• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Snart så....

hahahah Muggles, har ju skrivit ett inlägg tidigare imorse

• mugglesfan

Victory: klart de inte säger så! Det kan de ju inte veta utan utredning eller hur? Nu är det bara dina hjärnspöken som bråkar med dig! JAg vet att man kan få sådana tankar men ni har all rätt att få hjälp med tanke på din mans problem.

• Lapinette

Victory - den vanligaste orsaken till barnlöshet är att det inte finns någon som helst förklaring dvs både mannen och kvinna är fertila. Så att de skulle säga stopp och belägg har jag svårt att tro. Tycker det är helt rätt att ni drar igång en utredning.

Fru UH - om jag har fattat det rätt så varierar tiden fram till ÄL men däremot så är den ganska konstant efter ÄL fram till mens. Jag har alltid 14 dagar där.

Så...nu vill jag höra hur det går med våra BIMare. Om jag inte har helt fel så är detta veckans BIM-grupp:
    Sweet BIM 12-14/8
    Frejis BIM 14/8
    September BIM 14/8
    Victory BIM 17/8

• Frejis

God morgon!
    Här ska det väl BIM:as för fullt fast utan några större förhoppningar. Det känns att mensen kommer typ NU och den tablett alvedon som jag tog imorse har inte hjälpt ett dugg. Funderar på att slå till med en ipren som slår ut alla menskänningar.
    Vad som däremot är annorlunda är att jag hade samma mensvärk redan i lördags. Vaknade av att jag hade jätteont i magen natten mellan lördag och söndag och trodde med all säkerhet att jag hade fått mens, men nope, har fått plågas fram till nu utan några röda droppar. En ovanlig seg, långdragen och ond röding denna gång! :( Vi får väl se om detta inlägg gör att hon visar sig...

Victory - jag tror absolut inte att någon professionell vårdperson säger att de inte kan hjälpa er utan snarare tvärtom, det kan bli en skön och positiv känsla att ni äntligen har fått och får hjälp. Det var så jag kände efter varje möte med läkaren. Att det sedan inte har blivit någonting är en helt annan sak, men jag tycker att ni absolut ska söka hjälp. Det kommer att gå jättebra. Men först väntar vi på BIM! :)

Muggles - jag kan nog förstå omställningen från att ha jobbat till att "vara ledig" i tio månader, men det kommer nog att kännas som en självklarhet om några dagar. Vi människor vänjer oss fort vid det goda :)

Snartis - har också tänkt på dig och lill* Kick*n, tack för rapporten för att nu behöver man inte oroa sig!

• junilejon

lapinette

Junilejon BIM 17/8

• Frejis

Lapinette - ha ha, veckans BIM-grupp, det känns onekligen som en tävling ;):)

• Frejis

Jaaa, nu har tanten börjat lämna rosa spår efter sig... Det är alltså vetenskapligt bevisat att inlägg på BTs tråd "När märker man..." framkallar mens!

:)

så var det med min lilla undersökning.

• Liten med Mindre

Godmorgon!

Nästan lite skönt att stå i kontorets svalka, efter den kvava helgen. Var tyvärr mycket på stan och det var riktigt kladdigt. Men skoj med besök från kompis. Shoppade mig ett par träningsbyxor från H&M, supermjuka. Ska bli skönt att komma igång sen.

Och förstås fanns det ju massor med kläder som jagville prova - nu när jag inte kommer i dem. För inte var de maganpassade inte.

Och, för övrigt ska jag gå och få heparinsprutor hela veckan för att kurera min handled/underarm som även började knarra (tecken på inflammation i senskidan). Fastän läkaren ringde upp gynjouren och fick OK att det inte var någon fara med heparin - så är jag nojig och orolig. Fick ringa maken ett par extra gånger för att lugna mig. Och imorgon hos BM får hon nog göra samma sak. Hade tänkt att de skulle kunna sätta sprutan.

Så, en ny härlig vecka med andra ord... :)

• Lapinette

Attans Frejis men jag väntar med att ta bort dig här på listan för lite rosa vet vi ju behöver inte betyda något. Fortsätter att hålla tummarna.

Sweet BIM 12-14/8
    Frejis BIM 14/8
    September BIM 14/8
    Victory BIM 17/8
    Junilejon BIM 17/8

• Moppy

Hej tjejer!!
    Efter 4 veckors semester, utan tillgång till Internet, är jag tillbaka på jobbet och i denna underbara tråd! Har inte hunnit läsa igenom allt som hänt, så om ngt major har inträffat får ni gärna meddela detta!! Verkar som om inga nya trådbebbar har tittat fram? Någon som plussat??

Har haft 4 härligt avslappnande veckor i Sverige, magen har växt så det knakar så nu går det verkligen inte att dölja den längre. Är nu i v 26, och så får väl så smått börja tänka på vagnar, sängar och annat fix.
    Kul att se att det är så många nya nicks i tråden. Alltid trevligt med nytt blod härinne!!

Kramar till er alla!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!