• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • mugglesfan

BS: tror inte du behöver oroa dig för mjölkstockning om du har klarat dig tills nu. Man ska väl undvika bh med bygel (el annat som trycker) och man ska amma så ofta som bebisen vill. Det här med värme (alltså inlägg i bh) var tydligen omdiskuterat om det verkligen hjälper. Ett alt kan vara att bada i en bikini/baddräkt och sedan byta till en torr bikinibh? Skulle nog jag gjort för jag älskar att bada!

• mugglesfan

Lappis: nu behöver du inte känna dig som "enda" ogravida va? Känns som om plussarna övergett tråden (frullan, Cicci, koko, Moppy, ...), iaf tillfälligt, medan ett nytt plussjagande gäng tagit över!

Det är lite kul att man samlat på sig så mkt kunskap här i tråden. Tex när Pirr undrade över illamående - tror hon fick bättre tips här än hos BM... Tom jag kunde bidra fast jag inte mått illa själv.

• mugglesfan

Snart är vi alla experter på insemination och IVF också.

Förresten apropå våra gäster som vi hade i helgen. Tjejen mötte jag ju i Australien -99/-00 och då var hon singel. Numera är hon som sagt gift med en australiensare. Själv är hon 40 år (jag vet inte men jag fick intrycket att han var något yngre). De bor nu i London i några år och jobbar där för att "se Europa". Han anförtrodde mig (efter några öl) att hon ligger på för att de ska börja försöka få barn men att han vill vänta ett tag för hela målet med deras Londonvistelse är att åka iväg på weekends till olika vänner och se olika länder. Vilken sits för henne tänkte jag - det är ju hon som måste skynda på... Och ändå verkade han medveten om att det kan ta tid att bli med barn för de hade vänner som hade försökt i flera år innan det gick.

• Lapinette

Nej, nu är man inte ensam men ta mig fn en av dem som har försökt längst tillsammans med Frejis och Sweet .

Tror jag för tillfället har gått in i en förnekelse fas och bryr mig nämnvärt om det lyckas eller ej denna gång. Har inga som helst förhoppningar och tycker bara det känns skönt. Men som sagt vi får väl se vad jag säger vid BIM men just nu känns det åtminstone så.

• Lapinette

Om hon är 40 så skulle jag definitivt inte vänta. Har visserligen en väninna som blev med barn när hon var 41 år. Inte alls meningen utan en sån där "olyckshändelse". Men hon är så fertil så det räcker nog med att blåsa på musen så blir hon gravid. Har två väninnor som är så där. De t o m försöker skydda sig men PANG så blir det gravida ändå. Den ena har 3 barn och den andra har 4.

• sweetstreet

Shit Lappis!
    Visst är det orättvist.... :?

• sweetstreet

Jag tyckr det låter rätt skönt att du "inte bryr dig" just nu. Så länge som möjligt som man kan känna så efter ÄL är det bra. För den där jädrans "tänka-över-symptom-innan-BIM-känslan" kommer ju oftast ändå smygande så småningom.... Oftast alldeles för många dagar innan BIM också!!!

Helst skulle man vilja vara cool och "glömma" bort att fundera o analysera, och så pang skulle det vara BIM och man skulle kunna få svar!

• Lapinette

Ja, visst vore det skönt om man kunde stänga av hjärnan och känslorna. Just nu känner jag mig så avslappnad och i semesterstämning att det funkar bra att "strunta" i alltihop men närmare BIM vet jag hur det blir.

• sweetstreet

Mugglan

det låter som din kompis kanske borde ta sig en rejäl funderare på vad det är hjon egentligen vill???
    För OM hon verkligen vill ha barn så borde hon starta nu! Och OM hon vrekligen "sätter hårt mot hårt" så är jag ganska säker på att hennes man/pojkvän kommer att ändra sig han också.

Tror det är ganska vanligt att män först inte är så jättesugna på barn, men när deras tjejer/fruar verkligen tar upp detta så brukar de ofta ändra sig och sedan bli lika "på" som tjejerna.

Kanske har de bara något längre startsträcka? :?

• sweetstreet

Jaja Lappis, men fortsatt att "inte-bry-dig" så länge som det bara går iallafall!!!!!! :)

Varje dag är en seger!!! ;) :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!