• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Aaahhh... vad ni skriver!! Jag har ju inte en chans att läsa ikapp med allt jobb som jag måste göra!

Härligt vårbrud att UL:et gick så bra!

Här har det ocskå blivit mycket vin på semestern! ½ flaska varje kväll (nästan). I alla fall flera dagar i rad... Men nu efter ÄL ska jag verkligen försöka ha 2 vita veckor fram till BIM. Dessutom är ju semestern slut så det är lite lättare då. (Och så blev jag faktiskt lite mättad av allt drickande...)

• Snart så....

här e jag

och ingenting har hänt än

har sovit med fläkten på inatt, stackars sambon som låg och frös

mår lika idag, dumma unge som inte vill komma ut!!! lovar att jag kommer må så här och gå två veckor över *muttrar*

Just nu känns det som man väntar på BIM när man går på toa, fast av helt andra orsaker. Nu kollar jag efter så man inte läcker vatten eller att slemklumpen börjar lossna. Fast nu vill jag att något av detta ska inträffa så man har en aning om att förlossningen är påG. Knasig man är :D :D

• Snart så....

Liten: känner igen det där med matlagningen. Speciellt hälla gott vin i sås medans sambon står och suktar en brevid en med ett glas

• Snart så....

shit många är verkligen knäppa gällande amning och vin.
    Jag sa till flera kollegor och andra att jag kommer nog ta en glas vin när amningen är ingång och man har koll på läget med bebisen.
    Vad får man höra då??
    Oooo nej såååååå får man inte göra! Ska väl de skita i? Jag är så himla sugen på ett glas rött nu....
    Det är inte så att jag ska svepa en hel vinare utan få ta ett glas till maten mmmmmmm
    *längtar*

• Liten med Mindre

Snartis - den som väntar på nåt gott...

Hoppas att förlossningen kickar igång snart. :)

Och vad gäller ost (och vin), jag har blivit lovad av maken att han bjuder mig på en riktig ost och vinkväll så snart jag längtar efter förlossningen (i alla fall osten, vin vill han inte lova). Men det är stort av honom i alla fall - med tanke på att han helst inte vill ha mina "levande" ostar i kylen. :D

• mön

Hej!
    Jag och min sambo som ska bli min man i augusti nästa år har det lite svårt med att få till ett barn. Vi har provat sen dec 2006 med pergotime (ägglossningsstimulerande) utan resultat. Nu har vårt hopp växt igen eftersom ska bli remiterade till en ivf klinik där de ska hjälpa oss med andra metoder. Så ca 3 månader kan jag börja räkna BIM och sådant skoj, och förhoppningsvis bli gravid innan bröllopet.

Någon i liknande sits som jag?

Tycker att det var trevligt att hitta en tråd där man försöker bli gravid innan/under/efter bröllopet.

Lite om mig: Är 27 år, bor i Malmö, arbetar som lärare. Tycker om solen, höra vågorna på stranden, tillverka smycken, laga mumsiga middag, se på film och strosa runt i naturen.

Ha det bra allihop!

• Liten med Mindre

Oj, mön - med din intresselista och barnprojektet så kommer du simma som fisken i vattnet i vår tråd. :)

Välkommen!

Här finns blandade erfarenheter från gifta och ogifta, första-försöketplussare och ivf:are.

Själv fick jag och maken till det efter 11 månader, 5 med ÄL-tester och "tandborst-sex" (dvs rutinsex runt ägglossning.) Nu börjar jag vecka 20 idag. :D

Stockholmska, gillar mat, träning, aktiviteter utomhus, växter, resor,...

• junilejon

Mön
    Jag och min man som varit gifta i snart ett år, vi försöker med bli med barn! Ska göra ett test idag, tror nämligen att det kanske finns ett litet liv där nere. Har hört att man ska äta folsyra om man försöker bli gravid.

Liten men Mindre

Ville bara säga grattis till dig... du måste vara jätte lycklig!!!

Om mig själv- Gift 28 åring som försöker bli gravid,segla,inredning,natur och mysiga middagar får mig att må bra...bor nere utanför Örkelljunga mitt ute på landet...

• vårbrud2008

junilejon
    Välkommen!

29 år, ett barn på 2 1/2 år, ett änglabarn och ett på väg i januari. Gifter mig om en månad och bor bara en halvtimme ifrån dig. :)

mön
    Välkommen!

Är också lärare, men sen en vecka arbetslös. Bor en timme ifrån dig. :)

• Liten med Mindre

Har ni försökt länge också junilejon?

Hoppas hur som helst att testet blir plussitivt. :)

Folsyra ska du börja stoppa i dig redan när du försöker bli med barn. Sannolikt ingen fara om du inte gjort det. Bara att börja i så fall.

Ursäkta min okunskap - men var ligger Örkelljunga? Åt Skåne till det med eller?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!