• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

MEN.... försöker verkligen att "tona ner" förväntingarna ordentligt. Detta eftersom det är bara första försöket efter op. OCH att vi inte riktigt lyckades få till det så jättemånga gånger under min ÄL.

Men som vanligt pendlar jag mellan att känna mig rätt relaxad och cool och tänka: "jaja, gick det inte nu så går det nog nästa gång." och att känna mig mer eller mindre stressad med tankar som "det kasnke aldrig kommer gå!!!!".

Ja du vet, det gamla vanliga.

En sak som slog mig nu var iallafall att jag liksom glömt bort HUR stressande det verkligen är detta med att jaga ÄL etc...
    Har ju haft 3 månaders "semester" från detta iom att vi inte fick försöka innan op.

• sweetstreet

Pirr det låter bra att du iallafall är glad mellan illamående- och gåtattackerna!! :)

• sweetstreet

gRåtattackerna menade jag såklart!!! :[

• Lapinette

Sweet - förstår så väl känslan över att ge upp! Det har hänt ett par gånger under dessa 14 månader .

OM ...vilket jag då inte alls tror, skulle lyckas denna gång kan jag åtminstone motvisa effekten av alkohol. När vi har semester så blir det vin dagligen. Inte mer än vin till maten, inget överdrivet, inte en massa drinkar men ändå alkohol dagligen! Här skulle vi vara seriösa men till fisken jag lagade ikväll öppnade maken Chablin som låg i kylskåpet och imorgon är det hans födelsedag...inte kan vi väl låta bli en god middag ute och ...vin!

Shit pommes frittes! Det får helt enkelt gå som det går denna omgång man måste ju för fasiken få leva också?!!!

• Bröllopstokiig

Liten, kul att du är tillbaka! Fast inte så kul att semestern är slut förstås. Oj, vilken otur med axeln, det lät läskigt. Det kunde nog gått mycket värre så där hade du tur. Trist att semestern delvis regnade bort, det var likadant för oss, fast vi åkte runt på mysiga caféer och lunchställen i stället när vi inte kunde vara ute.

Idag har jag varit ute hos mina föräldrar hela dagen med Iris eftersom det är stekhett i lägenheten och maken börjat jobba igen. Skönt att vara ute i trädgården i skuggan.

Pirr, vilken otur att du också lyckats få det berömda illamåendet, mitt gick över i vecka 18 men andra här har ju blivit av med sitt i vecka 12 så vi hoppas på det. Jag åt massor med saltlakrits och turkisk peppar i början, den enda maten som gick ner var typ McDonalds och pizza. De där banden runt handlederna och Postafen fungerade inte för mig alls, däremot var Lergigan Comp fantastiskt, visserligen blev jag torr i munnen men annars kunde jag leva nästan som vanligt igen, det var underbart! I och för sig vet jag inte hur mycket som ordnade upp sig av droppet och de dunderstarka tabletterna jag fick på sjukhuset hjälpte till också. Men, ingen idé att gå och må illa i onödan, ta dig till doktorn och få Lergigan eller annat lämpligt utskrivet om inte Postafen hjälper. Det är vanliga läkaren i så fall, inte BM om du inte får tid snabbt, dit får man ju inte komma förrän vecka tio eller så, så länge kan man ju inte vänta, jag fick akuttid samma dag hos min läkare.

Lapinette, det låter som att ni haft en bra vecka i värmen, jag har inte hunnit gå in i resetråden, kanske får jag tillfälle i morgon.

Nu är det nog läggdags för mig och den busiga bebisen som vrålar hos pappa just nu.

• Tinga

Guten Morgen! (Tänkte att jag måste variera mig från engelska lite! )

Kul att se att även du, Pirr, vill vara med i galleriet! Då är det väl bara September som fattas, eller? Just det; Moppy också.

Välkommen tillbaka till Sverige, Lapinette! Verkar som att ni hade en skön och avkopplande semester, och jag hoppas att det har positiv inverkan på insemineringen idag. Jag har förresten skickat ett mail till dig, angående min förestående resa till rivieran.

Så härligt det är att sommaren äntligen hittat hit! Igår var jag på jobbet snortidigt för att kunna gå tidigt också, så maken och jag åkte till stranden några timmar på eftermiddagen/kvällen igår. Mysigt med picknick, en trevlig bok (guidebok om rivieran ) och sol! Mer sånt åt folket! (Om vädret håller i sig under dagen blir det en liknande utflykt i eftermiddag, för jag var tidigt på jobbet idag också.)

• Tinga

Ursäkta förresten om jag glömde någon annan som fattas i galleriet! Jag var inne och kollade häromdagen, och vilken söt bebis du har fått, Cicci! Så liten och så blont, nästan vitt, hår. Kul att se magbilden också!

Liten - måste vara kul att folk nu börjar upptäcka magen! Antar att det gör att graviditeten känns mer verklig?

Viktualia - välkommen tillbaka från semestern, du också! Visst är det pisstråkigt att vara typ ensam på jobbet! Vi får väl hålla varandra sällskap här istället.

Sweet - kul att se att du är tillbaka i gammal god form!

• MSW

Kan inte annat än att hålla med om hur härligt vädret är.. La mig på balkkongen en stund i går... Och somnade.. :) Jätte skönt.. Annars sitter jag på jobbet och försöker se ut som att jag har fullt upp.. (rensade precis ut lite skit ur väskan.. :D) Väldigt hektiskt det här.. :) I natt vaknade jag av att sambon petade på mig och upprepade sin systers namn och att hon skulle vakna.. Tur att det inte var något annat tjejnamn.. :)

• start september

Lapinette,

kul att höra att ni haft det så bra!

Precis som ni drack vi vin varje dag veckan innan ÄL (fick ju också böj hemresedagen).

Jag tror faktiskt att semesterns positiva effekter klart överväger, trots vin! Man slappnar av en hel vecka (kanske lite extra med hjälp av vinet ) och jag tror att det ger en fördel.

Hoppas det gått bra idag, trots att ni måste upp tidigt på födelsedagen.

• vårbrud2008

Välkommen tillbaka alla semesterfirare!!!!

Är "bara" halvdeppig idag, så lite bättre känns det.

Blivande maken fyller år idag så ikväll blir det kalas och hör och häpna svärmor kommer........?????!!!!!

Samma dag som din man Lappis eller????

I eftermiddag ska jag dessutom lämna sonen till mormor och bege mig till min frissa för provhåruppsättning inför den stora dagen. Ser verkligen fram emot det. :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!