• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Jaja, nu är det en ny dag och jag sksa försöka att inte fundera så mycket på det. min man verkade ha "glömt bort" sin irritation redan in i halva filmen... ;)

September förstår att du inte vill känna efter så mycket. Jag försöker också.
    Har BIm tror jag på tisdag (om jag räknar från när jag tror jag hade ÄL), men har bestämt att testa tidigast nästa helg om inte tanten dyker upp innan dess. Jag vill inte testa tidigare eftersom hon varit flera dagar sen ibland och det är sååååå himla tråkigt och deprimerande att se ett minus. Så det känns bättre att vänta. Samt om man blir superdeppig är det så jobbigt att gå till jobbet tycker jag.

• sweetstreet

Vårbrud,

låter jättefint om du kan ta över listansvaret! :)

• sweetstreet

Förresten välkomna in alla nyingar i tråden!!!! :) :) :)
    Skoj med nytt folk!

Nu minns jag knappt var ni bodde och så, men några var väl från skåne så Tinga o Vårbrud får lite "sällskap" där nere??
    Skoj för vi har ju redan ett göteborgsgäng och ett Stockholmsgäng. Norrland är det däremot lite glest med va???? Är det bara Victory som är där uppe???
    Någon av er nya var från västkusten också va??? Men var det Götet??

Själv är jag ju solo här förstås.... :?

Är 34 år och bor i new york city. Har försökt sedan januari 2006. Men med ÄL-tester etc från aug 2006. Man hittade vid undersökningar en polyp i min livmoder som jag nyligen opererade bort så nu är man tillbaks i 6-träsket igen... :D
    Hoppas nu att det ska fungera efter att man fått en "make-over" av livmodern! ;) Går även denna cykeln på "tunga droger".... dvs dunderpiller som liknar pergotajm ;)

• sweetstreet

Orkidéer är skoj!! Vi köpte en nu i julas och den har faktiskt blommat hela tiden fram till nu!!!! kan ni fatta!!! Vi köpte den på julafton och nu är det nog snart slutblommat för nu har adra omgången blommor börjat ramla av. Har endast 2 kvar. Men ändå!!!! trodde aldrig den skulle blomma konstant i ca 8 månader! Helt otroligt!

Jag sänker inte ner den utan vattnar rikligt ungefär var 10-14 dag.

• sweetstreet

Lappis!

jag tycker också att maskering ärf jädrigt trist!!!!!!

Hoppas det går bra för er med målningen dock!
    Men det gör det nog.

Nu ska jag sluta min supermonolog här och gå o väcka maken. Hoppas verkligena tt han glömt bort vilken hemsk fru han har...! ;)

• Lapinette

Någon efterfrågade en lista. Här är en som jag har men som är jättegammal

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid? , BF:

A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11 ,
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9 , 02-maj

BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9 , 28-maj
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11 , 15-jul
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12 , 18-aug
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12 , 23-aug
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07 , 04-sep
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 13/4-07
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , maj 06 , Plus 16/4-07
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06 , Plus 1/5-07
    vårbrud2008 , ? , ? , ?
    koko_ , Stockholm , 29 år, Plus 19/5-07
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06, plus 22/7

Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    Lapinette , Stockholm , 37 år , juni 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 34 år , augusti 06
    Hjorton , Västerås , 29 år , augusti 06
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Tinga, Lund, xx, maj 07

• Oms

vårbrud - tack! jag hoppas oxå på lite tips, hade inte heller foglossning förra grav så känner mig helt novis på området

Muggles - vilken lista! thank u:) jag ska prata sjukgymnastik o akupunktur med min BM när jag nu går dit så får vi se om de har ngn där eller om jag ska hitta ngn själv. var köper man dessa bälten . via bm, sjukgymast, på nätet? *om du eller ngn annan nu vet förstås*

• vårbrud2008

Godkväll!

Nu har jag börjat lite smått med listan, men behöver mer fakta eftersom jag inte vet hur mycket som stämmer från den gamla.

När föddes Iris?
    Ålder på muggles, frullan, pirr och liten med mindre, victory????

BIM på sweet, tinga och brud i augusti????

• Lapinette

Har för mig att muggles är ett år yngre än mig så 36 år och Sweet har BIM söndag -tisdag. Fast bättre om de får svara själva.

Jag sitter här efter en riktigt gourmetkväll hemma med kräftor, gåslever, champagne och sen blev det passionsmusse med choklad och till det ett sauternvin. Som sagt, lär aldrig bli nykter om det är vinet man ska hålla inne med.

• sweetstreet

Oj vilken dundermiddag Lappis!!! :)
    Låter väldigt gott, förutom att jag inte är så förtjust i gåslever....
    Dels för smaken och dels för hur man "producerar" den.

Själv har jag just kommit hem efter en jätteskön dag ute! Äntligen har det blivit skönt härligt väder här igen. Undrar om det håller i sig imorgon med? Gick först och satte mig i en park ca 20 block norrut vid vattnet och läste en bok i skuggan och kollade lite på folk som promenerade förbi. Jätteskönt! Sedan hämtade jag maken som jobbat och så drog vi till ett av våra favoritlunchställen vid Union square och åt. Har sedan gått lite i affärer och strosat på stan. Så himla härligt! :)

Började må lite illa efter lunchen... Men jag tror det mest var för att jag blev så proppmätt. Men när jag sa till maken att jag lkände mig lite illamående blev han alldeles fundersam och sedan frågade han mig minst 3 gånger på veägen hem om jag verkligen mådde illa. :D
    Tyvärr var jag ju tvungen att medge att det gick över efter ett tag. Troligtvis när maten liksom börjat sjunka undan... :?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!