• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • MSW

Gillar för övrigt också orkidéer.. :) Har bara en dock.. (som håller på att blomma över för andra gången..) Ska även ha små vita orkidéer i håret på bröllopet och även i buketten!

• Oms

Hej tjejer - här skriver ni för fullt som vanligt! jag har haft fullt upp de senaste veckorna och kikar in sporadiskt...

nu till frågan... foglossning... ngn som lidit av det och har konkreta tips?? är i v.23 nu och har en hemsk foglossning som, tillsammans m mina myrkrypningar, håller mig vaken hela nätterna - det är sååå jobbigt! det går väl an när man har semester att somna först runt 5-6 på morgonen av utmattning - men när man nu ska jobba igen på måndag...

ska till BM på torsdag och ska prata m henne om det men ni kanske har tips ni med?? vet att man ska belasta benen lika, sova m en kudde mellan knäna osv men det hjälper inte:(

• vårbrud2008

BrudSommar2006
    Det där med latte-mammor, det kommer att komma för dig också. När Iris blir större är det lättare att ta med henne och då inga problem. Börja med att göra små saker och öka sedan vad ni gör så går det säkert lättare.

• vårbrud2008

Oms
    Har inte varit med om foglossning någon gång i mina graviditeter tack och lov så jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men här finns nog andra som har erfarenheter.

Hoppas att det blir bättre!

• mugglesfan

Oms: har en tjej i min Magplaskgrupp (Magplask = vattengympa för gravida) som lider av foglossning. Enl henne blir 95% hjälpta av ngt av följande (hon tillhörde dock de 5% som de inte kunde hjälpa så hon fick rådet att skaffa kryckor och röra sig minst möjliga). Jag kopierar ur hennes mejl:
    - Bälte (av typ "Rehab Gula", "Rehband", "Cariwell")
    - sjukgymnastik
    - träning som stärker bäckenmuskler
    - akupunktur (ger god effekt på 95%)
    - TENS-apparat (ger god men tillfällig smärtlindring)
    - värktabletter typ Panocod

För min egen del så hade jag foglossning i början när jag tränade (vanlig gympa) och åkte slalom. Så fort jag slutade med det så gick det över för min del.

BS: jag tror som Vårbrud att det där med att gå på café kommer så småningom. Jag och Vänner var ju på café och jag tror inte riktigt att hennes 2,5 mån prins uppskattade det. El så var det för spännande. Han hade behövt sova men kom inte till ro - så vi fick ta en snabbfika. Men kanske går bättre när de är ca 4 mån (säkert olika från barn till barn givetvis)?

• mugglesfan

Vårbrud: tror jag har en kopia av kokos lista på min jobbdator, ska se om jag hittar den. Den är gammal och behöver uppdateras men så slipper man börja från början iaf! Kul att ngn vill och hinner hålla i den! Hoppas dock att du får nytt jobb snart!!!

• mugglesfan

Oms: en sak till. Även om jag inte har foglossning direkt nu så behöver jag ändå extremt mjuk säng för att inte få ont i bäckenet när jag sover. Så jag sover med dubbla bäddmadrasser sedan några månader tillbaka - och då har vi ändå en grymt bra säng från början. Ett ytterligare tips kanske? Gör sängen så mjuk som möjligt så att den ger efter och dina fogar slipper gnida mot varandra.

• start september

Hej!

Jag hann inte in i tråden igår mer än för att läsa lite igår, först stressig jobbdag och sen en middag ute i skärgården i det fina väder som blev längre ut från stan!

Sweet frågade om symptom. Det är svårt det där.

Jag har känt lite svag värk i äggisar, brösten växte ju så fort jag började med progesteronet, lite svagt illamående några morgonar och en lite extra finnar och plitor i ansiktet. Supervarm har jag varit också men det beror nog mer på vädret.

Jag har medvetet låtit bli att känna efter, förra månaden hade jag precis börjat semestern och kunde noja på heltid samt att det var första gången vi försökte efter X:et.

Det är svårt att veta om jag känner mer eller mindre än förra månaden (då hade ju alla dessa symtpom och ganska mycket), då var jag ju defacto gravid, nu får jag hormoner.

Jag försöker att hålla mig från testande, nu är jag på väg ut ur stan och jag har ju inga test med mig. På måndag när jag kommer hem kanske det kan testas om inget hänt, jag tror att BIM är tisdag om jag räknar ÄL men kanske kan det snarare vara måndag.

Jag hoppas att jag kan koppla bort allt detta denna gång, det känns faktiskt så nu. Men måndag kväll lär jag väl vara ett nervvrak som vanligt.

Appropå att gå varandra på nerverna när man är bortrest eller renoverar - det händer nog alla! Vi har rykt ihop en del i sommar, men det löser sig på ett par minuter vanligen.

Orkidéediskussionen var toppen - jag har aldrig haft någon men tycker de är så fina. När vårt kök är färdigt ska det blir en eller två att ha i fönstret! Finns det någon som har tiips på någon sort som är lättare eller svårare (och därför bör undvikas)?

Välkommen till er nya förresten!

Start september, 31 år, bor i Stockholm, vi har försökt sedan september 2006. Två tidga MF och ett X (utomkvedshavandeksap) har det blitt. Håller på med lite utredningar och testar därför progesteron mot tidiga MF just nu. BIM 14/8. Är intresserad av resor, inredning, mat o vin. Orkidéer kanske blir ett nytt intresseområde

Vårbrud, det låter jättegulligt av dig att göra en ny lista. Det är klart att det är jättejobbigt att inte ha jobb. Kram!

• start september

Håller även hårda tummar för Sweet och Freijs!

Tänk - snart är det dags för Snartis och Muggles!

Spännande! Det går nog inte att sätta sig in i hur det känns. Ni verkar så coola båda två - lugna och förberedda. Så lugn skulle jag också vilja vara!

• sweetstreet

Heeej tjejer!!
    Hann inte alls in här igår. Hade en hektisk dag på jobbet, som ändå bara slutade med att min frustration ökade och jag bara ville ha semester.....! :(
    Det fungerar inte så bra för mig nu på jobbet. Hm.... Så jag drog tidigare igår (redan runt halv fem tror jag) och tog en öl med en kompis för att muntra upp mig. och hör och häpna. Det hjälpte!!!! :D :D :D :D Iallafall tillfälligt.

Sedan gick jag ut och käkade med några andra kompisar och såg en film. Men USCH vad jag kände mig hemsk!!!!!!
    Min man jobbade rätt sent för han hade ett experiment igång och skulle därför komma direkt till bion. Men när vi skulle fixa biljetter var den föreställningen vi ville gå på utsåld så vi tog en som gick senare. Och då vill ju självklart min man komma förbi oss och äta och pimpla lite öl. men jag mitt dumma nöt glömde ju totalt bort att ringa honom och berätta var vi satt. Och hade mobilen i väskan som jag självklart inte hörde!!!!! :o :o :o

Han hade försökt ringa mig konstant i 1 timmes tid stackarn.... men till slut gett upp och satt sig på en diner för att äta ensam. Oj, när jag kom på att jag skulle ringa honom var han smått irriterad på mig kan man säga...... :o :(
    Och jag förstår honom verkligen!!!!! USCH vilken HEMSK fru jag är!!!!!!! :o :o :o :o
    Jag skäms och har dåligt samvete än....
    Tur att min man inte är långsint.

Det värsta är att detta inte är första gången jag är supertankspridd och liksom har så trevligt och pratar och babblar på och helt glömmer tiden. Usch!!!!! Ibland önskar jag verkligen att jag vore mer "ordentlig" och inte blev så "carried away" av typ ingenting mer än gott sällskap.... :(

Försöker intala mig att det är ett graviditetssymptom, men tyvärr är jag ofta så himla tankspridd så jag tror inte riktigt på det....:? :? :?

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!