• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Liten med Mindre

Piggelin - svinborste = borste med svinhår, helst utan gummimatta i botten som jag lyckades köpa. Borstar nog upp cirkulationen, men inte så bra på at reda ut långt hår.

vårbrud: Liten med Mindre (alt. Liten, tidigare bara Mindre) 32, försökt sen juni 06, + 1 maj 07, BF 3 jan 08

• mugglesfan

Frejis: jag hoppas fortfarande att det inte är ondtanten!!! Kram på dig.

Veckans BIM-grupp - bra Lappis! Så vi fokuserar på rätt saker.

Nästa vecka kan vi ju ha veckans ploppgrupp

• MSW

Victory: Tror heller inte att någon skulle säga så!!! Men förstår ändå att man tänker så.. Hade jag nog med gjort.. ;)
    Tinga: Haha, jo... på bröllopstorget passar det juh, men just i denna tråden känns det väl ändå lite off topic.. :)

Liten: Säger sjukhuspersonalen att det inte är någon fara så är det säkert ingen fara heller.. Men att man tänker kan jag förstå.. :) Lycka till med det hela iaf!

• Victory

Jag uttryckte mig nog lite otydligt tidigare. Jag menade att efter genomgången utredning skulle de säga att det är något obotligt fel på oss som gör att vi inte kan bli med barn. SOm flera av er andra har sagt så vill man ju att de ska hitta något litet fel som snabbt går att åtgärda med ett litet piller eller nåt! Mardrömmen är att någon av oss är helt infertil så att det bara är att glömma detta med barn...

• Victory

SAmtidigt som jag vill söka hjälp är jag lite rädd för resultatet, menar jag...

• Lapinette

Känner igen det där Victory men efter att ha kolla min passage och makens sperma så var jag totalt övertygad om att INGET kunde vara fel så när syster Marie sa att sekrettestet var negativt så förstod jag först inte vad hon hade sagt.

• nu är jag fruL

hejsan tjejer
    jag har inte en susning till chans att kunna läsa ikapp. Men det ser inte ut att varken ha dimpt ner nya trådbebisar eller nya pluss.
    Attans

Själv är jag sååååå trött så jag håller på att gå under. Min chef har chabblat bort min överlämning till ersättare
    det skulle ju ha påbörjats förra veckan men chefen var då helt plötsligt heeeelt osynlig och gick inte att få tag på emd besked om vem det var som tar över mina uppdrag. Först i fredags så"dök" han upp och även hon jag ska lämna över till.
    Så nu vet jag vem det blir MEN tyvvär så kommer vi inte hinna ordna allt den här veckan utan jag måte även jobba en dfelö nästa veckan.
    Skiiiit eftersom jag hade tänkt sluta jobba dp
    såååå arg

men men

Dessutom så är det akut skeden i mina projekt och jag måste nu ta de bitarna eftersom min ersättare inte hinner komma in i det hela.
    TACK!!!! ska man behöva slita häcken av sig i projekt veckan innan man ska gå på föräldraledighet... inte vad jag hade planerat.

Till råga på allt så pågår ju fortfarande projekt renovering hemma.
    fast nu äntligen har vi kommit in i fas städning. åhhhh jag har aldrig längtat efter att få städa så mycket i hela mitt liv.
    I går elelr rättare sagt i natt så har jag legat på knä i sovrummet och skurat lister och totalstädat HELA sovrummet. Allt är skurat Såååå skönt. bara förnstren kvar att putsa.

men att ligga på knä och skura i nionde månaden... det gör ont kan jag lova. Särskilt om man dessförrinnan spenderat dagen med att sprina upp och nerför massa trappor. Vår hiss var trasig och i projekt städning ingår även att tväötta ALLT.
    Så jag har ont idag, men det är bara att bita ihop.
    I kväll är det vardagsrummets tur att få sig enomgång och i morgon blir det hall och fönsterputs.

Sen kommer det vara en del återstående fix och trix men det kommer iallafall vara beboeligt!!!!

Jag tog blodprov i fredags och de kommer att ha svaret i morgon på sjukhuset. Vi får se om dt blir vändningsförsök i morgon på sös. det är ju först och främst konsultation och undersökning i morgon. Sen blir vel vändningsförsöket någon dag senare om det går. Vilket det MÅSTE efetrsom jag vägrar att snittas.

Nåja, vi får se, det ska bli spännande som attans att vända borren. jag har ju försökt allt jag kan själv. Stackarn jag tror nästan att jag skadat honom ibland
    men inget rubbar borren, så jag har kanske inte så extrema förhoppningar att det ska gå...

men som sagt, vi får se....

• Lapinette

Men Frullan - du ska ju ta det luuuugnt!!! Fast vem vet skurande kanske fick Borren att vända sig?

• Victory

Jag ska också försöka göra som Lappis och tänka bort BIM och låta bli att leta symptom. Går hyfsat bra än så länge. Men det är ju svårt att helt "glömma". Jag tror inte att jag ska testa i alla fall utan vänta på tanten istället.

Har i alla fall mycket hormoner i gungning som vanligt (PMS). Jag försöker att inte prata om detta (BIM) med maken så mycket och tycker att jag varit väldigt duktig på det. Så igår kom samtalsämnet upp ändå och då säger han "tänk inte så mycket på det. Du pratar ju om det hela tiden". Och då gick jag och mina hormoner i taket!!! Jag har ju verkligen INTE pratat om det hela tiden!! Märker han ingenting?! Så det blev världens gräl och vi var väl inte helt vänner när vi gick och la oss (han sov i källaren men det var också pga värmen).

Jag blir verkligen helt rabiat före mens, jag tycker att det bara blir värre och värre... Jag tappar liksom kontrollen och handlar helt impulsivt. Bara vräker ur mig vad som helst utan tanke. Inte konstigt att det är jobbigt för lilla mannen.

• Tinga

Ojojoj, FruLlan - vilket tempo du håller! Skulle inte förvåna mig ett dugg om Borren titar ut lite tidigare när du kör på så här! Hoppas att allt går bra med vändningsförsöket iallafall, så att du får din vaginala förlossning, som du så hett eftertraktar.

Victory - jag kanf örstå att du är rädd för resultatet, men oavsett vilket så måste det ju vara bättre att veta? Det hade jag tyckt iallafall, för då vet man vad man har att rätta sig efter och slipper bli besviken varje månad när tanten dyker upp.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!