Den busiga bebisen har somnat, det är helt otroligt vad hon har sovit de senaste dagarna, undrar om det är något tillfälligt tro.
Snart så, hoppas att du slipper gå och vänta mycket längre till.
Muggles, värkarna kan mycket väl börja innan slemproppen gått, jag märkte aldrig av min men blödde gjorde jag, vattnet gick aldrig heller utan till sist fick de ta hål på förlossningen. För mig var ju värkarna heller inte som sammandragningar utan mer som mensvärk som kom och gick, inte alls som alla sammandragningar jag haft veckorna innan där magen dragit ihop sig.
Kul med nya namn i tråden, alltid spännande att få höra hur det går för alla.
Vi skulle verkligen behöva lite nya krukväxter hemma apropå blom- och krukdiskussionerna, det är första gången på länge som det ser lite tomt ut faktiskt. Balkongen har vi inte ansträngt oss med i år eftersom bebisen var på väg och vi dessutom skulle vara borta i fyra veckor i juli men en funkia och ett par pelargoner har överlevt. Det blir nog inte mer än så för i år heller.
Inne så slog en stor växt i golvet i förra veckan när det blev korsdrag men det var inte så konstigt den hade blivit så stor att krukan blivit för liten och den blivit för tung upptill. Nu står den på balkongen i ny kruka men jag vet inte riktigt var vi ska ha den nu när det blivit golvväxt av den, vi har verkligen ingen plats för en sådan.
Vi hade en murgröna i sovrummet också men tyvärr så var jag ouppmärksam nu här på slutet med bebis och allt och den växte fast i väggen bakom elementet, tur att det inte var parketten, så den fick jag inte ha kvar längre för maken och han har nu ägnat sig åt att sprätta loss rötter. Så nu är fönsterbrädan i sovrumsfönstret helt tom! Orkidéer har jag aldrig haft, de är vackra men just nu tror jag inte att jag skulle orka med dem.