• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

tinga

Ursäkta, det kanske är en dum fråga! Men vad betyder BIM?

• mugglesfan

Tinga: ja det var en himla massa bra tips om orkidéer här i tråden idag! Tänk vad mkt nyttigt man kan ha den här tråden till...

junilejon: japp vi har en Stortriss (ironiskt namn med tanke på att man knappast kan ha en mindre - ruffad - segelbåt). Vi har haft den i 3 säsonger nu. Tanken var att skaffa en billig båt för att se om mannen (som aldrig hade seglat innan) tyckte det var ngt att ha. Han blev jättebiten så båten blev kvar I år har vi bara kommit ut 3 ggr men det blir kvar till åtminstone nästa säsong. Då ska vi se om det går att segla med en nästan-ettåring också Får kanske hitta på ngn fiffig konstruktion med att spänna fast en bilbarnstol el cykelbarnstol i båten? Finns säkert ngt bra tips på Maringuiden annars...

• Tinga

Junilejon - här är inga frågor dumma! BIM = beräknad icke-mens, dvs den dagen mensen ska komma om man inte är gravid.

• Lapinette

Har ett lite break just nu (sitter annars och sandpapprar lister i vardagsrummet...svettas som en gnu i värmen).

Piggelin - jag hittar inte din mailadress men jag borde väl ha mailat dig förut? Kan du plita ned den eller maila mig på lapinettez@yahoo.se

• mugglesfan

junilejon: trist med minus! När skulle du haft din mens? Det kan ju vara så att du inte hade ÄL denna månad och mensen därför är sen. Om man inte har ÄL så blir mensen försenad och oftast mer riklig när den väl kommer.

• Lapinette

junilejon - har du BIM idag eller kan det helt enkelt vara så att du testar för tidigt?

• Tinga

Lapinette - sandpappring; stackars dig! Det är ju det allra tråkigaste arbetet under renovering, tycker jag.

• mugglesfan

Jag ska def behålla orkidéen för jag tycker den varit så fin. Jag har aldrig vågat köpa dem själv för jag trodde inte jag skulle klara av dem, hade fått för mig att de var svårskötta. Men den har ju överlevt i nästan 4 månader så... Hos oss överlever inga växter som inte klarar torrperioder. Jag har en hibiscus som är favvoväxten och när den hänger med bladen får den vatten. Och då åker de andra växterna snålskjuts på den vattenskuren Hibiscusen är liksom indikatorn på att det behövs ett "regn".

• Lapinette

Tinga - tycker att själva tejpningen och inplastningen för att skydda golv och kanter är urbota tråkig. Har plastat in hela badrummet idag (maken är så petnoga) och snart ska jag försöka fixa vardagsrumsfönstret. Men attans vad seg jag är klockan är snart 16.00 och jag har typ bara suttit här. Nej, nu ska jag fortsätta med listerna.

• Liten med Mindre

muggles - en orkidée behöver bara vatten typ varannan vecka från september till mars, så den gillar nog er. De flesta dör av övervattning. :)

Och så är de såna att, oftast, endera blommar de eller växer (nya blad och rötter). Sällan båda samtidigt. Dessutom är de slöa på att reagera - så man kan missköta den länge innan den blir vissen. På gott och ont.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!