• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Victory

Önskar jag hade några symptom att rapportera men inte det... Fast BIM är ju inte förrän på fredag-lördag.

Dock har jag inga som helst förhoppningar (väldigt, väldigt lite i alla fall). Jag är helt inställd på att tanten kommer, det känns inte alls som om jag skulle kunna vara gravid. Inte bara pga hur kroppen känns utan det är bara en känsla jag har. Tror faktiskt inte att jag kommer att bli gravid på länge än...

Men jag längtar ändå tills tanten kommer för det betyder att jag kan ringa till kvinnokliniken på måndag och boka tid för utredning! Och då kanske det äntligen känns som om vi kommer framåt! Och vi får veta om det är nåt fel. Bara de inte säger: "Nä, ni kan inte få barn, det är bara att lägga ner!" *Hoppas inte*

• junilejon

Snart så

Hoppas att den lilla guldklimpen vill komma ut snart till sina underbara föräldrar.

Alla ni som jobbar idag, visst är det härligt att jobba nu när värmen äntligen har hittat hit! Kan bli så frustrerad..
    På mitt jobb krånglar det fortfarnde så det blir nog en lång dag idag...svettas redan som en gris...

• Victory

Lappis: Så skönt att få städa undan efter renoveringen! Vi har fortfarande lite kvar att göra innan vi är där. Igår målade jag spaljén ett varv till. Och sen återstår ju köket... Men matsalen är klar och där har jag städat ur och det var så skönt och blev så fint! Har dock inte möblerat tillbaka än.

• junilejon

Victory

Håller tummarna för dig...du ska se att du få posetiva besked! Jag tror att om man tänker på barn för mycket så blir kroppen atomatisk stressad och det tar sig inte, man ska nog försöka slappna av, även om det inte är det lättaste!!
    Lycka till iallafall...

• fru UH

Lapinette, jag brukar få mens runt dag 25-27 fast det har hänt två ggr att den inte har kommit förrän vid dag 30. Trodde att min ägglossning var på samma dag varje cykel o nu får jag massa idéer om att det är min besatthet som sätter stopp för ägglossning.

• fru UH

av vad jag har hört så ska inte stress o oro påverka ens möjligheter, det finns i alla fall ingen vetenskaplig studie som visar detta, men jag börjar undra eftersom jag själv inte blir gravid o jag är rätt orolig o stressad över detta...

• mugglesfan

Tinga: nä jag förstår att du inte tycker synd om mig jo vi ska få 23 grader idag och soligt är det redan. Maken väcker mig när han går på morgonen så jag inte sover till elva - för då kommer vi alldeles i ofas. Jag är nattmänniska och lägger lätt om till att vara uppe sent och gå upp sent.

Så jag har ätit frukost och grejat lite här hemma. Och om en timme ska vi iväg till stranden och bada.

MSW: OT med bröllop? Om man menar "on topic" med OT så... Med tanke på att vi ändå befinner oss på BT... Kul att ha bröllopet framför sig!

Undrar hur det gått för Snartis?

• Tinga

Victory - går du inte händelserna liiite väl långt i förväg nu, när det gäller utredningen? Många får ju god hjälp när de väl kommit så långt, så du ska se att det säkert löser sig för er också. Dessutom ska ju BIM passeras däremellan, så du kanske inte ens behöver ringa till KK! (Jag vet; jag läste att du inte tror att det blvit något men man vet ju aldrig! )

• Snart så....

Oms, jag hade ju foglossning så kan nog komma med några tips.
    Köp Gula Rehab bältet och ha på det nästan jämt. Jag köpte mitt hos sjukgymnast som jobbade ihop med MVC. Kolla med din BM.
    Undvik trappor och stå alltid jämt med båda fötterna (lätt att lägga vikten på ena benet)
    Fick även gå till sjukgymnasten för att få övningar man ska göra för att träna upp bäckenmusklerna. Gjorde dessa några gånger men slarvade nog för mkt
    Det står överallt att man ska röra/promenera men för min del för blev jag bättre när jag undvek även det. Man går ju ganska mkt bara man ska till jobbet mm.
    I sängen så sover jag alltid med täcket mellan knäna och det underlättade då oxå. Jag behövde inte byta säng eller lägga till flera madrasser.
    Hoppas det var några tips. Mitt onda gick ju över efter några veckor och har inte kommit tillbaka *peppar peppar*

• mugglesfan

Oj, missade visst Snartis rapport...

fru UH: jag tror inte att det är din "stress" som gör att ÄL inte kommer (om den nu inte gör det). Men den kan ju hoppa över ngn månad ibland, det är väl ganska normalt tror jag. I så fall är det ju bara att komma igen nästa månad - även om det är segt...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!