• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • BrudSommar2006

Och koko, är hon på semester fortfarande? Koko, hur har det gått med infektioner och allt? Mår du bra nu?

Frejis, blir det fler inseminationsförsök nu? Eller blir det inget förrän ni drar igång med ivf:en?

• BrudSommar2006

Ett tips till er som inte köpt första sängen/korgen än, skaffa något som går att vagga/gunga. Vi använder vagnen mer än korgen just av den anledningen men hade korgen gått att vagga hade det nog gått bättre med den.

Har varit och skaffat nya blommor till sovrummet nu, det blev så fräscht, nu har jag lust att slänga ut fler krukväxter så att jag får skaffa nytt! Mamma har börjat med växter som hon slänger när de blommat ut och skaffar nya vartefter, det är inte så dumt egentligen. Fast jag har alldeles för många jag är så fäst vid att jag inte vill göra mig av med dem. Jag har däremot ett par St Paulier som är rätt trista, de skulle jag kunna byta ut. Eller mina gamla pelargoner kanske.

Fick en pelargon av grannen, vi blev inbjudna att sitta och dricka lite vin på hennes balkong härom kvällen, ja, jag drack inte särskilt mycket förstås, och maken fick stå och hoppa med den busiga bebisen för att hålla henne på gott humör, och då gav hon mig en av sina Mårbacka. Bara det att den nästan har dött och det kan inte vara mitt fel, jag fick den ju just! Den har liksom blivit svart och dött från roten och upp, nu har jag klippt av stänglarna högst upp och satt i vatten, det kanske går att göra en ny av den innan hon upptäcker att jag lyckats ta kål på den! Men som sagt, det borde inte vara mitt fel, jag fick den ju just och har inte misskött den vad jag vet.

• BrudSommar2006

Nej, nu har jag monologat färdigt, nu är det läggdags!

• mugglesfan

Ha - är jag först idag eller?
    Mannen har gått till jobbet och jag har precis klivit upp - min första dag som jag inte ska till jobbet på 10 mån. Känns tomt...

Men idag ska jag till stranden med en kompis så alltför illa är det inte.

BS: hade ni med musik till förlossningen? Det står på listan men har folk verkligen med det? El det kanske gick för fort för er del för att det skulle bli aktuellt? Det är klart, om man får en utdragen förlossning med flera pauser i kanske det kan vara skönt med lite Norah Jones el nåt...

Jag ska sätta mig och skriva ner ett brev nu med vilken smärtlindring jag kan tänka mig etc, mest för min egen skull. Jag har blivit så ivrig att det ska sätta igång sedan jag såg den söta bebisen igår på föräldragruppen. Vill hålla i krabaten
    Den har förresten varit väldigt livlig sedan igår - undrar vad det betyder. Enl BM var den fixerad och "ej ruckbar" i torsdags men igår lyckades den helt plötsligt vända sig ett halvt varv så att ryggen låg åt höger ist f åt vänster - kan den verkligen vara "ej ruckbar" då??? Hoppas den inte lyckas vända sig med huvudet uppåt bara!

Snart ska jag sätta mig och äta frukost och långläsa GP!

• fru UH

Hej, jag har bara gjort några få inlägg under året som gått, pga att jag haft nytt jobb o inte kunnat följa tråden på dagtid o därför smygläst på kvälllarna. Har försökt att bli gravid i mer än ett år nu o är såklart helt nere pga detta. Har inte använt mig så mkt av ägglossningsstickor (eftersom jag tycker det är ett stressande moment), men de tre fyra gånger jag gjort det har de oftast gett utslag på dag 13. Nu är jag på dag 14 o de har fortfarande inte gett ngt utslag, ni som är insatta, är det ngt att oroa sig för, hur är det för er brukar de bli olika dagar i cykeln från gång till gång?

• mugglesfan

Hej fru UH: själv har jag bara använt stickor en gång men jag har förstått att det mkt väl kan diffa några dagar ibland. Och så kan det ju vara så att man inte har ÄL alls vissa cykler. Men bli inte stressad ännu utan fortsätt testa några dagar till (det skulle jag har gjort).

Eftersom du har följt tråden vet du ju att fler här har fått vänta ett år el längre på att bli gravid, så du är inte ensam. Lycka till!

• fru UH

Ja, jag får fortsätta att testa, o det är väl vetskapen om att man kanske inte har ägglossning varje månad som maler i mig, usch. Känner att mitt tålamod har tagit slut för länge sen i väntan på att bli gravid. Men det har varit ett stöd att följa er tråd...

• MSW

Godmorgon!
    Nu sitter jag på jobbet.. Sista sommarjobbsveckan.. Sen ska jag vara "ledig" runt bröllopet.. Sen vet jag inte vad som händer.. Well, jobbfrågor brukar lösa sig.. Så småning om åtminstone.. :)

Sweet: Blöder mycket gör jag alltid, och det beror på min sjukdom, fast så illa som 10dagar brukar det juh inte vara.. Och absolut inte tv¨å gånger på en månad.. Jag får tänka över om jag ska ringa, som sagt "better safe, then sorry"..

Lappis: skönt att ni fått er lägenhet 'tillbaka'.. :)

• MSW

Har som vanligt inte ett skit att göra på jobbet.. Så jag sitter och försöker skriva lite noteringar om vem som ska göra vad under bröllopet istället.. (mindre än två veckor kvar).. Bröllop är juh ganska OT eg, men det är det många av mina tankar kretsar runt... :D :D

• Tinga

Godmorgon i tråden!

Jaha, så var man tillbaka på jobbet för en ny seg vecka. Muggles, du får ursäkta, menb jag tycker inte ett dugg synd om dig som inte ska jobba på 10 månader! Åka till stranden låter väldigt trevligt, och då måste ni ju ha bra väder i Göteborg?

September - om du vill ha tåliga orkidéer ska du absolut satsa på brudorkidéer (Phalaenopsis). Det är den vanligsate sorten skulle jag vilja säga, med blad i en rosett nere vid krukan och en eller flera långa stänglar med blommor. Mina sådana doppar jag i en hink ungefär var 7-10 dag, och de blommar snällt om gång efter gång. Allra bäst trivs de i öster- eller västerfönster.

Vårbrud - tack för att du vill sköta listorna! Jag såg att det saknades åldersinformation om mig, men jag kan meddela att jag är 30 år. BIM är däremot inte aktuellt för mig förrän om ca fyra veckor - fick mens förra söndagen. Tror att Lapinette lade in en lista med BIMmare för sådär 10-15 sidor sedan.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!