• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Men muggles menar du att du inte kommer att dricka förrän om 1 år?!!!

• Piggelin1

Igen, vad SUGEN jag blir på vin, Lappis!
    ...och i ärlighetens namn, så tror jag inte att jag heller begränsade mig till ETT glas vin per dag på semestern - delade ju iaf en flaska per gång, skulle jag gissa

Ser fram emot bubbel på nyår iaf - bara knappt ett halvår tills dess!

• Lapinette

Absolut Piggelin! Nu börjar jag förstå ...vin och semester! Whiskey kan jag däremot nada om...hate it!

Muggles - natti, natti...själv börjar jag jobba på måndag. Trist som attan då jag gillar av känslan av lördag hela veckan.

• Lapinette

Näh, ett glas har vi inte beställt utan en flaska men grekiska vinet är inte riktigt i klass med det franska.

• Lapinette

Vem är minst seriös och kvar på natten?? ...
    ... jo den lilla kaninen.

• Lapinette

Hmmmm.... nu verkar alla ha gått och lagt sig. Saknar Page som alltid var inne nattetid och skrev. Undrar hur det gått för henne och maken?

• Piggelin1

Muggles, det där med slemproppen - jag har inte riktigt koll där ännu. Minns inte hur det var för kompisen, lät som om vatten & propp gick ungeför samtidigt, fast jag kan minnas fel & precis som du säger, så kan det ju säkerligen vara olika.

Alldeles för pigg, tror att min kropp håller fast vid USA/Sweet-tid fortfarande...

Angående det där med linser, jag kör nog med dem, mina glasögon är alldeles för svag styrka & jag vill ju se det lilla livet tydligt när h*n behagar göra entré. Får väl stoppa med linsvätska, så att man kan fräscha till ögonen lite mellan varven.
    Själv oroar jag mig faktist mer för min "skallighet", verkar ju fånigt ( & extremt YTLIGT ) i sammanhanget med "sjalett" på förlossningen. Men ser jag likadan ut i november som just nu, då blir det nog "sjalett" iaf - jag ser verkligen hemsk ut för tillfället. Fast mannen tycker jag ser vackrast ut i världen ändå - mmm, älskar honom för det!! jJaja, vem vet, de små elaka hårsäckarna kanske får för sig att vakna ur sin dvala under hösten, så att håret börjar växa ut igen... HOPPAS, HOPPAS, HOPPAS!!!!

• Piggelin1

Fortfarande här, men eftersom jag är så himla mångordig (precis osm när jag pratar... ), så tar det lite tid innan jag får iväg inläggen

Mmm, kan tänka mig att de grekiska vinerna inte spelar i samma liga som de franska. Minns det från när jag seglade med ett gäng tjejer (till bla Parga!) för sex-sju år sen. Läste lite i restråden innan (dock inte hunnit skriva ännu) om tejen som handlat en massa vin i Bordeaux. Vad avis jag blev

• Lapinette

Själv handlade vi ett vin från Bourgogne idag....ändå mer Chablis!

Piggelin - vad då, menar du att du tappat så mycket hår under graviditeten?

• Piggelin1

En till som börjar jobba på måndag...
    Dock lite udda känsla, jobbar bara 2½ månad!
    Fast å´ andra sidan finns det massor av saker jag vill fixa/ordna/förbättra under denna tiden, så det lär finnas att göra & mer därtill. Fick frispel på min tämligen inkompetente chef strax innan semestern, & han lär ju knappast ha förändrat sig alltför mkt under sommaren... Har iaf min chef chefs fulla stöd i jobbet & hur jag vill utforma det & det är värt mkt!
    Men hallå eller!! Prata jobb när man har semester - ajabaja!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!