• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

fru UH - det låter nästan som oss fast maken har inte haft pungbråck. Vi har nu försökt i drygt ett år men sökte för hjälp i våras. Denna gång var tredje efter spolning och tillika tredje gången med insemination.

• fru UH

Lapinette, ja vi verkar var i samma sits. Får man äta några tabletter vid insemination?

• fru UH

Jag blir så frustrerad också när man vet att det är större chans att bli gravid efter spolning o så får jag ingen ägglossning!!!!

• Soofia

Vad spännande att läsa!! Junilejon, håller tummarna för dig, och visst är denna väntan frukstansvärd...nenne 78 vem vet, kanke kanske!! Håller tummarna för dig också så klart!

Själv slutade jag med p-piller i juni, och fick inte mens, men det var ju bara fördröjning...de kom till slut efter 43 dagar... (snacka om att man inte alls är van att inte veta när de dyker upp längre...) Så nu hoppas jag att det fungerar som det ska...få väl prova och se....hade en härlig diskussion om ÄL och allt mellan himmel o jord med min granne i förra veckan...de försökte i över 1 år och hon var så frustrerad eftersom alla hennes vänner hade lyckats på första eller andra försöket...men till slut fick hon också + och nu kommer lillan i december.

urk, har ingen som helst lust att jobba...

• Lapinette

Soofia - så du har hittat hit! Både jag och Piggelin härjar här inne. Piggelin väntar ju barn i november som du nog redan vet och vi har kämpat på i över ett år. Välkommen till tråden som aldrig sover!

• Lapinette

fru UH - vi har gjort inseminationerna ostimulerat dvs utan några hormoner men systern på Sophiahemmet skulle vilja att jag tog hormoner till nästa försök så troligen gör vi ett försök till men jag tänker ändå ringa min gyn och boka tid om nästa mens kommer (vilket den självfallet gör) för att starta igång IVF-processen.

• Soofia

Tack du! Ja, det känns ju väldigt skönt att kunna stötta varndra och ventilera känslorna

Piggelin, blir det en liten skorpion må tro

• fru UH

Lapinette.
    Ok. Vi kommer att nog att testa med insemination med hormoner innan vi drar igång IVF. Fast ibland känns det som man kanske ska slå på stort o dra igång IVF:n direkt... fast det verkar rätt tufft att gå igenom IVF:en, men om man redan gått i mer än ett år o kämpat så klarar man nog en IVF också...

• Lapinette

För oss blev det väldigt sponant med insemination då vi var på Sophiahemmet och gjorde sekretprov och systern där frågade om vi inte skulle göra insemination när vi ändå var där. På den vägen är det. Och OM det är sekretet som sätter stopp för oss så kan vi ju ha hur mycket sex som helst naturlig väg utan att lyckas så därför ville vi prova insemination några gånger innan IVF.

• pirr!

Hej på er!

Frejis- hoppas att det är falsklarm!!!

Frullan- håller tummarna att vändningsförsöket gör susen för Borren

Snartis- heja heja! Hoppas kick´n kommer snart!

Själv tampas jag med illamåendet trots postafen och konstant småätande. Inte bara på morgonen utan även kvälls- och nattetid.. var ej på jobbet varken i fredags och tog mej ej dit idag heller. Såhär kan man ju inte hålla på tills det släpper. Antar att man inte kan bli sjuksriven pga illamående och kräkningar heller ..?
    Är i alla fall odelat glad över "pyret" och att jag på onsdag går in i v 9 utan någon blödning eller illavarslande ensidig smärta än så länge...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!