• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • junilejon

Lapinette
    Min mens var beräknad i onsdags, så jag ska testa en gång till om några dagar!

Muggels

Vi har en Albin Viggen! Det är vår första segelbåt, jag har aldrig seglat förr en min man har det! Så nu när jag börja lära mig (ska ta skepparexamen i höst) så ska vi köpa en större båt sen!!

• -August-

Junilejon - Ah sa trist med minuset! Om jag var du nu skulle jag forneka det, och tanka att kisset var utspatt med allt som runnit ner fran munnen idag .

BIM = Beraknad icke-mens! Det ar ju just icke-mens man vill at, och dyker den upp blir det BOM helt enkelt.

• -August-

Nejmen vad hande! Jag missade en hel sida . Hangde inte riktigt med dar...

• Piggelin1

Lappis,
    you've got mail

Muggles,
    pratade precis en lång stund med Miss X. Vi bestämde "her place" imorgon kväll & förslaget som ligger är räkor, havskräftor, ngn sallad (eftersom jag inte tål att äta för mkt skaldjur) & sen lite goa ostar. Kan det vara ngt?! Så slipper vi göra hennes varma lgh ännnu varmare Miss X föreslog att hon skulle kvista förbi bolaget imorgon fm & handla mousserande Billabong. Yummie,längtar redan!

• mugglesfan

Piggelin: låter utmärkt! Jag har en Billabong liggande men vi klämmer nog två om jag känner dig och mig rätt! Lät som precis det jag känner för att äta. Och ostar - yummie! St. Agur kanske??? Gruyere???

junilejon: var tvungen att googla på Albin Viggen - kan inte alla Albin-modellerna Verkar ju vara en bra nybörjarbåt också, större än vår dock. Vår är bara 5,25 m lång. Jag lärde mig segla på en Hallberg-Rassy Missil II (24 fot, er Viggen är väl 23 fot el nåt va?). Så att gå från en stabil seglare som Missilen till en nervös Stortriss tog några somrar innan jag vande mig. Nu har jag klurat ut hur man seglar stortrissen också. Den har dessutom originalsegel vilket ju inte är positivt i de här sammanhangen. Båten är nästan lika gammal som jag (årsmodell -72) . Jag gav min man en segelkurs förra året och oj, vad han utvecklades! Själv koncentrerade jag mig på att lära mig lägga till förra sommaren och nu börjar det sitta bra. Vi var ganska bra komplement till varandra - jag kunde segla vilket inte han kunde och han kunde handskas med motorn och lägga till vilket inte jag kunde (fick aldrig lov att lägga till för min förra sambo vars båt vi seglade).

• mugglesfan

Oj, det där lät konstigt. Alltså han fick en segelkurs i present - inte så att jag lärde honom segla Såå duktig är jag inte...

• mugglesfan

Jag har just gått igenom ett antal "analoga" kort för att se om jag hittade ngt värt att sätta upp i hallen. Har ett projekt på g att sätta upp lite schyssta kort i fotoramar. Men oj, vilken skillnad det är i kvalitet på analoga och digitala kort! Färgerna blir klarare, korten blir skarpare och dessutom är det nog så att man nuförtiden tar bort de dåliga korten direkt. Det blir att ta av de digitala bilderna...

• Piggelin1

Muggles, kanoners!
    Vill du shoppa ostarna eller ska jag fixa det imorgon? Jag gör det gärna! Kan passa på att ta med lite av den där rabarber- & jordgubbsmarmeladen med vanilj & chili i, som jag gjorde i början av semestern - passar nog bra till! Den blev ganska rinnig, men smaken är det inget fel på
    Jag kan fixa skaldjuren med om du vill, ska förmodligen en vända till stan imorgon & kan ta saluhallen eller feskarbröderna.

Miss X vill joina oss i vårt Billabong-drickande imorgon också, hon ville ha en vit vecka efter åtskilliga totalt "ovita" den senaste månaden. Hon köper förmodligen två flaskor, men ta med din också, det går säkert åt det med!

• Piggelin1

Snacka om totalt OT - detta med att prata ostar & skaldjur för imorgon kväll - sorry girls!

• Liten med Mindre

Ni får ha en trevlig helg med ätande och drickande. :)

Nu tar jag helg i alla fall, umgås med en besökande kompis, man och föräldrar, och kurerar handen så att jag kan jobba mer nästa vecka. (Inbillar mig det i alla fall. :D)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!