• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Vårbrud,

Lappis har full koll på mig och min BIM. Jag BIMar fr o m imorgon fram t o m tisdag. Hade inte full koll på ÄLen denna cykel därav "spannet".

• BrudSommar2006

Vårbrud, vad kul att du vill ta över listan! Det blir till att uppdatera en del men du är väl snart ikapp!

Iris föddes 5:e juni, alltså 070605! Sedan var det ju Cicci med silverfisken Victor/Oscar som födde fyra veckor för tidigt men vilken dag exakt var det?

• junilejon

Hej alla tjejer...
    Det var hemst vad ni har skrivit mycket..men har nu hunnit läsa igenom allt!
    Kom hem igår kväll efter en kort helg i Värnamo. Hälsade på min kompis som berättade att hon var gravid i 12 veckan. Jag är så glad och lycklig för hennes skull.
    Sen är min tvillingsyrra och hälsa på i Sverige (hon bor i Amsterdam) och vi passade på att fira våran 29:årsdag, vi fyller på tisdag!
    Jag vekligen älskar min syrra,men jag står inte ut med henne! Vi är så olika även om vi är enäggstvillingar...efter en timme fick jag panik och var tvungen att gå ut med hundarna för att lugna ner mig lite! Är det någon mer här än jag som kan känna så?
    Vi är så olika att det är hemst...tex jag har varit arbetslös en fjutig dag sen vi tog studenten. Line där emot har kanske jobbat en månad sen vi tog studenten. Jag har alltid hjälp mamma och pappa med allt tex matlagning,gräsklippning,husmålning,städning m.m medans Line ALDRIG gjort det trots att mamma och pappa bett henne om hjälp.
    Det kanske bara är jag som är konstig...börja tro det snart!!

• mön

EEEEEXXXXAAAAKT så är det med min bror och mig dock är vi inte tvillingar skiljer 2 år. at inte varför det är så, fattar inte hur de kommer undan med det bara?

• junilejon

muggelsfan

Du verkar ju kunna segla riktigt bra! Själv är jag bara en springpojke på båten än så länge. Ja vårat båt är inte så stor,men den är lagom nu ibörjan av våran seglakarriär..man vill ju inte gå på berg när det finns små sten nu i början
    Men vi har varit iväg mycket nu i sommar trots regnet...vi har ju båten i Ängelholm så det har varit nära att segla över till Danmark...

• junilejon

Mön

Nej det kan inte jag heller. Men jag skäms mer för henne för att hon är så lat! Jag frågade henne igår om hoon inte tyckte att det kändes bra när hon hjälpt till med något, men nej hon kände ingenting. Hon tycker att varför ska hon hjälpa till när det redan är så många som "håller på " !!
    När hon flyttade till Holland så skulle hon och hennes kille (som är ifrån Holland)
    flytta till en större lgh och tro inte att hon hjälper till med flytten! nej jag har inge ord för henne...även älskar jag henne

• Lapinette

Om det är någon som är lat i vår fmilj så är det nog jag. Fast å andra sidan skulle mina vänner beskriva mig så skulle det absolut inte bli med ordet lat snarare energisk men när jag är med min energiska familj så tillåter jag mig att vara lite lat. Men då menar jag inte att jag inte gör någonting utan tillåter mig att luta tillbaka något då både mamma och brorsan står för mycket markservice.

Ska rätta mig själv såg att jag skrivit "Som sagt, lär aldrig bli nykter om det är vinet man ska hålla inne med". Självfallet blir man inte nykter om man dricke en massa vin men jag menar så klart gravid. Lär aldrig bli gravid om det krävs att man ska vara nykter.

Sweet - det låter jättespännande! I know, du vill inte ha några förväntningar men oj du mår illa och är så nära BIM!!! Har du funderat något på när du ska testa?

• junilejon

Lapinette

Visst ska man få tillåta sig själv att vara lat i mellan åt, det gör jag med! Men
    min syrra hjälper ALDRIG till. Hon är arbetslös och hennes kille jobba ca 12 timmar om dagen och igår satt hon och skröt att hon inte gör någonting hemma, utan att han få sköta det med. Jag fattar inte hur hon kan göra så och jag fattar ännu mindre hur han kan gå med på det! Jag hade slängt ut henne...

• MSW

Har ni överlevt helgen? Själv känner jag mig helt super bakis idag.. Men drack ingen alkohol alls igår, gick nog inte och la mig förrän 1.30-2.00 och sen skulle m2b jobba så han steg upp vid halv nio och sen kunde jag inte somna om.. Well, well.. :)

Måste bara klaga lite också, då jag förtillfället inte är riktigt klok på min kropp/hormoner/ägglossning eller what-the-fuck det är som krånglar.. (ber om ursäkt för vissa detaljer i förväg) Fick mens den 19:de juli vilken började som vanligt stegrande och började sedan avta, sen började den stegra igen och jag blödde i 10(!!) dagar (brukar vara ca 7 dagar, så jag blöder ganska länge i vanliga fall med), upplevde dessutom att den var "klumpigare" än vanligt..
    När den äntligen var över så hade jag ont i brösten (som inför en mens) och efter ett par dagar började jag känna lite mensvärk i äggstockarna..
    Nu i fredags (12 dagar efter förra mensen) började det komma lite blod igen, och nu sitter jag här med mens igen!
    Okey att min cykel kan vara ganska lång och har hoppat över (framför allt innan jag gick ner i vikt)månader.. Men det här har jag aldrig varit med om.. Eller hört talas om heller för den delen..

Well, känns skönt att vi inte börjat med bebisverkstaden än, då hade jag nog varit ännu mer fundersam..
    Och nu borde jag inte behöva oroa mig för att behöva ha mens på bröllopet iaf.. ;)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!