• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Jag har ju inte lika många som dig Frejis så de får bada i kökshon. Passar utmärkt! Fast förut brydde jag mig inte och likt väl blommade den där orkiden i 3 år.

• Frejis

Lapinette - jag badade mina i köket igår. Svettigt värre, först bära in dem, sedan 3 badomgångar till alla fick sitt, sedan bära ut dem. Inte så konstigt att man blir törstig sedan! ;)

• Frejis

Balkogblommor är supertrevligt, synd bara att säsongen är så kort. Och alla regniga halvt kalla dagar då man inte kan sitta ute. Får väl flytta till något varmt land när/om jag blir pensionär.

• -August-

Sorry for mina egoinlagg, men jag maste bara beratta att jag for forsta gangen kanner och vet att aggisarna pysslar med nagot. Det ar en nypaktig kansla och jag myser! Kul att ha san koll!!!

For 3 manader sedan hade jag trott att det var lite magknip .

• Lapinette

Frejis - idag sitter jag här vid datorn och tittar ut på balkongblommorna. Vilket mörker det är! Trodde vi skulle göra lite utflykter men det blir ytterligare en dag hemma. Trist men desto mer får vi gjort...eller ska jag säga maken då jag fortfarande sitter här framför datorn medan han spacklar.

Aug - kul att du känner av äggisarna. Jag har aldrig gjort det förutom de sista gångerna. Vet inte om det beror på spolningen jag gjorde eller om det är inseminatiorna jag känner av.

• Lapinette

Tinga - har läst ditt mail och ska höra med maken. Återkommer med svar.

• mugglesfan

Lappis: måste korrigera - klart jag inte ska vänta med att dricka förrän om ett år - är du GALEN?! Nä men jag menade att jag kommer kanske att dricka ett halvt glas - ett glas till maten under amningsperioden och inte bli lullig. Bli lullig vill jag nog bara bli om jag har lämnat bort barnet till en barnvakt och på min kompis bröllop tänker jag ta chansen!

Snartis: klart du ska ta ett litet glas under amningen - det står ju tom i Amningsboken (och de är ju experter) att det är ok. Folk vet inte utan bara har en massa åsikter. Och precis som du tycker jag att "det ska väl de skita i". Det är ju vi som bestämmer!

Jag har sovit som en gudinna i natt för första gången på flera veckor. Skönt! Men fick en liten skrämselhicka imorse när jag inte kände Slick'n röra sig alls som h*n brukar på morgonen. La mig på sidan så det skulle bli trångt men ingen reaktion. Jag bara tänkte "det FÅR inte gå fel nu!!!". Iskall känsla i hjärttrakten. Men sedan tryckte jag lite på magen och efter ett tag vaknade h*n - pfui! Jag kan säga att nojan släpper aldrig helt. Jag har ju ändå hört talas om barn som dött i v39 även om det är ytterst sällsynt så händer det ju faktiskt.

• Liten med Mindre

Frejis - jag har en överbliven ytterkruka som jag doppar orkidéerna i. På så vis blir jag mer mobil, även om jag håller mig till köksbordet.

Kul att du känner av nypen augusti. Det gjorde jag också till och från. Vet att det var så den gång det tog. :)

• Bröllopstokiig

Vårbrud2008

Ja det är alltid trevligt med lite skåningar. Var bor du då?

Liten men mindre
    Ja Örkelljunga ligger i skåne. Kul att ni gillar blommor, kan en hel del om blommor. Har gått floristutbildning. Ang Orkideer så ska dem dränkas i vatten en gång i månaden och helst ska dem stå i en glaskruka så i fönstret så att rötterna få solljus. Dem kan se döda ut men spara dem för dem brukar komma igen...

• -August-

Muggles - men fy tusan vilka laskiga tankar! Jag kan inte ens forestalla mig! Hur kommer man pa battre tankar tro? Slappna av - det ar ju alltid bara latt att saga .

Liten - Oj, jassa - rolig info! Jag kom just pa at det kanns lite likt mensverken, och da skenade tankarna fullstandigt. Nej, jag kan inte fa utslag i gar och mens idag, det vore bara for knappt!

Vilke blomsterfantaster ni ar tjejer! Sjalv far jag kopa nya blommor en sadar var sjatte vecka... Garderobsblommor ar snalla vaxter som sympatiserar med ogrona fingrar som mina :D.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!