• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Tinga

Lite onördigt vetadne om din Dendrobium är att det finns ca 1600 arter av den och att den odlas fram. Det finns en orkidee som ingår i vår föda,nämligen Vanillia.

Nu ska jag sticka iväg och köpa ett gravtest...hoppas att det visar ett stort +
    Håller tummarna för alla er andra som försöker som små kaniner

• Lapinette

junilejon - vet du om att lapinette betyder liten kanin på franska? Har du BIM nu? Skrev en lista igår men sen dess har ju några nya tillträtt.

Frejis BIM 14/8
    Sweet BIM ??
    September BIM 14/8
    Victory BIM 17/8
    Lapinette BIM 21/8

Snartis BF 18/8
    Muggles BF 23/8
    Frullan BF 4/9

• pirr!

Hej!
    Ska snart läsa ikapp, men ser några nya nick- spännande! VÄLKOMNA!

Pirr! Försökte 10 månader innan efterlängtat plus den 23/7! Är nu i vecka 8. Mår illa och nojjar över missfall! Precis som det ska va

• Tinga

Tack, Lapinette, vad gullig du är! Överansträng dig inte, men jag är tacksam för hjälpen.

Alltså det här med orkidéer - det verkar finnas hur många olika tips som helst om dem, så jag brukar ta dem som passar mig! Vissa blommor står ju i en ogenomskinlig plastkruka när man köper dem, och de har jag för mig inte vill ha sol på rötterna, medan andra vill. Inte lätt att veta hur alla arterna vill ha det, men det är väl därför en del dör hos mig! Jag brukar försöka doppa dem ungefär var 7-10 dag, och det fungerar bra. Vattning bara en gång i månaden skulle mina dö av, så det vågar jag inte prova, även om det hade varit bekvämt!

Augusti - det är helt OK att tjata om ÄL här; det är ju faktiskt ett av huvudämnena för tråden!

Muggles - jag förstår din oro om Slick'n inte var som h*n brukar. Skönt att h'n kom igång igen!

• -August-

Lappis - du har missat bada mina BIM-inlaggsinklipp

Tredje gangen gillt:

Frejis BIM 14/8
    Sweet BIM ??
    September BIM 14/8
    Victory BIM 17/8
    Lapinette BIM 21/8
    Augusti BIM 24/8

Snartis BF 18/8
    Muggles BF 23/8
    Frullan BF 4/9

• pirr!

Junilejon- spännande med test! Håll oss uppdaterade!! Håller tummar och tår!

Vad lustigt. När jag gick in här och läste hade jag just dopppat mina orkidéer. Min bästa är en jag köpte på Hornbach (!) för 89 kr för fyra år sedan. Då hade den bara en stängel, men nu är det fler.. De andra dyrare jag köpt har varit betydligt mer svårskötta.

Är för övrigt hemma idag.. mådde verkligen uselt i morse och spydde som en katt så fort jag försökte stoppa något i munnen. Sov sen till 11 och mår nu bra igen. Känns som fusk, men jag hade verkligen inte kunnat gå till jobbet som jag mådde. Hoppas att "pyret" har det bra bara -fingrar och tår på gång nu. Måste ta på krafterna

• Victory

Jag älskar också orkidéer!!! Hade brudorkidé i min brudbukett! Däremot är jag inte så sugen på att ta hand om dem så jag ser till att ha max 1 åt gången hemma! Den jag har nu fick jag i mars men tappade blommorna i början av sommaren när det var så varmt (+ att jag glömde vattna... ). Bra med alla tips! Jag har hört att man ska doppa den 1 gång i veckan men för mig blir det ibland varannan vecka. Hur ska man göra nu när den tappat blommorna? Vattna mer sparsamt? Klippa av stänglarna eller inte? (har hört både och).

Välkomna alla nya förresten!

• Victory

Ska kanske presentera mig själv ocskå:

29 år, bor i Norrbotten, gift sedan juni -06 och har även försökt bli gravid sedan dess. Söker nog hjälp nästa månad om det inte tar sig den här gången.

• pirr!

Victory- vilket datum har ni? Vi gifte oss den 18/6- 06!

Piggelin- har också funderat på bugaboo (sjukt, nästan innan vi började försöka har jag intresserat mig för vagnar ). Den är ju så snygg och smart! Det enda negativa jag har hört om den är att det är ett mindre träningspass att köra den i gbgs snömodd. Några kompisar födde i januari och kör bugaboo och hon blev av med sina grav-kilon snabbt Du kan ju hälsa din mamma det , haha..

• Tinga

Kul med alla orkidédiggare - vi kanske ska ha det som ett parallellspår?

Pirr - visst är det konstigt att det ofta är de där billiga blommorna som utvecklar sig mest fantastiskt!

Victory - om det är en brudorkidé brukar jag klippa av den delen av stängeln där blommorna suttit, för där kan det inte utvecklas någon ny gren ändå. För det mesta brukar sen den avklippta stängeln så småningom grena sig och komma med nya blommor. Ibland vissnar den och då klipper jag av den. Men som sagt - klipp för allt i världen inte ner den helt, för ofta kommer det nya grenar så småningom. Kräver tålamod (jobbigt, jag vet! ), men belöningen gör att det är värt det!

Jag har en orkidé här på jobbet, som äntligen har skjutit ut en ny gren - efter 1.5 år utan blommor!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!