• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Haha Pirr Det där tänkte jag inte på! Att Bugaboon kan ge mig oanade chanser att gå ner extra snabbt till vintern
    Då är den ju ännu mera rätt!
    Vi funderade lite fram & tillbaka på det där med snömodd i Gbg, men de senaste åren har det ju knappt varit ngn snö alls om vintrarna i Gbg, typ 2-3 dgr & sen är det borta igen. Vi bor ju inne i centrala stan & de brukar väl vara hyfsat snabba med att ploga här i krokarna. Snarare så att man kanske skulle behöva ngn typ av flytpontoner, med tanke på översvämningarna förra vintern???

Blir det alldeles omöjligt & det inte ens funkar att vända de stora hjulen framåt, så finns det numera "vinterhjul" att köpa till - så då får vi väl slå till med det i så fall Fast då får jag ju inte lika mkt motion förstås Hmmmm....

• Piggelin1

Muggles, vad underbart att du sovit så himla gott inatt! Det har undertecknad med gjort - såååå himla gott! Somnade väl inte förrän framåt två (jetlaggen...), skippade väckarklockan & vaknade strax före halv elva!! Fråga mig inte när jag gjorde det senast - men HUR SKÖNT som helst!!

• pirr!

Piggelin
    Okej! Är nästan övertygad själv! Hahaha. Vi bor också centralt i Gbg, men med tanke på de extremt dåliga vagnarna på vissa spårvagnslinjer (ej anpassade till varken barnvagnar, rörelserhindrade eller andra som inte är helt alerta) känns det ju vettigt med en lätt och smidig vagn. Bugaboon eller urban jungle står det mellan om nu allt går vägen.. Hoppas!

Läste ditt och Muggles samtal igår om klippbad. Hammar är vår favorit på sommaren när ganlet blir för packat.. Har dock inte varit där mer än i juni i år pga vädret och nu när solen och värmen kom började jag jobba..

• Piggelin1

Kul med orkidé- & balkongpratet! Har fyra hemma för tillfället, men alla utom en står bakom gardiner för tillfället
    Brukar passa på att shoppa när vi hälsar på brorsan i Amsterdam, det är så himla billigt med såväl orkidéer som snittblommor där! Blir helt sjuuuuk ju!
    Hade balkong i min förra lgh & hade alltid blommor där på sommaren. I denna lgh har vi tyvärr inte det & jag saknar det helt klart på sommaren. Fast resten av lgh är jag supernöjd med, man kan ju inte få allt

• pirr!

Juni- hur går det?
    Vi är nyfikna!

• BrudSommar2006

Den busiga bebisen har somnat, det är helt otroligt vad hon har sovit de senaste dagarna, undrar om det är något tillfälligt tro.

Snart så, hoppas att du slipper gå och vänta mycket längre till.

Muggles, värkarna kan mycket väl börja innan slemproppen gått, jag märkte aldrig av min men blödde gjorde jag, vattnet gick aldrig heller utan till sist fick de ta hål på förlossningen. För mig var ju värkarna heller inte som sammandragningar utan mer som mensvärk som kom och gick, inte alls som alla sammandragningar jag haft veckorna innan där magen dragit ihop sig.

Kul med nya namn i tråden, alltid spännande att få höra hur det går för alla.

Vi skulle verkligen behöva lite nya krukväxter hemma apropå blom- och krukdiskussionerna, det är första gången på länge som det ser lite tomt ut faktiskt. Balkongen har vi inte ansträngt oss med i år eftersom bebisen var på väg och vi dessutom skulle vara borta i fyra veckor i juli men en funkia och ett par pelargoner har överlevt. Det blir nog inte mer än så för i år heller.

Inne så slog en stor växt i golvet i förra veckan när det blev korsdrag men det var inte så konstigt den hade blivit så stor att krukan blivit för liten och den blivit för tung upptill. Nu står den på balkongen i ny kruka men jag vet inte riktigt var vi ska ha den nu när det blivit golvväxt av den, vi har verkligen ingen plats för en sådan.

Vi hade en murgröna i sovrummet också men tyvärr så var jag ouppmärksam nu här på slutet med bebis och allt och den växte fast i väggen bakom elementet, tur att det inte var parketten, så den fick jag inte ha kvar längre för maken och han har nu ägnat sig åt att sprätta loss rötter. Så nu är fönsterbrädan i sovrumsfönstret helt tom! Orkidéer har jag aldrig haft, de är vackra men just nu tror jag inte att jag skulle orka med dem.

• pirr!

En liten allmän fråga:

När berättade ni för närmsta familjerna att ni väntade barn?

• pirr!

Uj, en murgröna som växte fast i elementet! Låter läskigt! Nästan som en parasit ...

• amira

Har föjlt tråden passivit ett tag. Jag och maken har planer på att startat "baby-factory" snart... Lite (snabbt) om mig... 30 år, västkustbo, inga barn tidigare.

Men jag har en fråga, som liknar den som Pirr ställde, När berättar men för chefen på jobbet? Hur berättar man för chefen?

• -August-

Amira - Hejsan och valkommen! Jag kan tyvarr inte hjalpa dig med din fraga da jag sjalv haller pa att meka (i verkstaden alltsa).

Du ar i gott sallskap av andra vastkustbor!

Junilejon - ja, hur gar det? Skulle du testa redan idag eller vanta pa morgontoaletten? Hjalp sa spannande!!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!