• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Tinga, det var väl typ i morse du skrev om det, men tack för orden om brorsan Tror att jag var ganska bra på att uppskatta "nuet" också, redan innan, men inbillar mig att jag blivit ÄNNU bättre på det pga brorsan
    Att mannen min dessutom också älskar det & är grymt bra på "nuet", det gör ju inte saken sämre precis! Synd bara att de aldrig fick träffas - de hade kommit himla bra överens är jag övertygad om!

Liten, intressant det där du skrev om frisörbesöket. Jag måtte ha chockat mina stackars hårsäckar många ggr genom åren, från långt hår till kort, till långt, till kort...
    En fråga förresten, vad är en svinborste? Har lite tankar på att köra igång med en sådan i hårbotten för att försöka jaga liv i hårsäckarna, det kan ju knappast skada bebisen. Vad gäller näringslösningar, specialschampon etc, så är jag mer skeptisk under graviditeten. Men lite rejäl borstning varje dag kan ju vara värt att testa.

Frejis, inledningsvis tänkte jag att jag har arealis-varianten, men nu är jag så skallig att jag börjar undra om det inte är en styggare variant. Dock har jag kvar ögonbryn & fransar precis som vanligt & tex håret på benen hade jag gärna sluppit, men nänämensan, det växer så det knakar Knas!!! Lite skönt iaf att alopecia inte är såååå himla ovanligt som jag först trodde. Har hört talas om flera olika "case" via kollegor på jobbet etc.

• mugglesfan

Piggelin: jag litar på dig när det gäller ostarna. Och ta gärna med av ditt hemgjorda gojs - är nyfiken på hur det smakar! Låter gott... Jag kan säkert fixa skaldjur imorgon, det finns ju en fiskaffär här nära. Jag är lite emot "Fuskarbröderna"... De har rykte om sig att sälja frysta räkor som färska...

• Lapinette

Piggelin och Muggles - Vad härligt med skaldjur och ostar...fast då helst med "riktigt" vin till förstås.

Själva har vi inga som helst planer för helgen. Ska försöka få klart vardagsrum och badrum är nog vårt mål. Sen hoppas jag att solen kan titta fram så man kan ta sig en promenad, utflykt eller en cykeltur.

• mugglesfan

Jag har heller inga direkta planer för helgen. Vår föräldragrupp har träff på söndag - är det inte segelväder så beger vi oss dit. Några av dem har redan ploppat så man kanske kan få lite tips?

Nu ska vi snart dra ner till stan och gå på "Afterwork" (med några kompisar till mannen som redan börjat jobba denna vecka). Känns lite skumt att alla kompisar och mannen börjar jobba igen på måndag men jag ska vara fortsatt ledig. Funderar starkt på att hälsa på mitt jobb och ta en fika. Saknar dem lite faktiskt...

• Lapinette

Så du kan inte slita dig?
    Själv börjar jobba på måndag men skulle absolut kunna tänka mig att stanna hemma längre. Fast å andra sidan när vi är hemma så renoverar vi och går varandra på nerverna. Har fortfarande inte börjat måla fönstret...detta jäkla förarbete som tar sån tid .

• BrudSommar2006

Alla de här latte-mammorna man hör talas om som springer på caféer hela tiden, hur gör de egentligen! Jag känner mig helt svettig vid tanken på att gå in på ett cafée själv med den busiga bebisen när vi inte är två som kan bytas av och fika i skift... Men kanske menar de mammor till äldre barn?

Vi gick också varandra på nerverna lite grand på semestern faktiskt, tror att det delvis berodde på det dåliga vädret, vi bodde ju i samma hus som mina föräldrar i fyra veckor och så regnade det så att vi fick vara inne nästan hela tiden.

Trevlig helg alla fast ni väl inte läser det här förrän på måndag!

• BrudSommar2006

Vi skulle behöva städa hemma i helgen om den busiga bebisen tillåter men det är ju så hett inne, suck. Vi ska väl annars träffa släkten och så får vi se vad det blir för väder.

• Lapinette

Vi skriker alltid lite på varandra när vi renoverar. Maken blir helt rabiat emellanåt ..vilket jag självfallet aldrig blir . Men det är inget värre än att efter 2 minuter så ger vi varandra en puss och det är över.

Det där med att inte dricka vin ikväll är redan kört. Föreslog att vi skulle öppna burken med gåslever och till det bara måste man ju ha ett Bordeauxvin. Så vi tog oss en liten förrätt mellan renoveringstagen.

• vårbrud2008

Orkidéer
    Har fyra stycken som jag försöker sköta om, men det är lite si och så med blomningen. Däremot har jag en mamma som är tokig i orkidéer och kan verkligen sköta om dem och få dem att blomma bra. Min mamma doppar blommorna och jag vattnar.

Junilejon
    Bor i en by utanför Hässleholm.

pirr!
    Enligt var myten säger kommer du nog att få en flicka. :) :)
    Men annars hoppas jag verkligen att ditt illamående snart går över. Har inte själv spytt någon gång, men mått illa i olika perioder. Försök hitta något att äta så du får i dig något i magen också, annars drick mycket i alla fall.

Vi berättade för närmsta familjen efter vecka 12 (alla 3 graviditeter) och sen har vi tagit resten efterhand när vi träffat dem. Vi vill tala om nyheten personligen, så ibland har det gått lång tid innan alla fått veta. Har just nu ingen chef att tala om nyheten för??

Till alla!!!!
    Jag har inget emot att göra en lista på vilka vi är, BIM, BF och så vidare.
    Jag kommer ju att vara arbetslös om inget annat drastiskt händer så jag har tid över. Ska gå på ett vik på måndag, men det varar bara 3 veckor sen vet jag inget mera. Har tid över som sagt.

Helgen
    Helgen blir lugn. Sambon är i Västerås på kurs hela helgen så jag är hemma själv med sonen i fyra dagar, eftersom han åkte i torsdags. Idag har vi varit hemma hos mormor och morfar och imorgon åker vi kanske till ett köpcentrum när mormor slutat jobba. Det är så himla kvavt här så man vet inte vad man ska hitta på. På söndag ska jag träffa en kompis här hemma, hon bor annars i Japan, så det ser jag fram emot. Sen blir det till att förbereda sig för jobb på måndag, ny avdelning, ny personal och nya barn??

• MSW

Jisses vad ni skriver!!! :D Men nu är jag ikapp..
    Men nu måste jag hoppa in i duschen och sen ner på stan och handla födelsedag åt syster och hennes man!!
    Hoppas ni har en härlig helg!
    Tjipp och Hej!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!