• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Oj och nu ser jag att det redan är BIM period för dig. Spännande, håller givetvis en specialtumme just för dig!!

• sweetstreet

Moppy!
    Tack!!!! :? :? :?
    JAg hoppas det, men just nu tror jag mer på tanten faktiskt. Känner inget speciellt annorlunda. Tuttarna ömmar som vanligt innan mens (PMS) så tja, jag siktar redan in mig på nästa ÄL!!! ;)

• sweetstreet

fruUH,

så ni har planer på insemination nu eller??

• MSW

Sweet: Även om du inte vågar ropa hej ännu ang tanten så är det juh bra att hon håller sig borta ännu så länge! *Hoppas hon håller sig borta också!!*

• Liten med Mindre

Moppy - ja, det är mysigt med småbuffar i magen. Gissar att jag får äta upp att jag tyckte det om några månader. :D

Det är bra att du o Piggelin "leder" grupp 2, och kan rapportera om era shoppingfunderingar. Tipsen blir lite färskare tills när jag behöver dem. :)

Sweet, tack för lugnande ord. Efter att ha läst på läkemedelsverkets sida så tror jag heparin har mer effekt på min tarmåkomma än på Mindre. Men att även den risken nog är minimal på denna korta tid. Störst är nog effekten på min stackars timbank som redan innan bestod av ett stort hål. :(

• fru UH

Vi ska bli kallade till doktorn i september för att diskutera om vi ska ta lite insemination först eller hoppa på IVF:en direkt... har ingen aning om hur vi ska göra, inseminationen är ju inte så jobbig, men det känns ju som att IVF:en kanske ger större chanser, men vi får väl diskutera med doktorn. Har ni gjort ngn utredning sweet, kommer inte ihåg vad du sagt om det...

• pirr!

Moppy- härligt att du är tillbaka och tack för grattiset!!
    Vi fick till det 10 månader efter p-rings-stop på "naturlig" väg. Är självklart så lyckliga och jag peppar mig själv med det du sa (som även BM sa) att det är ett gott tecken..

• sweetstreet

JA vi har gjort utredning.
    Det enda de hittade var att min livmodervägg var förtjockad - polyp. SÅ den opererade jag i slutet av juni. Så nu har vi gjort vårt första försök igen efter operationen.

• Liten med Mindre

Frejis, hoppas att värken går över snabbt nu. Så elakt att du fått lida hela helgen! :[

Det ser ut som om jag inte ska träna heller i veckan, men fika/ätbart är ju förstås gott.

Annars ser det ut som om jag har en "tom" lördag den 25:e. Kanske någon i Stockholm som vill återuppta brunchandet om inte vädret är alltför vackert för att sitta inne i stan? För visst är väl bruncherna öppna nu?

• sweetstreet

Liten,

jaja så länge det bara är timbanken som tar skada så är det ju ingen större fara trots allt! ;) :D

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!