• nu är jag fruL

När märker man av det?... 1 år!!!!

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Nu har vi diskuterat det här ämnet under ett år! och mycket har hänt under resans gång. Men än är vi vel inte klara, eller hur?

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla

• Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!
  • Soofia

Hej tjejer,

Är helt ny här...hoppas man får komma med. Är gift sedan juni och har ju slutat med p-piller direkt efter bröllopet...Än har det inte hänt mycket förutom att mensen har uteblivit men 2 tester visade sig negativa...så nu ska det ju bokas tid hos gyn för att få lite klarhet i vad problemet kan vara...känns ju lite märkligt när man är van att var reglerad som en klocka att inte längre veta någonting...

Är ändå lite nervös, tänk om det är nåt fel på mig...klart att jag vet att det brukar ta ett bra tag innan det blir normalt efter att ha använt p-piller så länge, men samtidigt blir man nojjig...

Skönt att läsa att man inte är en enda.
    Önskar er alla som kämpar hårt lycka till, i alla fall. Man bli mycket rörd när man läser en del inlägg.

Kram på er!

• pirr!

Hej på er! Tillbaka efter semestern..

Tack för oro-stödet! Nu hinner jag knappt tänka på det pga konstant illamående sedan i lördags. Har ni några tips? Har ju hört att det är bra att äta lite, men det blir bara värre då. Har redan fått upp det mesta jag ätit idag och dessutom första dan på jobbet.., Jippi!!! Måste ändå säga att det känns lite skönt med ett så påtagligt symtom att det verkligen är någon där inne!
    Nu ska jag lästa ikapp!

• Liten med Mindre

Pirr - kanske du blir hjälp av såna där sea-bands (armband mot åksjuka) från apoteket? Eller postafen?

Inte skoj att kräkas. Må illa är illa nog.

• start september

Pirr,

låter jobbigt men ju ändå positivt!

Det finns väl sådana där armband på apoteket som kan hjälpa lite grann?

Maten kan säkert Liten och BS tipsa om.

BS kan säkert också tipsa om piller om det fortsätter så där.

• vårbrud2008

Godmorgon alla!

Sitter här och deppar, de flesta är tillbaka på jobbet nu och här sitter jag och är arbetslös. Hatar verkligen denna sits. :(

På måndag går jag dock på ett vik på tre veckor men sen är jag arbetslös igen och det känns inget vidare. :(

Orkar nog inte göra något idag......
    Sonen får roa sig själv, så jag kan deppa lite.

Vädret är dock super och på torsdag har vi UL igen och det ser vi fram emot med olika känslor förstås. :) :(

• pirr!

Vad bra med uppdateringen Izzie!! Tack!

Usch, ja! FL! Var där inne också och kunde inte låta bli att gå in på grav. komplikationer. Skall aldrig mer göra det! Lovar. From nu är jag BT troget!

Är dock smått desperat efter illamående-tips och funderar på att ge mig själv lite akupunktur eller TENS mot illamående (men det är kontraindicerat vid graviditet av någon anledning).. Är i v 7 nu och har som bäst hela 5 v kvar. Huh!
    tittar in om en stund igen!

• pirr!

Armband låter spännande. Skall kila och kolla på lunchen! Tack för tipset

• Liten med Mindre

Pirr - jag åt nog ofta, sånt jag kände att jag kunde tänka mig (olika från dag till dag). Så särskilt lite mat blev det ju inte...

Sånt som oftast gick bra för mig att "småäta":
    Frukt, water crackers, surdegssmörgås (surt bröd), sura saker i allmänhet (naturell yoghurt, citron, syrliga äpplen/päron/persikor), vattenmelon, te, nypon-örtte

Svar på tråden När märker man av det?... 1 år!!!!