• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Lapinette

Rätta takter September. Håller tummarna för dig också!

• Lapinette

Veckans BIMare:
    Sweet BIM 12-14/8 - har kännt sig lite illamående
    Frejis BIM 14/8 - trodde tanten var på gång
    September BIM 14/8 - mår prima och nojjar sig inte
    Victory BIM 17/8 - drar igång utredning så fort och OM tanten kommer

• Moppy

Sept - har det gått bra med progesteronet? Vad bra att du fick testa det till slut!! Håller tummarna för dig!

Lappis - nej min BM sa att jag gott kunde äta lite till...
    Verkar konstigt av BM att säga så till din kompis, det är ju så individuellt hur mkt man går upp. Verkar i många fall vara styrt av hormoner också, inte alltid av hur mkt man äter.

• Lapinette

Om jag ska vara ärlig så är det mest för mig själv. Blandar annars ihop alla symptomer och vem som har när.

• Moppy

Lappis - ligger inte du med på BIM listan?

• Snart så....

hahahah måste bara så inflika att min sambo har fått vara med om gynundersökningar flera gånger nu.
    Allt tack vare Kick´n som bråkar så när vi ska göra UL och vi istället får gör VUL.
    Han tyckte nog inte att det var så farligt, tänk bara vad han kommer få vara med om på förlossningen

• Tinga

Sjysst BIM-lista, Lappis! Gillar särskilt dina tillagda personliga kommentarer!

FruLlan - Borat eller Borelia? Pest eller kolera?

• Tinga

Angående makens närvaro hos gyn så har min man hittills inte varit med, men om jag får göra VUL för att kolla ÄL ska han följa med. Jag frågade om han ville, och han tyckte att det kunde vara intressent. En vanlig gynundersökning är ju inte särskilt spännande, men just på ett VUL kan man ju faktiskt se någonting.

• Snart så....

Lappis, min första BM sa att jag inte borde gå upp så mkt i vikt men hur i hela friden ska man lyckas med det om man mår illa och får foglossning??
    Mår illa=äta lite regelbundet
    foglossning=kan inte promenera/röra sig
    ehhhh moment 22

skit samma, man går upp i vikt och får ta tag i det sen efter bebisen tittat ut. Mkt vikt "försvinner" ju direkt efter förlossningen och sen brukar ju amningen hjälpa till.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!