• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Frejis!!!!
    Härligt att se dig tillbaka igen!!! :)
    Låter som er semestertur till grekland var väldigt bra på alla vis!

Jag är tyvärr inte någon bra shoppare jag heller. Iallafall inte normala saker som kläder o skor. Som vanliga kvinnor brukar älska.
    Har skitdåligt med skor. Ja, förutom typ sneakers för det gillar jag att köpa. Och använda. jag gillar inte att gå i skor som inte är bekväma, och vad kan vara mer bekvämt än sneakers o gympaskor??? :D :D :D

till saken hör att jag oftast går rätt snabbt också. Gillar inte att gå långsamt. Jag blir otålig då.... :?
    Och snabbt kan jag inte gå i några andra skor än sådana utan klack.

Så jag är nog en otroligt ofeminin varelse..... ;)

• sweetstreet

Japp Mugglan skulle till BM

• sweetstreet

Förresten!
    Lappis jag tror jag BIMar söndag-tisdag eller så. Har inte datumen i huvudet, men om du kommer på dem kan du ju lägga till mig på listan! :)

• -August-

Frejis - Oj, sa sund du later. skont. Jag har faktiskt tankt i manga ar att jag skulle vilja adoptera. Det tror jag ar fantastiskt och haftigt pa manga satt. Efter att ha pratat om adoption under nagra ar (nu och da, apropa olika saker) fragade min man till slut "halla dar, ar det nagot jag bor veta". Stackarn trodde att jag inte kunde fa barn, och visste det redan.

Vi flyttade till London da min man fick ett bra erbjudande. jag var mer tand pa det an honom och nastan knuffade ivag honom. Efter det sokte och fick jag nagra jobb har, sa upp mig men blev till slut kvar inom samma bank.

jag trivs sa himla bra! Vi har en lagom och kvalitativ umgangeskrets. Jag kanner mig inte sa stressad over att hora av mig till sa manga jamt, som jag gjorde i stockholm. Dessutom kommer det over kompisar och familj nu och da.

Det enda som ar lite trogt ar mina gubbsjuka och lite trotta kollegor, tre brittiska gentlemen. Men tva av de tre kommer snart att vara borta . Jag skulle behova neutralisera ol- och brudsnackskulturen med en pigg norrman

• sweetstreet

Eh, tillabks till shoppingen....

jag ÄLSKAR däremot att gå i outdoor butiker....!!! :o :o :o

Shit Vickan och Liten!!!!
    Jag ÄR verkligen en nörd av värsta sortn vad gäller utrustningsprylar o kläder!!!!!!
    Jag kan typ gå och kolla "ute-kläder" och skor hur mycket som helst!!! Och vattenflaskor, våtdräkter, tältsorter, olika fiffiga prylar för uteliv helt enkelt. Hur mycket som heslt.
    Och fick jag välja kläder skulle jag alltid få gå runt i bekväma shorts (eller möjligen bra kjol) och gympaskor alt sköna sandaler (typ Teva, eller Merrel) när det är varmt. Och jeans o tröja o sneakers när det är kallare....
    Och så tror jag att jag skulle kunna äga hur många olika sorters windstoppers, fleecetröjor, gore-texjackor som helst om jag bara hade pengarna och förvaringsutrymmet....! :? :? :?

• -August-

Med att jag fick nagra jobb menade jag att det ar san hogkonjunktur har, och speciellt inom finans. Inte att jag ar en wonder woman . Jag vill vara fertilitetswoman!!!

• sweetstreet

Augustibrud,
    funderar ni på att stanna kvar "för gott" eller planerar ni att komma tillbkas till Sverige så småningom??

• -August-

Sweet - Vi kommer nog att aka tillbaka om nagra ar, av olika anledningar.
    1) Varken jag eller min man gor det vi tycker ar roligast om dagarna, utan det ar mycket for upplevelsens och karriarens skull.
    2) Pappaledighet finns det snopet nog bara ett engelskt ord pa, men det existerar inte mer an 10 obetalda dagar. Min man vill absolut vara hemma lika mycket som jag, sa darfor far vi aka hem och kompensera det infor nasta (om allt nu gar bra).
    3)Det skulle vara kul att ha familj och slakt narmare!

Ni da sweet - blir ni kvar?

• sweetstreet

Jag vill åka hem så smånigom. Har svårt att tänka mig ett liv här i uSA "för alltid" även om jag älskar mitt liv just nu!

Min man skulle däremot mycket väl kunna tänka sig att stanna kvar.
    Iallafall så som vi lever nu. MEn även han säger jhu att sådant kanske ändras den dag man har barn.

Jaja, vi blir här ett tag till ändå. Och just nu trivs jag som fisken i vattnet.

Mycket av framtiden beror ju även på ifall man kan hitta jobb i Sverige. Jobbmarknaden är juj sjukt dålig där jmfrt med här i USA, iallafall för oss inom forskning.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!