• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • start september

Svårt det där med hormoner Lapinette. Jag gissar att det är samma sort som jag tar. Jag är inne på dag 8 och efter några dagar kom ömma större bröst, men inget annat.

Vad är det som gör att du blir tveksam?

• BrudSommar2006

Muggles, när jag kom hem blev jag irriterad för att jag inte frågat mer om den där kurvan och vad som egentligen är medellängd och vikt på den. Hennes värden är ju inte så intressanta när man inte har något att jämföra med liksom. Fast folk är långa både på min och makens sida så det är väl inte så konstigt om hon blir stor i och för sig. Vi får väl se! Min kusins barn är två och fyra år nu och de är mycket längre än jämnåriga på dagis och maken var tydligen den längsta tre-åring de mätt på hans BVC på den tiden.

• BrudSommar2006

Jag väntar fortfarande på det tveksamma nöjet med mjölkstockning! Jag får ju till exempel bada nu egentligen men det känns ju som bästa sättet att skaffa sig eländet att kasta sig i kallt vatten. Nej, det får nog vara för min del, fast bara tanken på att fösöka ta sig till badplats med busig bebis som inte får vara i solen och som skriker i högan sky om hon blir tvungen att ligga i vagnen i vaket tillstånd känns svettig... Fast man skulle väl jaga iväg alla andra badande med oväsendet så då skulle man ju få stranden för sig själv...

• Lapinette

start september - gillar inte att mixtra med kroppen (säger tjejen som ätit p-piller hela sitt vuxna liv) och så ska vi ju dra igång IVF-processon om inte denna 3:e insemination funkade. Visserligen så kan man kanske säga att vi inte gjort tre hela då den första skedde 2 dgr för tidigt och den sista när ägget redan släppt. Vi får fundera på saken men jag tänker även kontakta min läkare vid nästa BIM då det är så attans svårt att få tid hos honom för att kunna dra igång IVF. Känns lite skrämmande...

• sweetstreet

BS,

jag tror att man ska ta alla typer av viiktkurvor etc med en nypa salt.
    De är väl mest till för att se att bebisen växer som den ska. Dvs enda kontrollen är ju den egna (bebisens alltså) vikten vid förra vägninen/mätningen. Så att man ser att det inte går baklänges.

Jag har däremot jättesvårt att se HUR man skulle kunna avgöra den slutgiltiga längden/vikten med hjälp av kurvan.

Vissa växer ju jättemycket och snabbt som barn medan andra sätter fart i puberteten. Vissa växer i jämn takt hela tiden medan andra växer i "perioder". Jag var t ex lång som barn (jmfrt m andra jämnåriga) men när jag kom i puberteten stannade min tillväxt av så nu hör jag väl till de kortare. Andra kompisar till mig som var små som barn växte som attan under tonåren och blev långa.
    Så jag tror det är väldigt individuellt. MEN om ni är långa på både din och din makes sida så lär nog Iris bli ganska lång gissar jag! :)

• sweetstreet

Fast Lappis,

vid IVF får man ju också en massa hormoner väl??????
    Fick inte Kokos hormoner innan så att hon skulle producera en massa fina ägg????

Fast du kasnke tycker de hormonerna känns mindre "farliga" än t ex progesteron som väl September äter nu och som Moppy fick?

• sweetstreet

Vaför kunde du inte få hormoner nu denna inseminationsomgång förresten??
    Då hade ni ju hunnit testa detta också utan att "skjhuta fram" IVF-planerna???

• sweetstreet

progesteron ska väl ändå hjälpa just efter befruktning ändå?? Så det kasne inte är för sent än??
    Det är väl till för att ägget ska fästa?

• sweetstreet

Lappis hohoho!!! Försvann du????????

*ropar högt*

• Lapinette

Sweet - springer iväg emellanåt för att se So you think you can dance.

Visst blir det en massa hormoner vid IVF vet därför inte om jag har lust att göra det två gånger denna höst.

Som jag förstår det ska hormonet tas inför inseminationen och inte efteråt. Detta för att få till ett riktigt bra ägg.

Vid IVF så blir det ju först nässpray för att nollställa mig dvs komma i klimakteriet. När jag väl är där så blir det att injecera för att öka och få så många ägg som möjligt.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!