• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • nu är jag fruL

tack för alla tummar om att det MÅSTE gå att vända borren.
    Känner mig ganska hopp-lös om det just nu dock..,.

lappis: klart att du har rätt. det viktigaste är ju att borren kommer ut och mår tipp topp. och det är just för att det ÄR det viktigaste som jag skäms. Jag skäms över att det känns som att graviditeten känns helt "bortkastad" utan en förlossning.
    jag VET man FÅR inte ens tänka så. och innerst inne gör jag inte det, MEN det är verkligen som att bli snuvad på konfekten...
    usch vad hemsk jag känner mig.
    Här kämpar alla så att de blöder för att blir gravida.
    och så gnäller jag för att jag inte får uppleva en förlossning
    FÖRLÅT
    jag vet att det är heeeelt fel och att jag inte FÅR tänka så här.

men tyvärr så har jag tankarna... jag är helt besatt av att få uppleva en förlossning. Och mycket för att jag verkligen INTE vill opereras. Man blir ju fanimej handikappad efteråt.

FÖRLÅT mitt gnäll. jag förstår att det sticker i ögonen på er som kämpar för att bli gravida.
    jag känner mig hemsk.

Shopping
    ni är galna!!!!!!!!

att ni ens tänker på shopping frivilligt!!!!! fy faaaaaan
    Att behöva gå i affärer och shoppa tillhör verkligen det jag tycker MINST om att göra.
    och det absolut värsta i hela världen är SKOR!!!!!
    jag är på exakt samma nivå som era män verkar vara. Skor är nödvändigt ont. Man måste ha nåt på fötterna och då köper man det man måste ha. MAn behöver däremot INTE flera par eller olika par.
    jag förstår verkligen inte.
    helst av allt skulle jag gå omkring i ridstövlar jämt

tur att vi alla är olika!

shit 44 dagar i sin cykel. Då skulle jag nog söka hjälp för att korta ner den....

• Frejis

Ha ha, jag väntade på ditt inlägg om skor och kläder Frullan! :) Bra med lite annat input i diskussionen.

Liten - ja, så gör vi. Nya blomkrukor behöver jag också. Den dagen när vi skulle resa märkte jag att min fina gamla (8-9 år) novemberkaktus började ruttna och det blev en snabb "räddningsoperation". Nu har jag flera novemberkaktus som behöver planteras om! :)

• Lapinette

Frejis
    Sweet
    September

men tjejer vilka datum??!!

Själv var jag inne och tittade på mitt sorgliga konto för att ta bort alla kvitton från Grekland samt den dyra födelsemiddagen med maken härom kvällen och tjohooo... jag har fått mina skattepengar (femsiffrigt belopp)!

• viktualia

Älskade fruLlis - man måste få känna som du! och det är klart att du, i någon mening, blir snuvad på ett naturligt skeende om du måste snittas. OCH känslomänniskor som du måste få leva ut era känslor - inget blir bättre av förnekelse/undanträngning.

Så skippa det och håll en aktiv dialog med maken, barnmorskan eller vem som nu känns lämplig!

och KRAAAAAAAAAAAAAAM på dig, vännen!

• Frejis

Lapinette - jag gissar att min mens dyker upp på tisdag 14/8, men det kan bli en två dagar tidigare eller senare.

Ska försöka göra lite nytta hemma. Tittar in lite senare under dagen.

• Liten med Mindre

FruLlan - du får visst känna som du gör. Skäms inte för det. Något du ställt in dig på kanske inte blir av. Klart du har rätt att vara besviken.

Ungefär som att jag skämdes lite för att vara deppig och inte riktigt uppskatta graviditeten fram till typ v 14. Hur mysko var inte det - att vara glad första veckan, och sen tycka livet är pest??? Men inget jag kunde göra något åt.

Eller att jag fortfarande grämer mig för att vår bröllopstårta var så ful, och att jag borde insett hur den skulle se ut och gjort nåt åt det innan? Hur länge ska jag älta det? Jag borde ju vara glad att den i alla fall var söt, god och räckte till alla? :?

Frejis, jag ska till en affär på Birger Jarlsgatan, nära frisören. De hade fina krukor sist jag letade.
    www.euroflorist.net/country/se/Blomsterhallen/

Vill du ha sällskap så är jag säkert klar hos frisören (i nr 97) vid 16.30 och går dit.

• -August-

Jag aaaaalskar skooor, men har nog minst antal av alla har. Det ar motsagelsefullt men jag tror att jag lider av en allvarlig form av beslutsanges .

Hur bestammer man sig for vilka man vill ha? Jag har sa fa att jag alltid behover kopa en sko som tacker upp for allt jag inte har. En sko ska darfor vara svart, brun eller festlig farg, vara skon sa jag kan ga langt, ha fin klack och garna vara bade varm och sval.

Ja, inte undra pa att jag inte tar mig over troskeln!

Min man sa till mig i varas "na, nu tar du 3000 kr och gar ut och koper det du behover". Jag var duktig kicka och hittade tre par!!! Ja, sa kanske jag kom over troskeln den har sommaren i a f .

• Snart så....

usch nu måste jag få komma in och gnälla lite :(

Nu har jag svettats i 12 timmar och det är ju inte ens varmt ute. Sitter i min spanska sarong och det rinner längs ryggen, faaan det är helt galet!!

Har även ont och det ilar i underlivet, hmmm undra om det är påG att starta snart??

• Liten med Mindre

Hur man bestämmer sig? När foten gillar skon, och det finns någon form av behov av den modellen, köper jag. Tyvärr blir det ofta dyrt. Så jag låter inte mina fötter prova alltför dyra skor. :D

Men så har jag kräsna fötter också, med väldigt många skavanker. Kanske därför jag inte heller tycker det är så skoj. Och så finns det ju inte lika mycket att välja på. Tack och lov kanske? :?

• Liten med Mindre

Snartis, KRAM!

Blöt huvudet och håret i kallvatten kanske?
    Ta på en blöt tröja om det går? Eller blöta sjalar runt handleder, hals, fotleder (strumpor)?

Eller fryser du fast du svettas?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!