• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Brud i augusti! - har alltid lagt av att testa när jag väl fått böj så det där med utslag 3 dagar i rad har jag aldrig hört talas om. Trodde man inte fick utslag alls om ÄL uteblev.

• Lapinette

Hej junilejon!
    Attans vad många nya som har tillkommit de senaste månaderna. Förut var vi samma gamla vanliga här inne dag ut och dag in...skönt med lite nytt friskt blod så jag tillslut inte blir den enda som inte har plussat .

• mön

Oj så välkomnad man blev
    Så kul att läsa om er alla.

Hmmm min gyn uttalade ordet perotime som "pergotajm" så därför säger jag så

Jag har också orchidéer, fem stycken. De blommar inte så ofta men det är för att min sambo tappat intresset för dem. De var hans älklingar i flera år, men nu måste jag rycka in annars dör de

Jag kommer att titta in här då och då för att se hur det går för er och skriva nån snutt, men kommer att bli mer aktiv när jag själv börjar verkstaen igen.

Ha det bra allihop!

• Liten med Mindre

Tinga - har vi ungefär samma princip. Är också lite trött på doppandet. Sörjer inte lika mycket längre om någon blomma blir ful eller dör. Då åker de ut.

Jag kan alltid åka till Ulriksdal eller Orchidéehuset och handla nytt om det ser tomt ut. :D

Lappis - nä, jag får leta krukor på annat håll. Det finns en butik på Regeringsgatan som har haft fina krukor. Och Norrlandsgatan. Får kika där vid tillfälle.

Synd på dina stora fina krukor. :( Ibland tänker man inte längre än nästippen.

• Tinga

Hej Lapinette! Sovmorgon efter den sena kvällen igår? Jag vet inte om du har sett det, men jag har skickat ett rivieramail till dig. Har du lust får du gärna svara, men annars bokar vi hotell ändå!

Augusti - mina erfarenheter av ÄL och tester är ytterst begränsade så jag har inget att bidra med där. Låter däremot bra med ordentlig doppning av tappen!

• -August-

Mon och junilejon - Ni har hittat ratt, valkomna hit!

Jag ar 29 ar och har just borjat forsoka bli gravid. Allt fukus ligger pa AL... som jag trodde att jag inte hade, men igar fick jag utslag. Ar mycket glad .

• Frejis

Välkomna till tråden Junilejon och Mön!

Frejis här, 34 år, har försökt i över två år, två gånger med insemination, står i den evighetslånga kön för ivf på KS. Ska kanske fortsätta med den artificiella barnalstringen under hösten, men jag har ännu inte bestämt mig om det.

Lapinette - he he, så känner jag också, skönt med nya nick så att jag inte blir ensam kvar.
    När det gäller vindrickandet vill maken ha uppehåll, men vi får se om vi får abstinens ikväll. Det är på kvällen impulsen att ta ett glas kommer... :)

Mindre & Tinga - jag gillar också orkidéer. Har nog 11-12 st + tre orkidébebisar från bröllopsresan i Thailand. Och så älskar jag novemberkaktusar och St:Paulior och Pelargoner (de senaste på balkongen)... och andra blommor också. Har dock ingen plats för fler :(

• Frejis

Jag doppar mina orkidéer bara ibland, annars får de vatten direkt i sina krukor och de flesta har blommat om. Att dessutom doppa alla samtidigt har blivit lite bökigt när de är så många, har försökt använda badkaret, men det blev inte så lyckat. De välte ju! ;):)

• Frejis

När jag skrev Mindre menade jag så klart Liten :)

• Lapinette

Frejis - skulle min make begära vinuppehåll så skulle jag bädda ned honom i sängen och ta tempen. It will never happen!

Själv har jag 5 orkidéer. Slängde 2 för ett tag sen som hade gjort sitt. Den ena hade då blommat i 3 år (sen jag träffade maken). Helt otroligt men nu var det så trött, så trött.

Annars är jag jätteglad för mina nya balkongblommor jag planterade igår. Ska bara inköpa en till som är lite högre till en av de stora krukorna som står på golvet. Mysigt med blommor!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!