• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Mitt järnvärde hade gått ner igen, BM kollade igår & jag var nere på 110, trots mina Niferex varje dag. Inte jättedåligt enligt BM, men OM det funkar så föreslog hon att jag skulle ta två tabletter ena dagen & en nästa, sen två igen osv, om det funkar för magen. Jag har ju klarat mig utan loppfrön hittills & ändå lyckats hålla magen i schack, så om jag införskaffar loppfrön & sen drar igång, så kanske det kan göra lite nytta?

• mugglesfan

Loppfrön är ett undermedel - billigt, smakar inget, lätt att ta, sätter igång magen!

Jag har slarvat att ta järnet i samband med C-vitamin under semestern. Jag ska börja göra det igen för det tas ju upp bättre då. Det kan du ju också pröva? Ett glas juice, en frukt el ett glas C-vitaminbrus. Jag ska nog också börja köra dubbeldos mera regelbundet nu - det är ju nu på slutet som barnet lagrar mkt järn från mamman (inför förlossningen bla).

• Piggelin1

Vi hade nog precis kommit hem då - var vrålhungriga efter bara lite fika & en korv med bröd under dagen - så vi satt nog & åt som bäst då, plus att jag trodde det bröjade vid sju, men det kanske var vid åtta?

Angående slempropp, så minns jag att kompisen nere på Österlen (you know who I mean...) - var helt oförberedd på att den skulle komma & tyckte att det var svinäckligt & den gick definitivt INTE att missa. Minns att det lät på hennes beskrivning som en gigantisk "slembobba", dvs inget som gick obemärkt förbi precis...
    Sen kanske det kan skilja sig åt, men minns just hennes berättelse...

Mysigt med Hammar, på Läjet var det jättefint hela dagen & en glass blev det såklart på Tre Toppar också!
    Har lite funderingar på Hammar imorgon, har du koll på vädret ska bli fint imorgon?

• junilejon

Hej alla tjejer..
    Vilken underbar tråd ni har här och vilken gemenskap och allt. Blir lite avis på er..och besviken på mig själv för att jag inte hittat er tidigare. Jag gifte med mig i augusti förra året och har haft ett underbart år, vi försöker nu oxå blir med barn...hoppas att det ta sig snart!!!
    Ja ja vilket fall som helst så vile jag bara säga HEJ

• mugglesfan

Piggelin: så ni var i Gammelköpstad (el hur skrivs det?) idag? Vi försökte få med oss Miss X ut på stranden. I måndags följde hon inte med för att hon hade bränt sig på axlarna i helgen. I tisdags kunde hon ju inte alls. Idag var orsaken att hon inte sovit så bra i natt för det var för varmt i lägenheten och för brötigt av grannar och sopbilar utanför. Jag föreslog att hon skulle ta och köpa öronproppar och en bordsfläkt.
    Själv sover jag också med öronproppar eftersom vi behöver ha öppet fönster pga värmen och de förbannade måsarna sätter igång och gapar i gryningen. Kan ingen skjuta av de jävlarna??? Nackdelen med att bo nära havet...? Varför måste de ha party just då - kan de inte hålla på på dagen istället?! Och så har vi ju bygget som kommit igång efter industrisemestern - och byggjobbare startar ju alltid senast kl 07 av ngn underlig anledning. Känns som om de inte går i synk med resten av samhället (el ja, oss tjänstemän iaf ).

Så, nu har jag fått bitcha om det - helt OT. höhö

• mugglesfan

Välkommen junilejon - här är det fritt fram att noja och bitcha om allt mellan slempropp, aladåber och väskor!

Men Piggelin: hur kan du ha blivit så rund på bara en sketen liten korv??? Jag förstår verkligen inte Du måste smygäta i garderoben el nåt...

Vädret ser ut att bli skurar enl SVT men vi tänkte spana in det själva imorgon bitti för det de sa om idag stämde ju inte. Det blir nog Hammar imorgon med i så fall. Synka runt 10-snåret? Miss X och jag ska höras i vilket fall... (fast vi sa aldrig tid)

• Piggelin1

Hmmm, då kanske jag ska ta en till morgonjuicen då? Eller förresten, jag har ju börjat med naturell yoghurt på mornarna & det ska man väl inte blanda med järn, eller? Kalcium-behovet som satt in! Dessutom väldigt gott & fräscht efter alla pancakes, french toasts, scones, scrambled eggs & bacon mm som vi fick hos USA-släktingarna...

Mmm, jag är också förvånad över min mammas kommentar - hon är ju inte pinnsmal själv. Iofs var hon nog rätt smal när hon var i min ålder (hon sprang väl benen av sig pga de fem barnen...!), men jag hade möjligen förväntat mig att den kommentaren skulle komma från min syster, som aldrig gått upp mer än sex (! ) kg under sina tre graviditeter... Fast iofs, syrran är mer finkänslig än mamma i sådana här sammanhang, så OM hon skulle tänka tanken, så skulle hon nog hålla tyst om det...

• mugglesfan

Nej inte på frukosten Piggelin - järn ska inte tas i samband med kalcium, kaffe el te...

• Piggelin1

Miss X & jag har ringt om varandra flera ggr sen vi kom hem, men fortfarande inte hörts av annat än via varandras tfn-svarare. Ringde henne både hemma & på mobilen runt tolv idag, men inget svar. Hmmm, var helt säker på att hon var ute vid havet då.

Näpp, det bidde inget Gamla Köpstad idag, syrran med familj, samt svägerskan & syskonbarnen cyklade allihopa ner från Vbg & det blev lite långt ända till G:a Köpstad, så vi sågs nere på stranden i själva Läjet. Bra för syrrans minsting också, eftersom det är extremt långgrunt där. Man får typ gå en halv km innan det går upp till knäna

Håller med föregående talare, välkommen Junilejon!! Det är bara att joina, om lusten faller på!

• Lapinette

Är ni fortfarande uppe tjejer!!!???

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!