• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Vårbrud, måndag och nytt vik på samma gång känns väl extra tungt men det känns nog bättre på tisdag ska du se!

• Lapinette

Här jobbar vi för fullt! Har målat klart och satt dit listerna i vardagsrummet så nu har vi burit tillbaka vårt skåp. Härligt! Det har stått trångt i köket sen i mitten av maj. Städar för fullt och ställer saker på plats, lägger undan penslar, tömmer papper etc. Attans vad lite vi kommer att ha och göra framöver ... är ganska så säker på att vi hittar på nya projekt.

Visst ja, delar till vår garderob ska komma i nästa vecka så då blir det att tömma sovrummet och bygga ihop den jätten. Pust!

Min stackars make fick inget på vår 1-års dag. Istället bjöd han på en supermiddag på en sjtärnkrog i Köpenhamn. Jag fyller även år i samband med den dagen som vi räknar som vår dag plus att bröllopsdagen och förlovningsdagen är dagen efter.

• MSW

Muggels: Jo, jag tänkte också på missfall.. Men vi har inte haft sex mer än typ precis efter mens (vi har inte så mycket sex), så jag förstår inte hur det skulle kunna ha blivit..

• Lapinette

Vårbrud - har också lite jobbångest! Två veckors semester avslutas idag, kunde ha varit längre.

• sweetstreet

MSW,

Ska du inte boka en gyntid?? Jag tycker absolut att du iallafall ska ringa och prata med någon. Antingen BM eller gyn. OCh sedan boka en tid för kontroll.

Det behöver absolut inte vara något konstigt, men eftersom det onekligen låter som om du blöder onormalt mycket och med väldigt kort mellanrum så är det nog klokt att kolla upp??
    Bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite! Tycker jag iallafall.

• sweetstreet

Junilejon,
    var det ni som hade en albin-vigg???
    Mina föräldrar hade en vigg (Albin) innan jag kom. Men sedan bytte de till en större båt (sveakryssare) som ju med dagens mått skulle vara en "liten" båt....
    SÅ jag är mer eller mindre "uppväxt" på båt under sommarhalvåret. Fast tror du jag kan segla för det??????? Hahahaha!!!
    Jag kan och gillar att segla "jolle" typ laser etc, men är urdålig på "riktig" båt. Det blir så stort och tungt då. Plus att det är så mycket mer att hålla reda på! Puh!

Men jag ÄLSKAR skärgården!!!!! :) :) :)

• sweetstreet

Förresten tror jag att Muggles hr sitt nick just för att hon gillar Harry Potter böckerna.
    Iallafall om man får tro Piggelin som skvallrade om det när vi sågs här.

:)

• sweetstreet

Tja, jobbångest och jobbångest...
    Hm, själv känner jag mest jobbfrustration!!!!!!!!!!!!!!!!! Över allt som inte vill fungera på jobbet just nu!!!! :[ :[ :[ :[ :[

• mugglesfan

Min man fick heller inget på vårt pappersbröllop (var nu 29/7) men själv fick jag jättefina örhängen!

Vi har precis varit på vår första föräldragruppsträff. Hade inte så höga förväntningar men det var faktiskt jättetrevligt! Några hade redan ploppat och hade med sig sina små underverk. Den sötaste var bara 5 dgr gammal...

Mitt nick syftar dels på Harry Potter men även på att franska skidguider kallar pucklar för "muggles" och jag gillar puckelpist...

junilejon: min gissning var annars att ditt stjärntecken var lejon men att ni gifte er i juni... Så helt långt borta var jag inte...

• mugglesfan

Sweet: vad är det som inte vill sig på ditt jobb? Är det ngt experiment som inte gått som du vill el? Jag vet hur det känns när man "fastnar" men så småningom brukar det ju lossna och då kommer man in i ett "flow" igen. Det går ju i perioder det där, man får försöka komma ihåg det när det går trögt...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!