• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • pirr!

Har också funderat på detdär med när man skall berätta för chefen. Tror jag kommer att göra det när det börjar synas. Känns shysst att berätta i hyfsat god tid. Särskilt som jag sannorlikt kommer att få havandeskapspenning och gå 2 mån före BF..
    Vet dock inte riktigt.

• amira

Anledningen till att jag frågade just det, är att vi har en tjej på jobbet som är i v 20 och har fortfarande inte sagt något, och nu börjar det synas ganska så tydligt. OM jag blir gravid vill jag helst säga det innan det syns, men jag vet inte hur "man brukar" göra....

• Liten med Mindre

Tinga - det är den billigaste orkidéen som växter bäst hos mig med. Eller - den har ett gigantiskt bladverk. 12-13 blad istället för vanliga 4-5.

Pirr och Amira - jag berättade efter lönesamtalet, när det började synas, vecka 11 tror jag att det var. Innan alla nyfikna på jobbet skulle kunna börja gissa. Sen skulle vi planera hösten och lite rekrytering dessutom, så det passade.

Sen var det innan semestern precis, han är nämligen inte tillbaka nu när jag är det. Och nu syns det garanterat. :)

Familjerna fick veta i samband med födelsedag i v 8 tror jag det var.

• Liten med Mindre

Amira - lagen säger att du måste informera senast 2 månader innan. Men det är ju schysstast att tala om det så fort du känner dig "säker" och kanske innan det syns så uppenbart. Ur förtroendeperspektiv etc.

Min åsikt i alla fall.

• Lapinette

Augusti - sorry hade glömt att kopiera när du lagt in din BIM men nu har jag det datumet också.

Har lagat en sen lunch, chili till maken som jobbat som en galning i badrummet. Nu är första lagret färg målat och själv tänkte jag ta mig i kragen och börja med fönstret i vardagsrummet...som är 3,5 meter brett. Suck!

Tinga - mailar dig snart!

• Tinga

Tack, Lapinette! Ser fram emot det! Lycka till med fönstermålningen; förstår att det är segt att komma igång!

• Victory

Pirr! Vi gifte oss den 3 juni -06. Makens födelsedag är den 18/6, så det är också en bra dag! Hihi!

Tänkte ju ha en vit vecka eller två fram till BIM eftersom det blev så mycket (eller i alla fall ofta) att dricka under semesterna. Men nu ska vi grilla ikväll och jag tänkte inte förslå nåt utan fråga om mannen tänkt på det. Men när vi pratade om middagen på telefon kunde jag inte låta bli att fråga om han ville dricka vin - och det ville han förstås! Åhh, då kommer jag ju inte att kunna måtstå!!! Men ett glas eller två kan väl inte skada... Kanske blir det sista på ett tag... Och om det inte blir det så var det ju ingen skada skedd i alla fall!? Nä, jag ska dricka vin jag!!!

• Tinga

Victory - tycker att du för ett sunt resonemnag angående vindrickande! Själv tänker jag inte betrakta mig som gravid förrän det är bevisat, dvs plus på test, och fram tills dess lever jag som vanligt. (Förutsatt att man testar vid BIM då - sen är det nog läge att låta bli alkohol. )

• Piggelin1

Där blev det en paus - mannen & jag har precis agerat värsta ingenjörerna & satt ihop Bugaboon för första gången! Vad fin den blev! Tänkte att vi skulle kolla så att allt var ok innan vi monterar isär den & packar ner den igen - det är ju trots allt flera månader kvar tills den kommer till användning

Pirr, vi berättade för närmaste familjen runt vecka 8-9 tror jag det var. På jobbet var planen att göra det ngn/några veckor efter KUB'en (då vi kunde andas ut), men pga en omorganisation på jobbet som stökade till det lite, så blev det inte förrän runt vecka 18-19 har jag för mig. Inom en vecka efter det sa det POFF & magen började verkligen synas. Psykologiskt?!

Pirr, pga vår semester i USA så har jag bara varit ute vid Hammar då i juni (runt den helgen då ostindiefararen kom tillbaka) & hade hoppats på en sväng idag, men nu regnar det ju ute Trist! Fast om det blir fler ggr i sommar så ska jag spana efter dig - nu vet jag ju hur du ser ut! Var på Ganlet en hel del för ett par somrar sen, men sen de satte upp "parkering förbjudet-skyltar" överallt, så blev det så meckigt att vi bytte till Hammar

Lappis förresten, om du har kvar min mailadress & ska skicka riviera-tips till Tinga, ta gärna med mig på sändlistan i så fall!

Augusti, vad kul att du börjat få koll på äggisarna! Det har aldrig jag lyckats med...

• mugglesfan

junilejon: inredning och segling - mina ämnen!!! Jag kan lägga till skidåkning (slalom), mat och vin också!

Bra att här finns så många orkidéexperter! Vi fick en jättefin orkidé med vita blommor i inflyttningspresent och jag har aldrig haft en förut. Men den har klarat sig bra sedan i april men nu har alla blommor vissnat och håller på att trilla av. Jag har aldrig doppat den utan bara vattnat med ojämna mellanrum. Tjejen jag fick den av sa att den gärna får torka ut emellan vilket passar mig perfekt för det är så våra blommor blir skötta

Pirr: jasså åker ni också till Hammar?! Jag trodde inte det var så känt... (vilket är en fördel med tanke på parkering). Förr åkte vi alltid till Smitten - favvoställe sedan min uppväxt - men numera måste man ju vara där typ 9.30 för att få parkering och det är lite tidigt även för en solälskare som mig.

Jo nu rör sig Slick'n som vanligt igen - h*n kanske också sov ovanligt bra inatt och hade svårt att vakna? Ursäkta nojan, men man blir alldeles kall vid tanken på att ngt skulle gå fel såhär nära inpå förlossning...

Pirr (igen): har ni tänkt göra KUB/NUPP? För då får man göra ett UL i v9 ung. Tänkte att det kanske kunde lugna? Jobbigt att du mår så illa men enda fördelen är väl att du vet att du är gravid...

Vi borde nästan återuppliva den riktiga listan snart med tanke på alla nytillkomna. Jag vet att koko frågade om ngn kunde ta över underhållet av den men ingen nappade. Jag har ju redan galleriet och vet inte hur ofta jag kommer att kunna vara här i början med amning varannan timme och så...

Piggelin: vi funderar på att åka och kolla på öppen visning på Varberg nu på onsdag (kl 18). Ursprungligen hade vi ju tänkt Mölndal men första visningen där är 25-26/8 efter sommaren och det ska bokas först, så det är väl redan fullt misstänker jag. Jag vacklar mellan att välja Mölndal (nära) och Varberg (alla positiva utlåtanden).

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!