• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

lappis - Jag hade kunnat skriva det du skrev om jobbet. Tanker ocksa att det ar klockrent att vara mammaledig harifran. Vi haller ut och roar oss at andra spanningar i tillvaron .

• Lapinette

Oj vad det vräker ned här i Stockholm. Tänka sig att jag satt i bikin på balkongen för 30 minuter sedan. Ska nu försöka slita mig från datorn och göra lite nytta.

• Liten med Mindre

Japp - lite härligt uppfriskande jobb-regnväder i Stockholm. Det kan bli både blött och svalt att gå till gyn i eftermiddag. Men det kan väl knappast vräka ner så här i 80 minuter till? Eller?

• MSW

Liten: efter den här sommaren finns det nog risk att det regnar om 80 minuter också.. Tyvärr.. Men får hoppas att det håller uppe för dig när du är ute!

• Clown

Ha, ha, ha! Såg att jag gjort värsta felskrivningen. Av någon anledning har jag fått hjärnsläpp och skrivit UVI ist för IVP (UVI är ju förkortning för urinvägsinfektion) Hi,hi!

• start september

Tänkte på det Clown när du skrev UVI att det nog var en förkortning jag kopplade till nåt annat...

Ha ha!

• Liten med Mindre

Nu öser det inte ner längre. :)

• Clown

Fel igen. Heter inte ens IVP utan IVF. Får nog lägga ner detta med förkortningar. Ha ha!

• Lapinette

Oj, hade ingen aning om vad ni diskuterade men kan ju inte själv alla förkortningar men IVF vet jag vad det är! Ska ringa min läkare nu i augusti och dra igång den karusellen.

På tal om det så sa syster Marie på Sophiahemmet åt mig att återkomma direkt om mensen kommer för då ville hon att jag skulle ta hormoner inför nästa insemination. Vet inte om jag vill det tycker då det känns "säkrare" med IVF. Försöker undvika de där hormonerna så långt det går.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!