Hej igen,
hemma efter en fika på stan med Mugglan & hennes man - nu närmar det sig verkligen BF där! Det slog mig att det snart kommer det vara en tredje liten person med när vi ses - fast en & annan bebisfri träff lär det säkert bli också, mellan varven!
Liten, såg att Muggles tipsat om Lilton - tänkte precis på det med. Ett alternativ är annars Hotell Vanilj, ligger mitt i stan & tror att deras priser är ganska OK. www.hotelvanilj.se/
...och visst blev det shopping i USA! Massor
Den billiga dollarn gör ju att inget blir extremdyrt, snarare tvärtom! Däribland en styck Bugaboo, ca 2000 kr billigare där än här. I Rhode Island/Providence-trakterna (där släktingarna bor & vi var största delen av tiden) såg vi inte till en enda (vare sig "på stan" eller i ngn affär ), ngn enstaka i Boston, men desto fler Bugaboo's i NYC. Verkar vara poppis där!
Men annars rent allmänt så såg vi inte till en enda liggvagn i USA (förutom några Bugaboo då), utan mer av varianten avancerad paraplyvagn, dvs väldigt plastiga med små hjul. De riktigt små bebisarna låg i matchande bilbarnstolar som liksom satt monterade på sittvagnen, dvs enkelt att lyfta av & sätta in i bilen. Konstigt tyckte jag först, men så slog det mig att amerikanerna promenerar ju inte alls som vi gör i Sverige, utan tar bilen precis överallt. ...och då är det klart att liggvagn blir överflödigt?!
Ska man ta bilen till "mallen", då funkar ju en bilbarnstol minst lika bra typ.
Om ngn av er skulle ha en resa inplanerad till Amerikat & funderar på vagn, så köpte vi vår vagn på
buybuyBABY
270 Seventh Ave.(Between 25th and 26th)
www.buybuybaby.com/
De hade även Quinny-vagnar, dock såg jag inte till Urban Jungle ngnstans.
Rent allmänt, OTROLIGT fascinerande att traska runt i amerikanska bebis-affärer. Besökte nämligen även en "Babies R Us" - visste inte ens om att den kedjan fanns! X antal kvadratmeter till bredden fyllt med bara bebisgrejor!! Kände bara till "Toys R Us". JÖSSES, vad grejor det finns!
BabyBjörn verkar det säljas massor av, fanns i mängd i hyllorna. Har haft tankar på att köpa en framöver, men fick istället en av en av släktingarna, som fick följa med hem till Svedala. De kostar ju en slant, så det kändes kanon att få. Vi blev även erbjudna andra bebisgrejor av samma släkting. Hon plockade fram allt på vinden & så fick vi gå upp & kolla & plocka det vi ville ha. Hur mkt grejor som helst! Synd bara att det mesta inte rymdes i ngn resväska...! Hon erbjöd sig att skicka med snigelpost i pkt, men förhoppningsvis får vi ändå låna en hel del av kompisar här hemma, så det känns lite överflödigt att skeppa tvärs över atlanten
Men hade de bott på bilavstånd, då kunde vi nog plockat med en hel del
Shoppade även de allra första bebiskläderna, lite konstig känsla, men kul!!
I övrigt så blev det mest grejor till oss själva, men nu är jag så mätt på shopping efter NYC, flera STORA malls i Rhode Island plus en gigantisk outlet, så nu är shoppingtörsten helt klart släckt för ett tag framöver
Ojdå, ser att klockan springer iväg, ska iväg & träffa besökande syskonbarn & svägerska från Jämtland om en kvart, hemma hos brorsan i Mölndal. Jag återkommer, har uppdämd skrivklåda tror jag alldeles bestämt