• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Själv älskar jag festskor. Maken brukar undra vad "boring shoes" är för något när jag ska ut och leta efter ett par funktionella skor. Numera innehar jag många boring shoes...börjar nog bli tant.

• Frejis

Dagens stora hypotetiska OT fråga i Frejis huvud: varför håller alla killar med skoräkning? :)

Lapinette - jag vet faktiskt inte vad vi ska göra. Har inte planerat något konkret, men det blir säkert en insemination till lite senare om jag känner mig själv rätt. Funderar lite smått på att försöka med en stimulerad om dessa ostimulerade inte har fungerat; några extrasmällar kan inte skada om atombomben (ivf) ändå ska slå till... Men så klart är det jobbigt.

• Tinga

Varför välja - jag älskar både kläder och skor! Sist vi (maken ) räknade tror jag att jag kom upp i 35 par!

• Tinga

Vad är stimulerad insemination, undrar en okunnig?

• Liten med Mindre

Är det inte med skor som med vaser - du kan ha mängder, men aldrig precis det par som passar ändamålet? :?

Fast jag måste säga att jag är rätt nöjd med mina gore-tex skor. De har verkligen fått jobba under semestern. Fast det säger väl mer om sommarvädret än statusen på min skogarderob. :)

Frejis - då får vi gymma en kroppsdel var, styrketräning låter det som, och sen fika lite efteråt. :)

• Lapinette

Frejis - jag måste bara säga. Jag blev totalt förälskad i en liten vit hundvalp när vi var ute och åkte på grekiska landsbygden. I promise det var världens sötaste valp som smet ut under stängslet och lekte med oss. Hade så svårt att gå därifrån (och att få tillbaka hunden under stängslet). Mitt hjärta smälte totalt och jag tittade på maken och undrade ska vi skaffa hund istället?

• Lapinette

Gillade det där med vaser och skor!

• Frejis

Japp, jag är både för kläder, skor och väskor! :) Och semesterresor :) och mycket annat :)

Min andra hypotetiska OT-fråga lyder så här: hur kommer det sig en en svensk kvinna har i snitt 30-35 par skor? (maken kom upp i samma antal)
    .. själv tycker jag inte att det är för mycket. 30 delar med 4 (vinter, vår, sommar, höst), det blir ca 7-8 par. Regn eller sol, 4 par. Kallt eller varmt, 2 par. Nya eller gamla... dags att shoppa, jag har ingenting! :)

• viktualia

Frejis - Upplys din man om att hans tro att du är värre än alla andra kvinnor han känner BARA beror på att han inte studerat sina kvinnliga vänner/släktingar/kollegors garderober!

Min man har i alla fall fattat att mina mängder handväskor faktiskt inte är så farligt många... fast han gruffar när jag släpar in honom i väskaffärer...

Värsta historien utspelade sig för flera år sedan. Vi var i Spanien på semester och hälsade på en kompis till mig som hade lägenhet där. Kompisen och jag är BESATTA av handväskor och vi drog med min stackars karl på en stor marknad.

I gassande sol, 33 grader minst fick han gå efter oss i 1,5 timma medan vi kryssade mellan marknadsstånden. Ungefär vartannat stånd innehöll handväskor och det var ungefär samma utbud i samtliga stånd.... behöver jag tillägga att vi köpte varsin handväska i det sista ståndet?!?! *fnissar*

• Tinga

Haha, Frejis - jag gillar din argumentation!

Liten - det där med vaser ställer jag också upp på; aldrig någon som passar!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!