Attans! Vi hade kämpat med att få den busiga bebisen att somna och så lägger maken henne i sängen balanserad mot en kudde lite dåligt så att hon bara några minuter senare lyckas rulla över på mage och får ner ansiktet mot madrassen och vaknar och blir jätteledsen! Så nu har jag fått ägna en stund åt att få henne att somna om men nu har det äntligen lyckats. Ska gå och lägga mig själv strax.
Nu har vi äntligen kommit oss för med att boka dop, jag trodde att de lade dopen i samband med gudstjänst på söndagar men det gör de visst inte, inte i Täby kyrka där vi ska vara i alla fall, utan de hålls på lördagar och det var svårt att få tid eftersom det är så upptaget med bröllop hela tiden. Så de slår ihop flera barn per dop, det blir tre barn vid det här dopet tror jag. Ville vi ha eget dop hade vi fått vänta flera månader till och det ville vi inte. Så nu blir det i mitten på september. Känns mest skönt att vi tagit tag i det och bokat och får det gjort.
Helgen har varit rätt så bra, bebisen börjar få lite bättre rutiner med sömnen sakta men säkert, både på dagarna och på natten, och det har varit fint väder så vi har varit ute hos mina föräldrar och suttit i trädgården för att slippa vara i lägenheten.
Nu börjar visningarna igen nu på söndag har jag sett så nu börjar väl karusellen igen för vår del, fast vi är så trötta på att leta nu. Hade trott att man skulle få upp entusiasmen igen efter en sommarpaus men det känns inte så, nu vill jag bara ha ett hus!
De har äntligen hittat en vikarie till mig, synd att de inte lyckades med det medan jag var kvar, nu kan det ju bli lite knepigt för henne att börja men jag känner inte att jag kan ta med mig Iris in till jobbet för att hjälpa henne heller. De har hittat någon som inte kan svenska vilket förvånar mig, visserligen behöver man väl inte svenska för själva jobbet, allt är ju på engelska, men på en svensk arbetsplats känns det ju ändå smidigt att kunna språket för administrationens skull. Om man behöver ringa samtal eller om man får brev eller så menar jag. Dessutom är ju både löne- och ekonomisystem på svenska. Ja, ja, det är inte mitt problem...