• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Hej Frejis! Välkommen tillbaka till Sverige! Nu trillar semesterfirarna in igen, en efter en. Låter inte alls dumt med en massa väskshopping!

Förstår ditt nöje med skoshopping; maken hävdar med bestämdhet att jag är skofetischist. Han tycker att har man ett par bruna och ett par svarta skor, ett par sandaler och ett par gympadojjor så är man fullutrustad! Har ni hört något knasigare?!? Man måste naturligtvis ha flera svart i olika "grovlekar", några bruna ochn är det ju gröna, blå, röda, sandaletter, pumps, dansskor osv. Fördelen med att maken har få skor är iofs att jag får plats med desto fler!

• start september

Nu hängde jag med, väskor hade Freijs shoppat - jag tänkte att väskorna var fyllda med shoppingfynd!

Ber om ursäkt för snurrigheten...

• Lapinette

Morning girls!

Sitter här framför datorn igen på semestern då maken har förbjudit mig att måla det sista lagret just nu. Måste vänta då ... blev riktigt sur! Jag gillar inte att vänta vill göra saker NU!

September - ska checka det där med om att ta hormoner nu och sedan nedreglera sig för att ta hormoner igen. Känns lite som det blir berg- och dalbana.

Augusti - skönt att du fick utslag på stickan till slut! Ha så skoj i kväll och glöm inte att även du ska få en orgasm så du skjutsar simmarna riktigt långt upp.

Liten - håller tummarna för en 08! Alltid bättre att vara född tidigare på året. Min mamma skulle få brorsan på sin egen födelsedag, 4 januari, men hon kunde inte knipa så han damp ned den 30 december.

Frullan - var inte ledsen! Ni kommer ju att få ett underbart litet barn snart oavsett om det blir med snitt eller vanligt födsel. Jag skulle vara otroligt tacksam vilket som.

• Frejis

Start September - jag gick loss på läderväskor, alltså egen tillverkade grekiska väskor som man bland annat hitta på Lädergatan i Chania (fast jag gillade dem bättre i Rethymnon, en stad som ligger ca 6 mil därifrån) och som syns på vissa ställen i Athen. Ofta färgglada saker, men jag har köpt även annat i svart och rött. Plånböcker och skärp finns det också mycket av. Totalt förfall mao :) utan att det har varit särskilt dyrt.

Brud i augusti - hm, om man får skoja om saken hör jag till de mest infertila i tråden. Har försökt i över två år, gjort två inseminationer i Uppsala. Annars är det BIM någon gång mellan söndag och tisdag, men jag vet att jag kommer att få mens... de här hemska finnarna som jag ofta får före mens har redan dykt upp. Hur länge har ni försökt?
    - sedan i maj måste det vara, vilket jag såg när jag scrollade tillbaka. Men - berätta gärna mer!

• start september

Tinga,

känner det igen det där. När vi bodde lite trängre var det mycket diskussion och när jag hävdade att jag inte alls hade så många genomfördes en skoräkning och det blev ju lite jobbigt. Han kom till 30 par och hade dessutom missat ett par ställen...

• Frejis

September - du fick iaf en kartläggning :)

Tinga - min man är likadan. Han påstår att han inte känner någon annan kvinna som har så mycket kläder och skor (hm, eller så känner han många kvinnor utan att ha sett innehållet i deras garderober ;)
    Jag skulle däremot vilja lägga till ett nyckelord när det gäller skor: väder. Om det regnar mycket eller lite, om solen skiner, om det är varm, kvavt (som idag!), kallt... ja, du förstår säkert! :)

• Lapinette

Ser nu att Frejis är tillbaka från Grekland. Hej Frejis!!!

Själv shoppar jag väldigt lite när jag är på semester. Gillar att gå och kika men kommer mig sällan för att slå till. Om det inte är någon storstad typ London och Paris.

BS - ja våra resor har legat lite dumt till när det gäller inseminationerna. Den första gången var det ju inte ens påtänkt att vi skulle göra insemination utan vi var ju där för sekrettestet. Denna gång hade vi tänkt att hoppa över då vi skulle ha varit på Västkusten t o m igår men då vi bokade om och jag kollade i kalendern så ville vi ändå försöka.

Frejis - ska ni göra en stimulerad insemination i höst?

• viktualia

Frejis - åååå jag vill också shoppa väskor!!! blir så AVIS att jag studsar upp och ner... Där vi var i Grekland fanns det inget alls att shoppa *stackars mig*

Start september och Tinga - jag har alltid levt i illusionen att jag har ett par skor av varje slag (såsom Tinga beskrev sin mans skoinnehav ).... MEN sen genomfördes skoräkning även hos oss... hmmmmmmmmm nån måste smugit dit några extra par tror jag... *fnittar småförläget* dessutom har jag fortfarande stora BRISTER i min skogarderob... dåligt med färgglada skor och dåligt med festskor... hmmmm igen...

• Lapinette

Tror alla män tycker att deras fruar har för mycket skor. Min brukar räkna (senast gjorde han det i förgår) skorna som står ute i hallen. Han brukar ha 2-3 par och så jag som har 8-10 par. Har en sån där skogarderob från IKEA där jag lägger in en drös och sen finns det några stora kartonger. Har aldrig räknat och ska nog inte heller göra det men jag tycker själv jag är mer för kläder än skor.

• Tinga

Oh ja, Frejis; jag förstår precis! Mig behöver du inte övertyga, men jag ska helt klart använda väderargumentation (också ) när jag dikuterar skor med maken i fortsättningen! Har faktiskt ett par röda, väldigt tjusiga, gummistövlar, som jag gärna tar på mig under cykelturen till jobbet om vädret så kräver.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!