• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • sweetstreet

Vårbrud,

vill också skicka en STOR KRAM!!!!! Jag har själv varit arbetslös och vet hur jobbigt det kan vara!

Det är egentligen helt sjukt hur mycket fokus vi lägger på jobbet i Sverige! Allt kretsar ju kring det på ngt vis. Den första fråga man ställer när man träffar ngn ny person är ofta "vad jobbar du med?".

• sweetstreet

Liten!!!
    Välkommen tillbaks från semestern!!!!
    låter som ni haft en jättebra semester! :)

Är nyfiken över vart ni paddlade??
    Stockholms skärgård?
    Södra, mellersta eller norra??

Själv har jag paddlat mycket runt typ Nämndö och Möja.
    Mmmmmmm, tror det är bland det absolut bästa jag vet att paddla havskajak!!!!! :) :) :)

Coolt att det gick bra trots Mindre! :D
    En av mina bästa vänner paddlade kajak nästan ända fram till sista månaden när hon väntade sitt första barn! Det hon tyckte var jobbigast var att komma i och ur (det är ju då det är vingligt) men när hon väl satt i sittbrunnen så fungerade det jättebra! :)

• sweetstreet

Tinga,
    bra med gyntiden!!!
    Ja, det är nog kanske riktig gyn man måste gå till för att göra en sådan koll. BM är väl mer för rutinkoll innan utskrivning av p-piller, samt cellprov.

• viktualia

Sweetan - nu har du verkligen kommit igång och spottar inlägg här minsann! Skoj skoj!
    men jag kan inte låta bli att bryta din svit och kackla lite strunt mitt i!

Hur mår du själv? Är tillvaron och kroppen snäll mot dig?

• sweetstreet

Soofia,

välkommen in i tråden!!!!
    Jag tror inte du behöver oroa dig alls. När jag slutade med p-piller första gången (efter att använt dem läääänge) så tog det typ 2-3 månader innan jag ens fick igång mensen. Nu senast gången tror jag det tog 2 månader innan jag fick mens. Det är jättevanligt att det tar kroppen ett par månader innan den har kommit igång att producera de hormoner som behövs för att cykeln ska fungera igen.
    För vissa kan det till o med ta upp mot ett halvår har jag läst.

Så jag tror bara du kan "invänta" attt allt kommer igång. Oroa dig inte!!! :)

• sweetstreet

Heeeeeej Vickis!!!!! :) :) :)

ja jag passar på att spotta inlägg i rad just nu för snart måste jag dra till jobbet... och då vill jag ju ha hunnit skriva lite innan dess!!! :D :D :D

Jag mår bra, förutom att min jobbmotivation fortfarande känns lite låg.... :(
    Och så ska det tydligen bli oväder igen här nu.

Jag hade en dipp för ca en vecka sedan när jag var riktigt låg förresten. men det måste ha berott på de där hormonpillren jag tog denna cykel tror jag. men det var verkligen inte skoj alls. Nu mår jag mer som vanligt igen vilket är skööööönt! :)

• sweetstreet

Hur är det själv??
    Är all din semester slut nu eller har du ngn vecka kvar???

• Liten med Mindre

Sweet - hejsan! Hoppas att ditt humör är på väg uppåt.

Paddla är skoj - fast i fredags i pissregnet undrade jag om jag var riktigt klok. Snorkall och uppäten av mygg...

Vi paddlade från Utö i år, gissar att det blir södra Stockholms skärgård. Hoppades slippa alla jättefärjor, samt sommarhus som gjorde det omöjligt att gå i land utanför Vaxholm förra året.

Slapp färjor och hus, men alla höga klippor gjorde det svårt att hitta bra landstigning för 6 kajaker. Och uthyraren hade inte riktigt koll på de tips han gav...

Men det gick bra, som sagt bara sova på liggunderlag som inte var riktigt bra för mig. Och så att ena underarmen blev överansträngd.

Älskar att vara ute, och det blev ju ovanligt många dagar på årets semester (dykbåten blev ju mest utomhus också - Oxelösunds skärgård, som mest är öppet hav tycker jag).

• viktualia

Med mig är det prima. Fast FY BAJSAN för första dagen på jobbet efter semestern (dvs idag ).

Semestern har innehållit Gotska Sandön, scoutläger, Karpathos (grekisk ö) och nästa vecka ska jag gå intensivkurs för körkort. Så denna vecka är ett slags mellantillstånd då jag jobbar lite lagom flitigt.

• sweetstreet

Aha! Utö. Ja, det är ju södra skärgården.
    har aldrig paddlat där faktiskt.

Du har rätt i att det norrut är fullt med hus överallt och det är skittrist verkligen. En av orsakerna till att vi bara paddlat där en sommar. Såååå svårt att hitta öar som det inte var sommarstugor på.

Jag är jätteglad åt strandskyddet och hoppa verkligen inte att de "lättar" på det!!!!! Sedan får personer säga vad de vill och sura över att de inte får bygga hus där, men det förstör verkligen för alla andra!

Paddla i ösregn är mindre skoj. Eller rättare sagt att sätt upp tältet ich bära grejer från kajaken till tältet i regn är mindre skoj.... Ajälva paddlandet går rätt bra tycker jag även när det öser ner. Man är oftast så torr i fin i sittbrunnen. Fast det är klart, om det är vädligt kallt blir det jädrans kallt om händerna och handlederna...
    Och så är sikten så dålig att det kan kännas lite obehagligt.

Men det var bra att ni fick sol sedan!!!! :)

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!