• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Nej nu ska jag sätta sprutt på maken! Han sover fortfardande och nu måste han verkligen vakna!!!! Han ska till jobbet och själv tycker jag det vore trevligt om han går snart så han kommer tillbaka någongång...! :)

• Lapinette

Och jag kommer in här en sväng när ni andra har gått ut. Typiskt mig att skura golven när det är lite fart här inne.

Sweet - låter som värsta symptomen men jag förstår att du inte vill skruva upp förväntningar. Been there! Själv så tror jag ska försöka med förträgningsmetoden även kallad strutsmetoden. Försöka glömma bort när jag har BIM. Har provat den 1-2 ggr förut. Det funkar så länge man inte har sympton samt om mensen kommer i tid.

Nu har vi det superfint här hemma! Har bjudit hem familjen till nästa helg. Vi hade aldrig någon födelsedagsmiddag för mig i maj då de var bortresta hit och dit och sen började renoveringen och nu i veckan fyllde ju maken år. Så nu tar vi igen det och bjuder på middag i vår fina lägenhet.

• junilejon

Sweetstreet

Du måste haft en härlig barndom då? Ja viggen är inte en sån stor båt,men en väldigt bra nybörja båt. Den går ju väldigt bra i sjön med! Men det blir en större båt om några år!!

Mugglesfan

Ja så långt ifrån var du ju inte ang mitt nickname!

Angånde jobbångest så hade jag det med! Det kändes ju inte som att man haft någon semester trots att man hade 4 veckor. Jag började förra veckan och det bara krånglade hela veckan. Jag jobbar med silver, jag belägger olika detaljer med silver och förra veckan ville det sig inte allt. Fick mest stå i labbet och kontrollera bad av olika de slag och jag kom inte fram till problemet förens i torsdags (är ledig på fredagar) Så efter enn veckas svärade och förbannelse kom jag på vad problemet var! Inte så kul,för chefen va på mig som en hök hela tiden..

• junilejon

Sweetstreet

Ditt jobb låter mycket roligare än mitt jobb...men det är väl så att alla jobb blir tråkiga efter ett tag om man verkligen inte ha sitt dröm yrke? Var bor du för någonstanns då?

• junilejon

Är nyfiken på vad era drömyrken är?
    Mitt är inredningsarkitekt?
    Förra året fick jag hit Tv-programet Bygglov till en intervju! Dem tog dock aldrig oss,men det var oehört kul att få träffa Mija (inredaren) och dela tankar och tips om inredning! Ska försöka få hit dem i år med....

• sweetstreet

junilejon,

jag vet inte vad mitt drömjobb skulle vara. Jag gillar verkligen det jag gör. Bara det funkar.... :?
    Det är all frustraion när det inte fungerar som är så jobbigt!

Var jobbar du??
    Belägger silver... Låter så otroligt annorlunda. Vad är det du belägger med silver?

Vi bor och jobbar i New York City. Flyttde hit hösten 2005.
    Trivs otroligt bra, men längtar efter Sverige då och då såklart. Särksilt Stockholm! Och särksilt på sommaren... :)

• sweetstreet

Jag har en kompis vars kille är inredningsarkitekt. Tyvärr verkar jobbet inte riktigt lika "glassigt" somd et man ser på TV. Han sa att det är ju sådana inredningsarkitekter folk tänker på när man hör titeln, men han sa att de flesta inte alls jobbar med den typen av "inredning" för det finns alldeles för lite pengar i den typen av jobb. Man kan inte leva på att inreda åt privatpersoner.

Han sa att de flesta jobbar med att rita och planera industrilokaler, sjukhus, fabirker etc... Vilket är mindre kul. Men är "säkrare" och ger mer pengar i slutänden.

Men visst, Lappis hade ju en inredningsarkitekt som hjälpte dem med badrummet. Så det går kasnke ändå??

• sweetstreet

Om man jobbar på en firma gissar jag att det är ganska mycket rutinjobb också. Det låter så när han beskrev iallafall. Typ nu har vi fått ett uppdrag att rita och planera om alla fläkttrummor och ventilationer på denna lokal. Och så är det det man pysslar med i två månder eller så. Sedan är det något annat från någon annan beställare som ska fixas.

• sweetstreet

Är säkert mycket friare och mer omväxlande om man är sin egen och konsultar etc. Å andra sidan så kan jag tänka mig att det verklinge är mer osäkert då. Att man får jobb ibland men att det kan gå perioder när det inte är så mycket jobb och därmed blir ju inkomsterna lite "osäkra" de med.

Men så är det väl alltid med all typ av "frilans" eller egenföretagande.

Man har friheten, men kanske inte alltid tryggheten??

• mugglesfan

Jag har nog eg redan mitt drömyrke. Det viktiga för mig är att ha ett jobb där jag hela tiden lärt mig ngt nytt - annars blir jag uttråkad. Det paradoxala är att jag har en ganska stor prestationsångest. Tex att jag kan tveka på om jag kommer att klara att göra varje ny grej som jag inte testat på förut. Men samtidigt så vill jag alltid att det ska vara ngt nytt för när jag kan ngt på mina fem fingrar så tröttnar jag som sagt. Det hade ju varit skönast (med tanke på prestationsångesten) att lära sig en sak och sedan göra den for ever. Då vet man ju att man är grym på det.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!