Liten, kul att du är tillbaka! Fast inte så kul att semestern är slut förstås. Oj, vilken otur med axeln, det lät läskigt. Det kunde nog gått mycket värre så där hade du tur. Trist att semestern delvis regnade bort, det var likadant för oss, fast vi åkte runt på mysiga caféer och lunchställen i stället när vi inte kunde vara ute.
Idag har jag varit ute hos mina föräldrar hela dagen med Iris eftersom det är stekhett i lägenheten och maken börjat jobba igen. Skönt att vara ute i trädgården i skuggan.
Pirr, vilken otur att du också lyckats få det berömda illamåendet, mitt gick över i vecka 18 men andra här har ju blivit av med sitt i vecka 12 så vi hoppas på det. Jag åt massor med saltlakrits och turkisk peppar i början, den enda maten som gick ner var typ McDonalds och pizza. De där banden runt handlederna och Postafen fungerade inte för mig alls, däremot var Lergigan Comp fantastiskt, visserligen blev jag torr i munnen men annars kunde jag leva nästan som vanligt igen, det var underbart! I och för sig vet jag inte hur mycket som ordnade upp sig av droppet och de dunderstarka tabletterna jag fick på sjukhuset hjälpte till också. Men, ingen idé att gå och må illa i onödan, ta dig till doktorn och få Lergigan eller annat lämpligt utskrivet om inte Postafen hjälper. Det är vanliga läkaren i så fall, inte BM om du inte får tid snabbt, dit får man ju inte komma förrän vecka tio eller så, så länge kan man ju inte vänta, jag fick akuttid samma dag hos min läkare.
Lapinette, det låter som att ni haft en bra vecka i värmen, jag har inte hunnit gå in i resetråden, kanske får jag tillfälle i morgon.
Nu är det nog läggdags för mig och den busiga bebisen som vrålar hos pappa just nu.