• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Piggelin1

Tinga - håller med dig helt i ditt resonemang angående att dricka vin. Jag ansåg mig inte gravid förrän jag såg ett plus på stickan. Speciellt inte i semestertider
    För egen del tog det ju några veckor innan jag fattade att jag var gravid & jag drack en hel del vin flera ggr, veckan innan jag testade. Tror inte att vår bebis har tagit ngn skada av det - dessutom är det väl gulkroppen som står för näringstillförseln de första veckorna, om jag inte missminner mig. Så drick på & var glad, tycker jag

• mugglesfan

Apropå att berätta för familjen så resonerar nog alla olika. Men jag kände att jag har så nära kontakt med både min mamma ohc med mannens familj att skulle vi råka ut för missfall så skulle vi aldrig kunnat undanhålla dem det. Och då är det ju en större chock att helt plötsligt berätta att man fick missfall om de inte ens vet att man varit gravid. Så vi berättade det redan i v5 (det var vid jul). Men sa också att det var väldigt tidigt och osäkert. Och det visade sig att både min mamma och min svärmor hade haft missfall så de visste ju vad det handlade om.

Jag får lite återkommande tankar om "tänk om det iaf är ngt fel på barnet", tex att det skulle visa sig ha Downs el ngt annat som inte går att "åtgärda". Försöker trycka bort de tankarna men de återkommer ibland. Jag kommer vara så glad om det kommer ut och är helt friskt...

Jo och att berätta på jobbet. Min plan var att göra det efter KUB vilket då var i v12-13. Men sedan dröjde det innan jag fick tillfälle hos chefen, tror det blev v14 till slut. Men det gör man ju som man vill, vad som känns bäst. Jag hade nog iaf väntat till de magiska 12v är över...

• mugglesfan

Mjaha, nu är man ensam här. Rajdidaj...

Är alla och fikar eller???

Tycker ofta det blir stiltje när jag kommer in i tråden... Kanske jag luktar konstigt? *sniff, sniff* El tjötar tråkiga ämnen... *funderar*

• junilejon

Pirr

Jag gjorde ett test nu, även om man ska ta det på morgon urinet. Det visade tyvärr negativt få vänta några dagar och ta det andra sen på morgon urinet! Har varit gravid en gång innan (fick missfall) men då hade jag min mens hela tiden,det ända som kändes annolunda var att brösten blev väldigt hårda (fylliga) och det är dem nu med och mensen har uteblivit!!!

Mugglesfan

Kul att någon mer gillar inredning och segling! Har ni med en segelbåt? Vi köpe en till oss själva i bröllopspresent förra året..har ju inte varit någon vidare sommar för segling,men det har varit underbart ändå!

• Tinga

Hej Muggles! Jag är här! *vinkar* Dock är jag på jobbet också, så jag var tvungen att prata jobb med chefen en stund!

• Tinga

Muggles - att er orkidé tappar blommorna behöver ju inte bero på misskötsel; de kan ju inte blomma i evighet. Se nu bara till att spara den, så blommar den säkert om så småningom!

• Tinga

Junilejon - trist med minus! Har du passerat BIM redan, eller? Kram!

• Tinga

Nu är det visst jag som babblar på i min ensamhet!

• junilejon

mugglesfan

Angånde din okridee så dränk den i vatten då och då även om den ser helt död ut (även om den kanske bara ha 2 gröna blad) dem brukar komma tillbaka nämligen om man har lite tålamod...

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!