• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Moppy

Hmm kexchoklad...Enligt A.M. vår "könsguru" är ju sött=flicka. Men frukt=kille. Spännande, Liten. Antar att ni inte kommer att ta reda på könet innan?

• Lapinette

Moppy - bloody business...ha, ha!!!

• Liten med Mindre

Plockade plommon hos föräldrarna igår. Jättegott! Har missat dem flera år i rad - men nu var vi hemma.

Synd att de inte håller så länge. Ska nog försöka rymma in några i frysen.

• Lapinette

Men hur går det för veckans BIMare. Verkar som de vill hålla sig härifrån så mycket som möjligt för att det inte ska gå troll hos tanten. Men jag är ju nyfiken (självisk...nej då).

• Lapinette

Plommonmarmelad är annars gott eller plommonkaka.

• Lapinette

Märks det att det är första dagen efter semestern?! Tänkte vara flitig...men det är väl tanken som räknas!

• Liten med Mindre

Moppy - jga gör allt för att förvirra AM. :) Kunde inte få nog av choklad när vi var till sjöss eller i kajaken. Nu är det kexchoklad jag vill ha, ej ren choklad.

Och UL gick fint (förra veckan). Ville inte se kön. Mindre visade sig från sin bästa sida, och det gick väldigt snabbt. :D Det gjorde även v 19 som blev 2 dagar. Flyttades raskt fram till v 20 (5 dagar). :)

• Liten med Mindre

kexchoklad, inte enbart förstås - gärna mycket frukt och kakor och mat oxå. :)

• start september

En BIM-are anmäler sig! Jag är här och läser men hinner inte skriva så mycket nu.
    Jag har varit hos släktingar över helgen och fått massa mat och vin och mått super. Jag har inte nojat, inte testat och känner möjligen bara lite nyp (troligen mer progesteronet än något annat). Ingen tant än - men det är troligen först imorgon som är BIM dagen.

Jag är hemskt nöjd över att jag är så lugn!

• Lapinette

Är det någon här inne som har fått tillsägelse att ni har gått upp för mycket i början av graviditeten? Har en väninna på en annan tråd och där fick hon höra att hon gått upp för mycket = ätit för mycket.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!