• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Förhoppningsvis blir din hand bra snabbt så att du inte behöver ha heparinet så länge!

• Moppy

Sweet - det är bra att rikta in sig på NÄL (nästa ÄL), det är alltid bättre för humöret, då är man ju liksom beredd på allt.

Liten - ja nu måste jag snart börja ta tag i lite shopping ialla fall, även om jag inte kommer förköpa mig innan pyret är säkert "i hamn" i november. Men vagn, sägn och skötbord blir det ialla fall. Och en badbalja. :) Vagnen kommer nog bli Buggaboo (usch vet aldrig hur det stavas), har övat på kompisars vagnar i sommar och den verkar himla liten och smidig. Vi har testat att den kommer in i hissen också, så so far verkar den som ett bra alternativ för oss!

• sweetstreet

MSW

Ja vi får väl hoppas det! :) Men jag försöker ändå hålla hoppet nere och huvudet kallt!!! :D

Bra att du funderar på att kolla dig också tycker jag! För två "mensblödningar" på så kort tid låter ju inte helt normalt.

• sweetstreet

Moppy

Piggelin köpte en Buggaboo här i NYC när de var och semestrade här nyligen!!!! Hon och hennes man hälsade på hemma hos oss också! Skoj!! :)

• sweetstreet

Nu drar jag en stund!
    Ha det gott tjejer! Tittar in igen senare! :)

• Lapinette

Åhhh Sweetis vad ser jag. Ingen tant i sikte! Håller tummarna ändå hårdare.

Hur går det för Frejis. Var det verkligen tantbesök och i sådana fall... är det depp, depp? Frejis, hallååå, hur mår du?

• nu är jag fruL

sweetan
    Hejsan raring
    kul att dunär här och härjar.
    Själv panik jobbar jag för att kunna sluta snart (både för dagen och inför mammaledigheten).

angående kokos så är det bra med henne. Hon har börjat jobba igen och det vet vi ju vad det betyder för omställning...
    Så hon mår fint har bara fullt.

Vaddå
    ska man ta det LUGNT som gravid

Va????
    ska man INTE stressa, gå i trappor, krypa längs golv, bära tugnt eller vara överaktiv VÀ????????

har jag missuppfattat ALLT eller????

Usch jag vet
    alla skäller på mig över att jag inte tar hand om mig som gravid
    men jag hinner liksom inte....

Vi hade ju planer på att leja ut städningen....
    men städningen innhåller/innehöll mycket med att packa in i nya skåp, garderober, organiser och rensa ut. och det ville eller kan jag inte leja ut.
    Och då blev det liksom så att jag gör ALLT själv....
    knäpp jag vet...

Och att krypandet, klängandet och kånkandet fått borren att vända på sig.... näe

jag misströstar faktiskt nu. Jag har ju gjort allt och verkligen försökt snurra honom, men totalt utan resultat.
    men snart ska ju proffsen göra sitt och vi får vel hjoppas attd et lyckas.

I morgon bitti är det konsultation åp SÖS, har vi tur kanske vi får göra vändningsförsök då, men det troliga är nåpn dag senare. Vi får se helt enkelt. hoppas hoppas hoppas.

Hur mår du själv gumman. Uppe helt ur hålet nu? Och jag håller verkligen tummarna för att tanten håller sig borta.

jag anar av inlägg att frejan börjar ana tant

KRAm på dig gumman och hoppas att det är fel.

usch vad hemskt att må så illa som pirran gör, hoppas att det går att hitta hjälp för det.

• Moppy

Hej Frullan!! Hur långt är det kvar nu till BF?? Gud vad spännande, kommer det bli en Borre eller en Borra?!!

• Liten med Mindre

FruLlan - det känns som om du fejar och fixar på ett alldeles normalt (eller något överaktivt) "ska snart ha barn"-sätt. Så länge du o Borren inte mår direkt dåligt av det så. Värre med jobbet o den eländiga chefen.

Anar en bugaboo trend bland november-bebisarna.

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!