• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Tinga

Själv var jag på möhippa i lördags, och bruden mailade ut ett tack igår, så hon verkade väldigt nöjd med sin dag. Jag står själv inte henne så nära (det är en av makens kompisar som gifter sig), så därför var jag inte med i planeringen av dagen, men jag tyckte att det var lite för mycket "springa runt på stan"-aktiviteter, men är bruden nöjd är ju allt frid och fröjd. Vi hade iallafall två rejäla aktiviteter; kajakpaddling och scrapbooking, och det var väldigt trevligt.

MSW - har du "råkat ut" för någon möhippa än? Det borde ju snart vara dags annars, väl?

Lapinette - vad skönt att ni börjar få riktig ordning i er lägenhet nu! Det är en himla härlig känsla när allting kommer på plats efter att man haft det stökigt en längre tid.

Nähä; nu ser jag fram emot att höra symptom från er som har BIM i veckan!

• MSW

Tinga: Öster- eller väster fönster?? *Börjar genast fundera på vilket håll vårt fönster vetter åt*... :D

Det ena bladet på vår orkidée håller på att gulna, men jag kan inte komma på att jag skött den annorlunda än innan? (har haft den ett år).. Doppar den var 7-10 dag..

• MSW

Tinga: Japp både möhippa och svensexa är avklarad.. Skönt... :)

Möhippan var lugn och skön och alla som var med funkade jättebra ihop, så det var verkligen lyckat.. Först och främst dansade vi magdans, jätte kul trots att jag inte har ngn taktkänsla eller kordination.. :D Sen åkte vi flotte och blev bjudna på mat och så och sen kom en asiatisk kock och lagade mat till oss på kvällen (förövrigt samma som ska laga mat till bröllopet), och så lite smålekar i mellan åt.. :)

• Snart så....

Morron tjejer,

Här har det inte hänt någonting, så går fortfarande och väntar på att Kick´n ska komma ut. 39+1 dvs v 40 och jag som trodde denna vilda bebis skulle komma tidigt

Nytt symtom efter helgen är svullna vader, har väldigt ont i dem :( känns som en muskelsträckning som inte vill ge med sig, tur att sambon masserade dem igår för idag är det lite bättre.

Kick´n har även blivit sitt vilda jag igen, igår bökade h*n så mkt att bäckenet började knaka. Tror inte denna bebis har förstått att h*n är så fixerad att man inte kan vrida på huvudet och kroppen hur som helst.

Nu ska jag göra lite nytta här hemma och se om det påskyndar förlossningen hahhahaha

• Tinga

Snartis - tack för rapporten! Ser med spänning fram emot att höra vad som händer under veckan! Skönt att din sambo ställer upp och masserar när det behövs.

• Tinga

MSW - det händer så småningom att bladen vissnar, så är det bara ett som gulnat behöver du inte oroa dig.

• Snart så....

jag tillägga att jag har flera orkideer och de blommar om och om igen. Just nu är tyvärr alla 4 utan blommor men de kommer säkert senare i höst.

• MSW

Tinga: Det låter bra det.. :) På alla andra blommor vissnar juh blad hit och dit.. Men orkidéens blad har varit gröna och fina hela tiden, därför jag blivit lite fundersam.. :)

• MSW

Snart så: H*n kan juh komma när som helst nu.. Hoppas det inte dröjer så länge.. :)

• Lapinette

Snartis - vem vet h*n kanske kommer punktligt på lördag?!

fru UH - det beror ju på hur pass regelbunden mens du har. Själv brukar min komma på dag 28-31 och således får jag även ÄL från dag 14-17.

Första arbetsdagen efter semestern. Har ju bara haft 2 veckor så det finns inget akut att ta tag i här. Dessutom verkar mina kollegor ha lite att göra så denna morgon har mest bestått av bla, bla, bla. Helt ok men jag måste nog försöka ta tag i något.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!