• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Izzie

Ja visst är det skoj Liten! Du och jag börjar ju närma oss varann nu när du blev framflyttad och jag tillbakaflyttad vid Ul. Så vi kan ju följas åt!

Grattis till ditt UL förresten! Visst var det häftigt! Fick du bra bilder?

• start september

Pirr,

jag tror att det du känner är helt normalt precis som Liten och Izzie skriver.

Men om du är orolig så kan man från vecka 6 kolla att det finns något i livmodern! Dessutom kan man ofta i typ vecka 7+2 se hjärtat! Oro kan knäcka den bästa - så åk till akuten om du är rädd. Det är det värt för att få må bra!

Ett X yttrar sig väldigt olika, men ofta har man när man kommit så långt som i vecka 7-8 känt att något är knepigt. Ofta ligger man dessutom lite lägre i HcG än vid en frisk graviditet så illamående på det vis som du känner tyder inte på X.

Det man ska var uppmärksam är rejäl smärta på ena sidan (kan kännas i korsryggen). Blödningar är ett tecken, men det kan man ha i tidig graviditet utan att det är farligt. Själv började jag blöda svagt 4 dagar för BIM, plussade och blödde 4 dagar till och hade som mensvärk kanske lite mer på ena sidan. Eftersom jag kände att det inte var friskt sökte jag akuten i vecka 4+5 och där kunde de inte säga något alls så tidigt, men tog HcG-blodprov. Efter att jag blött och provet följts tre veckor till blev jag sedan behandlat. Jag nådde aldig hornomnivåer mer än typ vecka 5.

• Liten med Mindre

Izzie - när är du beräknad?

• -August-

Superkul med sammanstallning! Jag tar chansen att gissa min BIM nu nar jag har fatt boj:

Frejis BIM 14/8
    Sweet BIM ??
    September BIM 14/8
    Victory BIM 17/8
    Lapinette BIM 21/8
    Augusti BIM 24/8

Snartis BF 18/8
    Muggles BF 23/8
    Frullan BF 4/9

Izzie, Liten och Pirr - nar har ni beraknad fodsel exakt nu da?

• -August-

Ahhh, snacka om antiklimax! Jag hade varit pa Boots och bytt AL-testboxen, under fem dagar har vi vanner med en ursot liten bebbe boende hos oss och det ar alltsa FULLT fokus pa bebbeverkstad

Direkt efter Boots motte jag en kollega nere i entren. Jag halsade glatt och fick hora att hon skulle hem redan, hennes son fyller ar. "Ah, sa kul, grattis" sager jag, varpa hon svarar "It's my son that died".

Ah sa hemskt! jag fick ur mig nagot mjukt men patetiskt stottande, sedan rusade jag till hissen och tararna sprutade.

Nu ska vi inte prata om sadana trakigheter, utan jag drar istallet en slutsats i stil med att vi har det ganska bra har pa traden.

• Izzie

Brud i augusti - Usch vad hemskt... Ja, man har mycket att vara tacksam för...

• Izzie

Jag var beräknad till den 20 dec (vilket oxå stämmer bra med ÄL, har väldigt regelbunden cykel), men fick vid UL 26 december... Farligt nära julafton... :)

• Liten med Mindre

Augusti - det kunde du verkligen inte veta. Men jobbigt blir det att få det svaret. :(

Izzie - spännande jul för båda med andra ord. :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!