!!

Men så klart ska vi vara glada för att vi varit förskonade från otäckheter!

• -August-

Liten - nej jag kunde absolut inte veta att det var honom hon syftade pa, och det spelar mig ingen roll vad jag sa. Det blev bara en sadan stark paminnelse om hur vissa har det. Dessutom ar jag sa mitt uppe i roliga amnet i livet.

• Izzie

I början kände jag mig rätt stressad över att BF ligger nära julafton, men nu har jag lugnat ner mig. Den kommer när den kommer. Det finns inte så väldigt mycket jag kan göra för att påverka. Självklart hoppas jag att bebisen kommer en annan dag än just på julafton, för att det är en sådan stor dag ändå och det är förstås kul att ha en alldeles "egen" dag, och då är ju julafton ingen bra dag. Bortsett från det spelar det eg ingen roll när det blir. Det finns för- och nackdelar med alla tider.

Däremot har vi baby-boom i vårt kompisgäng i år vilket gör att jag hoppas lite på en 07:a. För barn är det ju viktigt att vara lika gamla - går man i samma årskurs så är man ju det. Blir det en 08:a för oss så blir barnet ett år yngre än kompisarnas barn även om det kanske bara skiljer några månader. Å andra sidan bor vi inte på samma ställe allihop ändå så barnet lär få andra kompisar. Det blir bra hur det än blir. Föds den början av 08 blir den ju först med allt iallafall.

Ja, det blir helt klart en annorlunda jul- och nyårshelg i år iallafall :)

• -August-

Ja, julafton +/- nagra dagar skulle jag sjalv ocksa tycka var mindre bra. Mamma fyller pa nyarsaftonen, och det har alltid varit lite mysigt. Hon har blivit firad pa dagen, alla ar lediga, och sedan ar det partaj pa olika hall.

Det verkar ju finnas nagra stora fordelar for dig pa bada sidor om nyaret. Jamvikt alltsa

• Frejis

Liten - tack för länken. Det blir nog en alltför lång promenad för det inflamerade knävecket :( och jag får försöka hitta någon blomkruka i närheten (typ ett par kvarter bort från mig). Men risken är stor att jag inte kommer att behöva dem idag eftersom jag känner mig så vansinnigt seg. De arbetsfria dagarna leder till totalt förfall! ;) ingen fara, snart känner jag mig fruktansvärt rastlös.

Lappis - kul med en lista så att vi som du säger vet vad som händer i tråden. Min bim är dock inget att räkna med (kollade inte ens när jag hade ÄL och minns inte ens om vi fick till det i närheten av de dagarna), men den får vara med iaf.

Snartis - *väntar på fortsättningen, superspännande*

Izzie och Liten - jag tror att Storasyster också hade BF rätt sent i december. Någon annan som minns det?

• vårbrud2008

Nu är vi hemma igen!!

Vi väntar en pojke som förhoppningsvis kommer att titta ut den 6 januari 2008!!!! :) :)

Allt såg bra ut och han lever loppan precis som sina brödrar gjorde.

Min pappa hade alltså rätt, att jag kommer att få tre pojkar. ha ha ha ha

Nu KANSKE man kan börja koppla av.....

• -August-

Frejis - jag laste ditt svar till mig lite senare. Oj vad du har kampat pa. Det maste ha varit jobbigt manga ganger. Hur kanns det nu? Har ni fatt nagon forklaring till varfor det inte har hant nagot?

Sjalv slutade jag med pillren i maj. Jag hade atit dem i tva ar den omgangen. Jag ar 29 ar och var for nagra ar sedan ganska inne pa att forsoka redan efter brollopet forra aret. Men sa flyttade vi till London, och da kandes det meckigt och lite ensamt att skaffa barn har.

Nu alskar vi att bo har och bestamde oss i varas bade for att stanna kvar nagra ar till, och att forsoka fa barn. Jag har haft tva tanter pa besok sedan maj. Bada gangerna har jag underskattat langden pa cykeln och darfor haft sex som en galning lite for tidigt, och sedan tagit lite pause pa nagra dagar for manga . Nu har vi lart oss laxan... inga uppehall!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!