• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Nä, jag vet! Snart skriver väl folk i inbjudan vilka färger man ska ha på kläderna, så att klänningarna inte skär sig med servetterna!

• -August-

Snartis pch Frullan - sa jobbigt for er bada, pa olika vis. Snart ar det over i a f, och huvudsaken ar ju att det kommer ut tva pigga och friska krabater. Hoppas det ordnar sig for er! Ni ar ju vara forebilder har pa traden nu

• -August-

Lappis - Jag fick ocksa en glappande monitor, eller helt paj. jag knep ihop fran 15.00 till 21.00 igar for att kunna testa i lugn och ro nar jag kom hem, men da fick jag inte ens igang monitorelandet.

Grrr vad sur jag var! Jag provade med tva olika stickor. Nar felet blev ett faktum hade jag an en gang spolat bort testmaterialet, och kunde darfor inte testsa forran imorse - men som tur ar fick jag fullt utslag pa ett icke-digitalt test.

Forbaskade CB. Tur jag hade konkurrenternas tester hemma .

• -August-

Lappis och Sweet - skont att ni ar sa avslappnade! Det kanns som om ni har varvat mig cykelmassigt .

Min cykel blir bara langre och langre, suck. 28 dgr, 37 dgr och nu typ 44! Baaad trend

• Frejis

God morgon! :)
    Tillbaka till min favorittråd efter två veckor i Grekland. Superskönt med lite semester, men det känns konstigt att vara tillbaka i Stockholm. Har shoppat alltför många väskor och släpat hem mitt trevliga fynd; mannen kallar det för "bytet"... ;)

Kul att se nya nick i tråden, jättevälkomna! :)

Måste säga att det känns lite speciellt att tråden har fyllt 1 år. När startade du tråden Frullis? Jag tror att jag började skriva här någon gång i september oktober förra året och hör därmed till de senare tillkomna gamlingar :)

Har försökt att läsa ikapp lite och såg att vi nu väntar på två nya trådbebbar, Kick*n och Slick*n. Jättespännande! undrar vad det blir och ser framemot att få läsa förlossningsberättelser. Jag gissar dock att Snartis får en flicka och Muggles får en liten kille.

Frullis - håller tummarna att Boris vänder sig och att du får uppleva en "riktig" förlossning precis så som du vill ha den. Själv tycker jag att förlossningar är lite läskigt (ansluter mig till Moppy...) och vändningsförsök låter likaså, men jag är å andra sidan en kvinna utan egen erfarenhet av dessa ;)

Lapinette - det kan ju vara en bra idé att prova med ovulationsstimulerande inför nästa insemination. Om det kanske gör att du slipper gör ivf, varför inte? Kroppen kommer ju iaf få en så stark dos av hormoner att några dagar stimulans kommer den inte att minnas. Men... tänk om det funkar? Bara så där rent slumpmässigt?

Sweet - bra att du är på banan igen och jag håller tummar och tår att alla våra tre bimare (du, Lappis och September, finns det några fler?) plussar nu. Hur är din behandlingsplan nu, ska du ta några nya tabletter eller försöka på egen hand?

Brudsommar - lilla Iris fyller två månader! Vad tiden går snabbt, helt otroligt! Jättestor grattis!
    Jag tycker förresten att det är jätteroligt att du skriver här :) så trevliga, lugna och kloka inlägg så att man blir alldeles harmonisk själv :)

Liten - grattis till det fina UL:et. Vecka 20, wow! jag undrar som sagt varför allting måste gå så fort?
    :)

• BrudSommar2006

Augusti, det låter som att det kunde vara bra med hormoner för att få ordning på cykelns? Har du varit på ditt gynbesök nu? Vad sade de om att få hjälp, jag har för mig att du skulle fråga?

Lapinette, det känns som at era resor har kommit ivägen lite grand för era inseminationsförsök så ni verkar ha haft lite otur med timingen där. Samtidigt förstår jag ju om ni inte vill slösa bort mer tid innan IVF-försöken, jag vet inte vad jag skulle gjort i er situation. Fast jag undrar om jag inte hade velat prova hormoner och insemination på rätt dagar en gång till för säkerhets skull trots allt.

Nu ska jag göra mig i ordning för att åka ut till mina föräldrar igen, det trista är att hon har somnat och jag kommer att väcka henne när jag flyttar över henne i babyskyddet och sedan blir det väl gallskrik i en halvtimme ut dit. Det är så frustrerande att köra bil själv med henne, när vi är två så kan den ena trösta med nappflaska.

Snart så, vilken otur du har haft men snart är det över! Ska bli så spännande att få höra vad det blir, vi har ju haft varannan tjej och kille här i tråden hittills.

FruLlan, håller tummarna för att de kommmer någon vart med vändningsförsöket och att ditt blodprov är bra så att du slipper snitt. Fast så här i efterhand känns det som att snitt kanske inte är så dumt men det säger jag väl bara för att jag inte vet hur det känns.

• Liten med Mindre

Frejis - välkommen hem, du och bytet. :) Vad härligt att som du och Piggelin kunna shoppa ordentligt. Jag är ofta så mesig och har svårt att komma igång. Fast har jag väl börjat slutar det oftast inte förrän plånboken skriker - om det finns ett utbud i alla fall. :D

Ja, vecka 19 gick ju extremt fort. ;) Började igår och slutade idag. :D Vecka 20 imorgon.

Hoppas att allt går bra för vårbrud nu också - och att bebben mår bra den här gången. *kniper åt om alla övriga tummar jag har*

Frejis - nästa vecka ska jag börja gympa igen, om naprapaten tycker det är ok. Kanske kan vi få ihop en träningsdejt då? Fast om kajakarmen/handen fortsätter bråka blir det nog bara cykling eller promenad som gäller. Benträning kanske...

• Frejis

Håller också alla tummar och tår jag har att Vårbruds UL går bra. Hoppas att hon rapporterar här så snart hon kan :)

Shopping, ja... jag behöver undersöka utbudet först, vilket oftast tar några timmar/dagar/månader och vilket kan irritera andra människor. TÄnker då på min mor och tillfället när jag skulle köpa nya skor. Hon var med mig i tre timmar och hon ville väl att jag skulle ta de första skorna som jag gillade, men jag drog ut på nöjet i sådär tre timmar. Några kommentarer fick jag både under den turen och även senare ;)

Liten - jag träffas gärna för en träningsdejt. Lustigt nog har du en arm som bråkar och jag har fått inflammation i knävecket (Byker`s cysta om någon vet vad det är...), har blivit ordinerad vila i en månad och får bara träna överkroppen/magen. Tillsammans får vi nog ihop en frisk kropp :) ;) Annars kan vi alltid ta en fika i närheten av SATS, det vore kul att få se magen :)

• -August-

Hej Frejis - Jag ar ganska ny har, men har redan blivit beroende! Grekland tva veckor kan inte bli fel . Var i processen ar du tro?

BS - jo jag fragade femtionsju fragor nar jag var hos gyn. Hon tyckte att jag hade en ganska regelbunden cykel. Hm, relativt vad? Hon namnde dem som ibland har 28 dgr och ibland 3 manader . Skrackscenario!!!

Med tanke pa att jag slutade med pillren i maj har jag inga problem med att lata kroppens hormoner styra sjalva ett tag. Huvudsaken jag verkligen har AL, som jag nu kanner mig overtygad om.

• start september

Hej Freijs!

Nu blir jag nyfiken - vad shoppade du i grekland? Vi har ju varit mycket i grekland, men shopping har jag inte lyckats med där. Har du några tips?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!