• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Heeej Startis!
    Just det, Moppy kan det säkert vara! Hade precis för mig att det var ngn som var i någorlunda samma veva som jag! Men Moppy har väl inte synts till på ett tag, om jag förstått rätt?

• sweetstreet

Piggelin

tror inte du behöver vafra ett dugg orolig över vikten

Förresten är väl många av de som går upp mkt under graviditeten inte direkt tunga av "fett" utan av vätska???? Och det brukar ju försvinna snabbt.

Och å andra sidan så vad fasen spelar det för roll ifall man blir lite rundare iochmed en graviditet?!?! Egentligen???
    Det är en av våra moderna västsamhe´ällens "plåga" tycker jag. Detta att man ständigt o jämt ska vara så j-la snygg!!! Och med snygg sätts alltid likhetstecken med smal! :o :o :[ :[

Såg ditt inlägg förut Piggelin!! Haha! Ja det var verkligen skoj att vi kunde ses!!!!!!!! Och kul att vi hade samma pratfrekvens!!! ;) :D

• sweetstreet

Hej septemnber!!!
    Känner du av några sumptom än???

Själv inbilade jag mig igår att jag mådde lite illa!!! :o

Det kunde ju inte alls bero på att jag satt och läste en bok längst bark i en skumpande buss, eller.....:? :? :?

• sweetstreet

Äsch jag skriver som en jädrans kratta!!!!
    Gissar att jag skriver som jag pratar? ;)
    Sluddrar gör jag ofta när jag pratar fortfort så orden liksom snubblar ut ur min glappande käft. Och det blir väl likadant här när jag skriver. Fingrarna liksom snubblar över varandra och tangentbordet...

• sweetstreet

Ja Moppy kasnke har BF i november???

Minns faktiskt inte riktigt när hon plussade. Säkert för att hon inte varit inne här på ett tag.

• sweetstreet

Piggelin förresten!
    Kul att det blev en Bugaboo (stavning??). :) Vilken färg???????

Inte för att vi är i vagntänket än direkt, men jag måste säga att av de vagnar man sett på stan och som ens småbarnsföräldra-kompisar har pekat ut för en så verkar bugaboon vara himla smidig!!!!!

Och ja, du har helt rätt i att de flesta man ser med pyttisar har sådan där kombi-bilsätesstol-barnvagn. Tycker dock det verkar rätt praktiskt även fast man inte har bil. :? Lätt att bära barnet i den typen av "insats". Men jag skulle nog inte vilja ha barnet så länge i en sådan kanske. Må¨ste vara skönare för bebben att kunna "sträcka ut sig" när den sover??

• mugglesfan

Hej hej, här har det hänt massor och jättemånga sidor att läsa ikapp.

Har varit hos BM idag på morgonen och allt var normalt - dock har mitt järnvärde gått ner från 119 till 114 fast jag knaprat extra. En liten besvikelse men fortfarande över gränsen så... tog 2 tabletter idag bara för det (1 är eg max dagsdos).

Jag mår finfint - ingen förlossning i sikte här inte. har legat på en hård klippa idag igen - vilken underbar härlig dag det var! har badat massor och vattentempen hade ju gått upp så den låg säkert på 20. Såå skönt!

Sedan var vi på koncert med Nils Landgren och Bohuslän Big Band (mannen gillar storband) och satt kvar en stund ute och tog en öl och en läsk - såå ljummet ute. Härligt!

Frejis: KUL att du är tillbaka! Att du var en sådan baddare på shopping av skor och väskor!

Pirr: stickningar och drag i sidan av magen låter helnormalt - det är förmodligt livmodern som växer och frodas. Jag hade likadant. Men inget illamående så jag var ännu nojigare än du...

Ang vändning så har jag läst någonstans att ung 50% av försöken lyckas (med vändning alltså) men sedan vänder ju vissa barn sig tillbaka igen.

• Piggelin1

Heeeej Muggles!
    Vart var ni idag? Donsö? Hammar?

Vad kul med Nisse Landgren, hade honom i tankarna innan idag, men vi kom tillbaka till Götet lite försent för att hinna dit.
    Tror att det är Weeping Willows nästa vecka - joinar ni?!

• mugglesfan

Till er som fått barn: märker man alltid när slemproppen släpper? El kan värkarna börja ändå? Lite nyfiken...

Piggelin: jag är väldigt förvånad över din mammas kommentar för jag tycker inte du ser rundare ut nu än för ett halvår sedan??? Visst har du mage men den vet vi ju vad den beror på (all öl du bälgar i dig dagligen hehe) Nä men allvarligt, konstigt att hon verkar tycka att du gått upp. Och som du säger, 4-5 kg är väl inget. Jag är uppe i 12-13 kg mer än innan grav nu så... Men jag är inte ett dugg orolig att det försvinner sedan. Och skulle ngt kg stanna kvar så är det värt det.

Sweet: japp jag tror som du att ngt glas vin är helt ok vid amning. Och som du så klokt påpekar så späds ju mammans promillehalt ut i bebisens blod. Dessutom har de ju faktiskt en egen lever som bryter ner alkoholen - det är ju skillnad i början av grav när de inte har det (BM förklarade hur alkoholen tas upp av fostret via navelsträngen och fostret sedan kissar ut det i fostervattnet och sedan sväljer det igen - det var nog för mig att inte dricka under grav).

• mugglesfan

Piggelin: vi åkte till Hammar iom att de sa att det skulle komma en front - lättare att ta sig hem därifrån än Donsö. Men fronten kom aldrig - vi hade en superfin dag! Få se vad min rygg säger om den bara...

Weeping Willows - yes joinar absolut!

Vi spanade om ni var hemma (och det lyste) - vi parkade på vanliga stället utanför lilla ingången, bra med miljöbil vettu

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!