• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Shit, hittade jag precis hit när alla gick och la sig?

Själv har jag lullat genom Vasastan efter en lång och blöt middag på en balkong vid Tegnerlunden. Super mysigt! Absolut enklare att gå bort på middag hos par som har småbarn än att ha en middag hemma.

• Piggelin1

Hmmm, då kanske jag ska köra det till kvällsmaten & sen en till innan jag hoppar i säng? Eller så drar jag i mig två i ett svep innan sändags, för enkelhetens skull Jaja, dagens i-landsproblem, helt klart!

Sweet, du undrade vad det blev för färg på Bugaboon. Mörkgrå underdel & röd suflett resp. "överdel". Men HUR ska det gå om det blir en POJKE, får han trauma av att det är rött eller?! Nä, jag struntar högaktningsfullt i att vissa kan koppla rött till "flicka" - rött är SNYGGT!
    Berättade för lillebror (som har en 1-åring & kör Bugaboo också) om vårt inköp idag, & han är verkligen lyrisk över den. "Absolut bästa investeringen de gjort i samband med dotterns födelse". Hur smidig som helst osv. Plus den fiffiga travel bag'en som vi handlade upptill, perfekt tex om vi ska hälsa på dem nere i A'dam så småningom!

• mugglesfan

Japp men har blivit uppmanad att gå och lägga mig eg.. kom så långt som till att ha borstat tänderna och tagit ur linserna.

Det är en sak jag funderat på, jag som har linser. Ska man ta av dem innan man åker in tro? Känns lite mer meckigt att föda med glasögon men samtidigt vet man ju inte hur lång tid det kommer att ta... ja ja det löser sig såklart men funderingen har slagit mig.

Piggelin: jo jag vet vem du menar - apropå slemproppen - men är det alltid så att proppen kommer först. Har nog hört detta på ngn av alla kurser och infon vi gått på men glömt. Cicci varnade mig nämligen för att ta mina sammandragningar på allvar men grejen är ju att i hennes fall hade hennes slempropp gått redan och då gjorde ju sammandragningarna nytta (dvs öppnade). Men i mitt fall tror jag bara det är livmodern som tränar för jag har inte märkt att proppen har gått. Så även om jag har sammandragningar så tror jag inte att de öppnar själva livmodern. Det var därför jag undrade - går slemproppen alltid först? El kan det vara så att värkarna bara startar utan att den gått?

• mugglesfan

Piggelin: fast man skulle inte ta dem till mat heller va? jag fattar inte varför för det står inget om det i bipacksedeln (om jag inte är blind) men det är ju flera BM som sagt det. Så jag brukar spränga in det mellan 2 måltider, typ mellan lunch och middag. Och sedan en extra innan läggdags. En hel vetenskap det här

Jo men pojken kan nog få trauma av en röd vagn - bäst ni köper en blå traktor till honom. Vi köpte ju en röd gungälg på Ikea - men som tur är är det ju blått på åtminstone ena lakan-setet till spjälsängen

• Lapinette

Åhhhh ni är kvar men ni pratar om saker som jag inte förstår, Bugaboon och slemproppar. Ehhhh???

• Piggelin1

Hej Lappis!
    jag är kvar, iaf en liten stund till! Låter som en mysig kväll! Min egen dos av alkohol idag begränsade sig till en puss från mannen för en stund sen, som smakade whisky Snacka om abstinens, eftersom jag blev supersugen på att smutta lite på drycken med, fastän jag inte är ngn whisky-fantast!
    Snacka om torrlagd semester förresten - annars brukar det ju bli ngt glas vin i princip varenda dag på semestern på sommaren! ...för att inte tala om de tre veckorna i Sydafrika i höstas
    Mannen har inte heller druckit mkt vin, ingen av de amerikanske släktingarna är några direkt vindrickare. Mannen drack ngt glas rött en kväll hos några av dem, men tydligen var det rätt surt, så han ikunde lika gärna varit utan det... Iofs blev det en del öl för hans del istället, men inga mängder.

• mugglesfan

Låter gött att vara lullig Lappis - det var ett tag sedan kan man säga! Typ mitten på dec... huga! Och blir väl inte förrän om ca ett - OOOOOOOOOOOOOOOPPPPPPSSSSSSSSSSSS EXAKT - år. Kom just på att jag ju ska vara tärna på en av mina bästa vänners bröllop 9/8 nästa år och då kommer jag definitivt att vara lullig! (Mormor får ställa upp som barnvakt.)

• Lapinette

Här har vi nog inte ens begränsat oss till ett glas per kväll utan....det har blivit mera. What ever, tids nog hoppas även jag att det inte blir något vin alls men det var supertrevligt att sitta ute, dricka vin med en nära och kär väninna plus våra män.

På vägen hem gick vi igenom Vasaparken och tittade på alla kaniner. Maken trodde han skulle kunna klappa en men de var snabbare än han .

• Piggelin1

Men nu Lappis pratade jag väl mer på ditt gebiet?! Vin, mat, whisky, semester

• mugglesfan

Mmmmmmm champagne ska det drickas då...

Nä nu får jag gå och lägga mig... Sorry att jag missade dig Lappis. Men nästa vecka hänger jag förmodligen här lite mer för då har alla börjat jobba igen. Natti natti!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!