• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

På tal om föräldraledighet så existerar ju itne det alls här i USA. vare sig för mamam eller pappa....

Såvi får se hur länga man ev kan vara hemma med barn den dagen det blir aktuellt...

jag har tänkt försöka satsa på 3 månader eller så. Men det beror ju även på hur mycket man vill och behöver jobba också. Jag kan mycket väl tänka mig att inhte vara hemma helt utan jobba lite och vara hemma lite. För mitt jobb finns det ju ignen annan som gör när jag itne är där. Och jag vill ju helst inte att det ska stå helt still när man inte jobbar...

• Tinga

Vårbrud - grattis till det fina resultat från ULet! Måste kännas jätteskönt att veta att allt ser bra ut, och jag hoppas att du kan slappna av och njuta av graviditeten nu. Kram!

• -August-

ja, det ar verkligen oken i jamforelse med kara Sverige. Har i Uk ar minimum for foraldraledighet 6 veckor, och det ar just vad jag kommer att fa! 6 veckor. Aker man pa kejsarsnitt hinner man ju knappt upp pa benen, eller vid andra komplikationer .

daremot har man ratten att ta upp till ett ar ledigt - utan pengar. Det ar jag i a f tacksam over...

Hoppas arbetsmarknaden forbattras for dig i Sverige. sverige ligger i a f overst pa listan av FoU per capita, tatt foljt av Japan och USA. Alltid nagot. Men , det ar ett litet land...

Vi umgas med manga som gor post doc har inom biomedicin. De haller sig ocksa garna har i London tills vidare.

Vad forskar du inom?

• viktualia

Sweetan - shoppa utrustning är lattjo! insåg under lägret varför man ska lägga pengar på sånt. med bra egen utrustning mår man som scoutledare mycket bättre och är en bättre ledare helt enkelt!

nästa projekt är nog att jag skulle behöva en vindjacka och sen drömmer jag om att mina nuvarande ryggsäckar ska paja så att jag får köpa nya, bättre... syftar mest på min 30 liters Haglöf Shosho som har taskigt bärsystem egentligen... Min gamla Fjällräven (minns inte modellnamn) på 50 liter med lösa ytterfickor på 20 liter är mest ful, stor och åbänglig...

men eftersom det är kvalitetsprylar och jag inte använder dem så där grymt mycket.... så verkar de INTE vara på gång att paja... på gott och ont..

• vårbrud2008

Tack alla för stödet och kramarna!!!!

BrudSommar2006
    Man ska inte jämföra sitt barns kurva med någon annans barns kurva eftersom anlagen ser så olika ut, men tyvärr görs det hela tiden. Jag var också orolig i början av att sonen låg över kurvan, men sen pratade jag med BVC och då sa de att barnet ska följa sin egen kurva ingen annans. Vår son är väldigt lång för sin ålder och det gör att han väger mer än andra som är lika gamla, men kortare. Men våra släkter är väldigt långa och vår son kommer säkert att bli minst 185-190 cm, så det är ju inte så konstigt att han är lång redan nu. Har efter 2 ½ år slutat bry mig så mycket om den här kurvan. Sonen mår bra och vi matar inte honom med så mycket socker (endast lördagar) och onyttigheter, så mitt samvete är rent i alla fall. :)

Liten med Mindre, Frejis
    Tack för knipet av alla tummar! Det hjälpte, men fy vad nervös jag var. Mådde hur dåligt som helst. :(
    Ja, nu kommer du före mig igen Liten! Jag visste väl det.......

Angående skor:
    Jag har faktiskt färre skor än min sambo, hör och häpna!!!! Jag har en mellanstorlek och har väldigt svårt att hitta skor, där av inga hemma att använda tyvärr. Helt hopplöst ibland. :(
    Han inte heller särskilt mycket kläder, men har en del väskor. Väskor är kul!!!!!!! Och lätt att hitta.

Izzie
    Min son (nr1) var uträknad till den 18 / 12, men kom den 25 dec? Vi åkte in på julafton?.

• pirr!

Ni är ju så kloka. VET ju egentligen att man inte skall läsa så mycket på FL, men ibland blir man desperat i jakten på "info".
    Egentligen vet jag ju att de symtom jag har hör till en "normal graviditet", men ibland skenar tankarna iväg...

Jag är beräknad till slutet av mars om man räknar från sista mensens första dag, men pga oregelbunden cykel är det svårt att veta exakt förrns UL.

nu blir jag snart upphämtad av svärfar för en fisketur med maken, svågern och svägerskan. Mysigt!

• pirr!

Och förresten
    Grattis till UL, Vårbrud!
    Börja NJUT!!!

• BrudSommar2006

Ska strax iväg till veterinären med vovven, det är väl inget större fel på honom men han har ont av sin ischias eller vad det nu är i höften till och från och de tabletter han fått verkar inte hjälpa, får väl höra vad de säger. Han får ont kanske en gång i veckan och det håller i sig i kanske en kvart så det är väl ingen jättefara egentligen.

FruL, försök tänka att det kanske inte blir så fantastiskt med vanlig förlossning heller så det är nog inte så dumt med snitt i alla fall om det skulle bli så nu.

Snartis, när du får ont i nedre delen av magen är det dags att ha väskan packad! För mig var det inte som sammandragningar, det hade jag ju haft mycket innan, utan som mensvärk. Minns när vi skulle åka in till BB och jag inte ville vara hemma längre så fick jag stå i hallen och vänta på maken som ville äta smörgåsar innan vi åkte och tänkte att jag får stå ut. Sedan när jag kom in och det visade sig att jag var öppen åtta centimeter så tänkte jag att jag varit bra snäll som stått så tålmodigt där i hallen!

Nej, nu vaknar bebisen, då hinner jag kanske amma innan jag åker om jag skyndar mig nu, ska ha barnvakt av mormor sedan, då får det bli flaska i annat fall.

• Lapinette

Tillbaka efter en tur på Bauhaus. Små prylar till badrummet och så nya balkongblommor. Maken tog död på dem när han inte vattnade i somras (när vi bodde hos mamma).

Har också varit otrogen och läst lite (pyttlite) på FL. Där läste jag att gurkmeja och vitlök skulle man undvika om man vill bli gravid. Så m a o inte en suck att jag lyckas denna månad efter all tzatziki vi hävde i oss i Grekland. Fast å andra sidan hur i helsike blir grekerna, fransmännen och italienarna gravida?

Ska snart sticka iväg igen. Denna gång middag hemma hos min väninna som lite överraskande fick barn för 2 år sedan (då hade hon passerat 40). En lite sladdis då hennes 3 barn är i övre tonåren.

Här kommer listan igen:

Sweet BIM 12-14/8
    Frejis BIM 14/8
    September BIM 14/8
    Victory BIM 17/8
    Lapinette BIM 21/8

Snartis BF 18/8
    Muggles BF 23/8
    Frullan BF 4/9

• Snart så....

oj nu har väl alla gått hem??

Status för mig är lika, lite bättre på svettfronten men det kan nog vara korsdraget +fläkt som hjälp där :)

BS: väskan är redan packad så händer det något snart så är jag förberedd. Japp det är likt mensvärk som jag har....
    Sammandragningar har jag ju haft massor tidigare men väldigt lite sista dagarna konstigt nog.

Sweet: tack gumman

Får väl titta in imorgon med en rapport om det inte händer något ikväll

Kram på er

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!