• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Hej, hej junilejon & mön! Två skåningar på en och samma gång; vi börjar ju hota stockholmsdominansen nu! Själv bor jag i Lund, är 30 år och gillar (bland mycket annat) löpning, orkidéer och resor. Har försökt bli med barn sen maj-08.

mön - jag har sällt en fråga här tidigare angående hur pergotime uttalas, men inte fått något svar; kanske du vet? Uttalas det som det stavas eller mer som "pergotajm"?

• Tinga

Nej, men vad skriver jag - maj-08? Jag menar förstås sen maj-07! Skickade just ut en massa besked om godkända order med leveransdatum 2008 - måste varit det som rörde till det för min hjärna.

• Liten med Mindre

Tinga - så du har också en massa orkidéer hemma, eller?

Har mutat in köksfönstren för mina orkidéer, som nu åter är mest brudorkidéer. De flesta andra gillade inte mig och dog i stället. Har bara två lite annorlunda kvar.

• Tinga

Liten - japp, det enda i blomväg som finns i våra (mina ) fönster är orkidéer nuförtiden. Brudorkidéerna är helt klart lättast att sköta, men jag har ett par andra också, som jag dessutom lyckats få att blomma om. *stolt som en tupp*

Varje gågn det kommer en ny stängel i någon blomma blir jag jättemallig, och så måste maken komma och titta! Han är väl inte särskilt exalterad egentligen, men tycker att det är kul när jag lyckas. Tror att han ler mer åt min iver än åt stängeln som kommit upp!

• Liten med Mindre

Jo - jag fick några av mina bulb-orkidéer att blomma om (köpte en hel kasse blomvilande från Orchidéehuset). Men de flesta har hunnit dö sen dess. Är nog inge bra på såna.

Men vanliga går bättre. Och en Epidendrum ballerina som jag har. Fast den finns tydligen som ogräs i tropikerna. Kanske säger en del om tåligheten. :D

Har låtit blomantalet gå ner lite nu, orkar inte riktigt pyssla om alla som tidigare. Så jag köper inte så mycket mer, om det inte är för att byta ut någon ful sak (storrensade i våras). Men hemma hos oss växer mest orkidéer och suckulenter, plus några till trottjänare som har överlevt och som jag gillar.

Gillar jag dem inte så dör de av någon konstig anledning. :D Och jag är blomansvarig hemma - så jag bestämmer.

• Liten med Mindre

Det enda trista med mina orkidéer är att de flesta börjar blomma i januari, och från juni till dec är det mest blad.

Men till våren hoppas jag ju kunna njuta av dem hemma. :D

• Liten med Mindre

Sweet förresten - måste bara kommentera att du och min man skulle älska att shoppa tillsammans. :D Pryl och utelivsaffärer kan han minsann gå in i. Men vanliga kläder är kinkigt.

Kängor av olika sorter har vi massor, men vanliga skor går han i 2 par tills de rasar i bitar. :)

Nåväl, som någon sa - mer plats åt mina skoj (som i alla fall är fler).

• Tinga

Jag har några Dendrbium som jag fått att blomma om - en av dem skickade ut nya stänglar med jämna mellanrum och blommade konstant i nästan två år. Det är nog mitt rekord i "långblomning"!

De flesta av mina blommar också mest på vintern, men jag brukar alltid ha några som det är blommor i. Då flyttar jag runt dem lite, och "gömmer" de tråkiga med bara blad bakom gardinerna. Numera gäller principen "en in, en ut" bland mina blommor, för jag varken har plats till eller orkar sköta fler. Det tar en del tid när man ska doppa alla i en hink, istället för att bara hälla lite i krukan. Fast ibland fuskar jag!

• -August-

Hej pa er!

Har ar det rorigt idag, men jag bara maste titta in pa min favvotrad .

Igar (bojdagen!) fick vi till det pa basta satt. Jag sag till att livmordertappan fick stracka sig nerad ett helt gang ganger :D.

Men ni som vet, hur lange brukar man fa utslag? jag fick ratt sa kraftigt utslag imorse med. Tyvarr sa lagste jag nagonstans igar om nagon som hade boj tre dagar pa rad, och de trodde att agget inte lossnade. Har ni hort om nagot sant?

• Lapinette

Välkommen mön!
    Här är vi ett gäng galna tjejer som försöker ...många har även lyckats...att bli med barn.

Själv är jag 37 år från Stockholm och har försökt sedan juni 2006. De sista 3 gångerna med insemination. Funkar inte detta så går vi för IVF under hösten.

Snartis - så du är fortfarande hemma. Jag som trodde ni skulle in i natt.

Piggelin - trist med din hårsjukdom men jag håller fullkomligt med, bättre att få något sådant när man passerat 30 än i tonåren då utseendet betyder så mycket.

Frejis - en till semestervindrickare. Det blev lite väl mycket igår men det är ju så trevligt att sitta ute med några vänner och tjattra på natten. Idag borde vi (vi får se om det funkar) ha en dags uppehåll.

Mindre - så det blev inga krukor. Själv ångrar jag bittert att jag gav bort stora vackra laserade krukor (svindyra) plus palmträd när jag lämnade Cannes. Fick inte in blommorna i bilen men jag kunde ju ha behållt krukorna. Idiot!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!