• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • -August-

Pirr - ja, jag skulle kunna ge en hel del for lite andamalsenlig morning sickness .

Victory - Jag har fatt forklarat for mig att vissa bara toppar (och da ger utslag) sa lite som tre timmar, och da ar det grymt svart att pricka in det. Men som med det mesta finns det tva eller fler extremer, och du kanske ar en lyckligt lottad med en langre stegring.

• start september

Jag har (förra gången tror jag det var) testat typ 24 h efter böj och då var den borta. Något senare samma dag fick jag ont i äggisarna, då tror jag att ägget antingen lossade eller var ute och vandrade. Dina ömma nipples kanske är ett tecken på att ägget fortfarande är ute och simmar (förhoppningsvis befruktat)?

Böjen (på CB) ska väl visa stegringen av LH som kommer innan själva ägget lossar - normalt 24-36 h innan enligt CBs instruktion. Hur lång denna tid innan ägglossningen som LH stegras är säkert lite individuellt som allt annat...

Dessutom har jag funderat på följande:
    Om man dessutom testar varje morgon så kan ju böjen ha egentligen kommmit för 23 timmar sedan när man väl får syn på den!! Då kan ju ägget lossa senare samma dag. Så bara med hjälp av testet är det svårt att veta om själva ägglossningen kommer just böjdagen eller dagen efter. Men eftersom simmarna lever ett tag så bör man göra rätt om man sexar böjdagen och dagen efter. Dagarna innan böjdagen funkar ju då också.

Låmgt och rörigt blev det!

• start september

Pirr!, är det "bara" morning sickness?

Mår du såpass att du kan äta nu på eftermiddagen? Det lät ambitiöst att gå på grillparty annars...

Funkar ärtan?

• start september

Jag märker att jag trots att jag hoppas så mycket ändå har en väldig rädsla för att bli illamående. Men om det är det som krävs så måste det ju gå.

• Clown

Till er som vet så mycket: Jag ska till KK för att göra en snabbkoll på att mina äggstockar fungerar inför IVP. På remissen står det skrivet lite extra, för hand, att jag bör ta smärtstillande innan i förebyggande syfte? Vet ni om vad de gör/hur de gör/hur ont det gör?

• Liten med Mindre

Clown - det låter som du ska göra kontraströntgen, eller?

Vet att de som gjort detta har tagit värktabletter typ Alvedon/Ipren, som mot mensvärk.

Lappis, Frejis, Sweet mfl borde veta mer i så fall. (Glömde säkert någon)

• start september

Jag var sist ut tror jag. Jag tog Alvedon eller Ipren och det var inte så farligt tyckte jag. Vissa andra har inte tagit något alls (typ Lapinette tror jag) och det gick bra.

Lycka till!

• Clown

Tack snälla ni för de snabba svaren. Det får "nästan" göra hur ont som helst, bara resultaten ser bra ut! :)

• start september

Liten beskrivning: De för in ett spekulum eller vad det heter som vidgar. Det spänner lite, men är som ett vanligt gynbesök. Sedan förde de in en tunn, tunn slang, det spände lite precis vid införandet, men sedan kändes det inte att den var där. Sedan spolade de vätskan och tog bilder. Det sista kändes inte alls. Sedan drog de utan slangen. Jag fick en binda, det räckte bra. Det var mest kontrastvätska som kom.

Du kan fråga direkt så att det ser bra ut.

• pirr!

Start september- igår var jag illamående hela dagen, men idag var det bara lite på morgonen så jag har stora förhoppningar. Provade inte ärtan, men har den kvar ifall dagens kur inte hjälper imorgon..

Clown- jag gjorde ul med kontras och tyckte det var obehagligt under tiden och som Liten skrev mensvärksmol efter. Jag tog inga smärtstillande, men la mig ner och vilade i en halvtimme efteråt så gick det över. Inget att vara nervös för Man vet ju vad det beror på och förhoppningsvis ger undersökningen nåt i jakten på det befruktade ägget!!

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!