• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

MSW: det låter nästan som ett missfall?! Ska du inte kolla det för säkerhets skull? Ibland kommer det bara ut delvis och då måste man skrapa. Har just i dagarna hört en skräckhistoria om en tjej som hade ngt liknande och det slutade med störtblödning och skrapning - och väldigt dåliga järnvärden...

Vårbrud: jag är 36 men det står redan på listan (muggles = mugglesfan).

Sweet: jag vet att du inte vill ha några förväntningar men illamående har du väl aldrig varit förut??? Det är jättespännande!

Lappis: jag har för mig att Sweet inte skulle testa förrän framåt nästa helg pga att hennes tant ibland behagar komma försent. Ung som du resonerar...

Åh, vi hade en underbar middag igår jag, Piggelin och en gemensam kompis: havskräftor, räkor, och västerbottenpaj (hembakad - tack Piggelin!). Efter det ostar och sedan tryffel med kaffe. Och vi klämde 3 alkofria Billabong-vinflaskor - det ni! Och tjötade ung lika vilt som om vi druckit riktigt vin...

• mugglesfan

junilejon: nä jag är en hobbyseglare så jag kan ta mig fram mha sjökort och segel men sådär värst duktig är jag inte. Men det är kul! Få se om vi hinner med en gång till innan jag ploppar - nästa helg om vädret vill sig. Vår båt är lite för liten för att segla när det är dåligt väder...

• mugglesfan

junilejon: nä jag tycker inte det verkar vara du utan din syster som är lite konstig Jag hade nog inte heller fixat att ha en sådan latmask i huset... Men det är ju jag det..

• junilejon

Muggelsfan

En liten konstig fråga bara som du inte behöver svara på om du inte vill! Men jag har funderat lite på ditt nickname. Det är häftigt!! Vad betyder det?
    Jag har ju junilejon men heter egentligen Linda, junilejon har för att min första älskade katt döpte jag till juni och sen är jag mitt stjärntecken ett lejon!!! Så då blev det junilejon...

• junilejon

Nu den 19/8 så firar vi 1 år som gifta, pappersbröllop tror jag det är...eller var det bomullsbröllop jag vet inte!
    Vet inte vad jag ska ge honom,då han inte vill ha någonting! Fundera på att göra en bildbok om vårt första år som gifta. Hade ni blivit glada för en sån present?

• junilejon

Hr någon mer än jag lagt in en annons på den nya sajten family.se?
    Jag har gjort det under kategorin bröllopsdagar i skåne/örkeljjunga under rubriken Älskar dig!

• vårbrud2008

För att fortsätta lite med den nya listan:

BrudSommar - Hur gammal är du?

• vårbrud2008

Någon annan som har jobbångest idag??????

Imorgon börjar mitt vik på 3 veckor och det ser jag fram emot, men det är så himla jobbigt att komma igång efter semestern.

Tips?????

• BrudSommar2006

Vårbrud, 35 som på listan, fortfarande, i ett par månader till i alla fall.

När är vänners lilla prins född?

Jobbångest, vad hette det sade du???? Får jobbångest om ett år ganska precis, återkommer då.

Fast jag hoppas att det löser sig för dig och att du hittar något mer permanent som du trivs med så småningom men det kanske blir lättare efter graviditeten.

• BrudSommar2006

Muggles, har förresten alltid trott att du gillar HP-filmerna, eller böckerna kanske, därav ditt nick som junilejon undrade?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!